روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۷۶

سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی علت اصلی تمام معضلات منطقه است؛ ایرنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار صلاح الزواوی سفیر فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی علت اصلی تمام معضلات منطقه است، گفت: صهیونیست‌ها همواره سعی کردند اذهان مردم و کشورهای جهان را از مساله فلسطین به سمت مسائل فرعی دیگر منحرف کنند.

جایگاه المپیکی‌ خود را باید حفظ و ارتقا دهیم؛ سایت وزارت ورزش رییس‌جمهور گفت: در ورزش رشد، توسعه و تحولات خوبی را می‌بینم و موفقیت‌ها، افتخارات و توفیقات خوبی در بعد ورزش در دولت تدبیر و امید داشته‌ایم. به مناسبت روز تربیت‌بدنی و ورزش، گودرزی به اتفاق مناف‌هاشمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی و رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان با حضور در جلسه 26 مهرماه هیات دولت، گزارش جامعی از عملکرد وزارتخانه در حوزه‌های، قهرمانی، همگانی، بانوان، پشتیبانی و جوانان ارائه کردند که مورد توجه رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت قرار گرفت.

جلسه شورای اقتصاد تشکیل شد؛ ایرنا پنجمین جلسه شورای اقتصاد در سال 1394 روز گذشته به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری تشکیل شد. در این جلسه برخی پیشنهادات وزارتخانه‌های نفت، نیرو و جهاد کشاورزی در خصوص انتشار اوراق مشارکت ریالی در سال 1394، استفاده از تسهیلات سرمایه‌گذاری خارجی (فاینانس)، اخذ مابه‌التفاوت از برخی محصولات کشاورزی وارداتی و اصلاح برخی مصوبات گذشته شورای اقتصاد مطرح و پس از بحث و تبادل‌نظر تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

اولویت در گسترش مناسبات با همسایگان؛ ایلنا مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن استقبال از اظهارات قائم‌مقام وزارت خارجه کویت مبنی بر اهمیت گفت‌وگوی کشورهای منطقه با ایران گفت: موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران اولویت دادن به گسترش مناسبات با همسایگان است و تاکنون هیچ ابتکار و پیشنهادی برای پیشبرد مناسبات را بی‌پاسخ نگذاشته‌‌ایم.

وضعیت حاجی ایلامی بازداشت شده در عربستان؛ ایلنا حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی‌ و آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: کاردار ایران در جده برای پیگیری موضوع و آخرین وضعیت حسین رحیمی به مدینه مامور شده و در آنجا با قاضی دادگاه ملاقات داشته است. وی تصریح کرد: قاضی دادگاه ضمن بررسی موضوع، قول مساعد مبنی بر آزادی این زائر ایلامی را در چند روز آینده داده است.

توافق بر سر بازطراحی راکتور اراک؛ ایرنا شو داجه، رییس سازمان انرژی اتمی چین، علی‌اکبر صالحی، همتای ایرانی و ارنست جفری‌مونیز، وزیر انرژی امریکا در خصوص صدور بیانیه‌یی مشترک درباره بازطراحی راکتور آب سنگین اراک به توافق نهایی دست یافته‌اند.3کشور ایران، چین و امریکا جزییات این بیانیه را قرار است در وین رسانه‌یی کنند.

سفارتخانه‌ای بدون سفیر؛ فارس عبدالله عبداللطیف، معاون وزیر خارجه بحرین، با بیان اینکه «سفیرمان را از تهران فراخوانده‌ایم»، تاکید کرد: سفارت بحرین در ایران باز است. وی افزود؛ منامه «راشد الدوسری» سفیر کشورش در ایران را اوایل ماه اکتبر جاری از تهران فراخوانده است، اما هیچ مذاکراتی با ایرانی‌ها برای بازگرداندن وی به تهران وجود ندارد.

جک استراو در ایران؛ ایسنا یک منبع مطلع در واکنش به انتشار برخی از اخبار مبنی بر سفر جک استراو به تهران جهت شرکت در اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ، با رد این موضوع اعلام کرد: سفر جک استراو، نماینده پارلمان انگلیس به تهران یک سفر شخصی است و وی با تور گردشگری به ایران سفر کرده است.

160هزار درهم جریمه‌ معلمان ایرانی در امارات؛ ایسنا 9معلم بازداشتی ایرانی در امارات که حدود 12روز در بازداشت بودند، روز جمعه با جریمه‌های قابل توجهی به همراه سرپرست مدارس ایرانی در امارات متحده آزاد شدند. دادستانی العین این معلمان را به‌ بهانه نداشتن مجوز کار در این منطقه (العین ابوظبی) مجرم اعلام کرده و هر یک را به پرداخت 5 هزار درهم محکوم کرده است.

بهانه‌ای برای انتقاد از برجام؛ ایلنا ابوذر ندیمی، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به اظهارات رییس مجلس در انتقاد از عده‌یی از نمایندگان که در حاشیه بررسی برجام در مجلس «وفای به عهد نکردند» اظهار داشت: درحاشیه بررسی برجام چند اتفاق افتاد که قابل بررسی است. نکته نخست اینجاست که آنچه در مجلس تصویب شد، به قول آیت‌الله جنتی با آنچه میان ایران و 1+5 گذشت، متفاوت است اما متاسفانه دوستان درون پارلمانی ما به بهانه انتقاد از متن برجام، به طرح مجلس حمله کردند.

عاملان تیراندازی دزفول دستگیر شدند؛ آنا فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری عاملان حادثه تیراندازی در دزفول خبر داد و گفت: با هماهنگی با دستگاه قضایی نتیجه نهایی رسیدگی به این پرونده اعلام می‌شود. سردارحسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در خصوص حادثه دزفول اظهار کرد: بلافاصله دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نیروی انتظامی با هماهنگی دستگاه قضا، پیگیر این حادثه شدند و بالاخره موفق شدیم شب گذشته عاملان تیراندازی را دستگیر کنیم. اطلاعات نهایی در خصوص این حادثه با هماهنگی دستگاه قضا از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود.

تهیه آیین‌نامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان؛ ایلنا رییس دوره‌یی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دیروز نخستین مذاکرات این هیات 3 نفره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در منزل حجت‌الاسلام موسوی‌لاری و با حضور سیدمحمد خاتمی برگزار شد. علی‌محمد غریبانی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در جلسه دیشب بیشتر مساله استان‌ها و مشکلاتی که در برخی استان‌ها گزارش شده بود، رسیدگی شد و این موضوع مطرح شد که استان‌ها کار خود را با آیین‌نامه‌هایی که در اختیار دارند، دنبال کنند و کمیته‌های ذی‌‌ربط آنها نیز فعال‌اند تا هرچه زود‌تر وارد جزییات انتخابات شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر