اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۵۴

ادامه حذف یارانه پردرآمدها با هدف‌ خروج ۶ میلیون نفر

یارانه مهرماه از ابتدای بامداد دیروز به حساب سرپرستان خانوار واریز شده درحالی که برخی سرپرستان خانوار با تشخیص وزارت رفاه از فهرست یارانه‌بگیران خارج شدند. مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1394 کل کشور دولت را موظف کرد تا 3هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی را کاهش داده و این اقدام با خروج 6میلیون نفر پردرآمد از فهرست یارانه‌بگیران میسر خواهد شد. آن طور که «فارس» نوشته است؛ طبق آخرین اخبار و اطلاعات، دولت تاکنون بیش از 2میلیون و 200هزار نفر از یارانه‌بگیران را حذف کرده و بنا دارد تا این میزان به 6 میلیون نفر در پایان سال برسد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفته بود که معیارهایی ازجمله داشتن خودرو لوکس، مالکیت زمین و آپارتمان با تعداد بالا که نشان‌دهنده عدم نیاز به یارانه نقدی باشد، ملاک عمل خواهد بود.

وی معتقد است که حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه، پروسه زمان‌بری را به دنبال دارد اما باید با کمترین درصد خطا حذف یارانه انجام شود تا اقشار آسیب‌پذیر به اشتباه در این فهرست قرار نگیرند.

براساس این گزارش در لیست حذف‌شدگان یارانه، اقشار آسیب‌پذیری هم وجود داشتند که با ثبت اعتراض در سامانه؛ yaraneh10. ir یارانه خود را دریافت کردند و مجددا در فهرست یارانه قرار گرفتند. نگرانی‌هایی در مورد حذف یارانه اقشار ضعیف جامعه وجود داشت که معاون رفاهی وزیر کار تاکید کرد که 69میلیون نفر از یارانه‌بگیران همچنان باقی خواهند ماند و تنها 6 میلیون نفر حذف خواهند شد.

در جدیدترین مرحله از پرداخت یارانه نقدی هم که بامداد دیروز انجام شده است، برخی سرپرستان خانوارهای پردرآمد، یارانه دریافت نکردند و به نظر می‌رسد دولت با دقت بیشتری درحال حذف افراد ثروتمند جامعه است.


معیشت کارگران سال 97 مثل سال 83 می‌شود

دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه قدرت خرید کارگران در سال 92 حدود 11درصد کاهش یافت به تسنیم گفت: پیش‌بینی ما این است که وضعیت معیشتی کارگران تا سال 97 به سال 83 می‌رسد. سیدمحمد مروج درباره وضعیت معیشتی کارگران گفت: اینکه کارگران بیان می‌کنند دستمزد آنها پاسخگوی نیازهای آنها نیست، درست است. اما مساله اصلی در افزایش مزد‌ها اینجاست که کشور دچار رکود است و درحال رقابت با سراسر جهان هستیم. وی ادامه داد: درحال حاضر 70درصد پوشاک کشور به صورت قاچاق از چین وارد می‌شود و علت آن این است که تولیدات در آنجا ارزان‌تر است. نمی‌توانیم با بنگلادش رقابت کنیم. کارگر بنگلادشی درحال حاضر ماهانه 60 دلار دریافت می‌کند. همانطور که می‌دانید، صادرات بنگلادش در سال گذشته نزدیک به 25 تا 27میلیارد دلار پوشاک بوده این درحالی است که پارچه را باید وارد و پوشاک را تولید کند.

مروج افزود: اگر بخواهیم دستمزدها را افزایش دهیم، قیمت تمام شده افزایش پیدا می‌کند. زمانی که قیمت افزایش یابد توان فروش کاهش می‌یابد. بحثی که کارگران بیان می‌کنند، درست است. کارفرمایان در پاسخ به اینکه کارگران می‌گویند حقوق‌مان اندک است، امنیت شغلی نداریم این است که مگر ما امنیت شغلی داریم. درحال حاضر تولید صنعت خودرو نسبت به شهریور ماه نصف شده است. زمانی که تولید نصف شود، کارخانه‌ها مجبورند نیمی از کارگران خود را تعدیل کنند. یعنی تا زمانی که رکود حل نشود، مشکلات کارگران اعم از دستمزد و امنیت شغلی حل نمی‌شود. منتظر هستیم ببینیم دولت در راستای بسته خروج از رکود برای اقتصاد کشور چه اقدامی‌ می‌کند.


شروع توزیع کارت آزمون سنجش مهارت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شروع توزیع کارت سومین دوره آزمون ادواری الکترونیکی سنجش مهارت سال 1394 از صبح امروز

(27مهر ماه) تا ساعت 24روز چهارشنبه (29مهر ماه) خبر داد. کوروش پرند اظهار کرد: 15هزار و 310 نفر در سومین دوره آزمون ادواری الکترونیکی سنجش مهارت سال 1394 ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 12هزار و 52 نفر مرد و سه هزار و 258نفر زن هستند البته تمهیدات لازم برای شرکت این متقاضیان در آزمون فراهم شده است.

وی افزود: چهار هزار و 680 نفر در خوشه خدمات، 9 هزار و 185نفر در خوشه صنعت، 491 نفر در خوشه کشاورزی و 954 نفر در خوشه فرهنگ و هنر متقاضی شرکت در سومین دوره آزمون ادواری الکترونیکی سنجش مهارت سال 1394 هستند.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌یی کشور گفت: برگزاری مرحله کتبی سومین دوره آزمون ادواری الکترونیکی سنجش مهارت سال 1394 به صورت هماهنگ کشوری در 278حرفه از سوم آبان ماه سال جاری شروع می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های سنجش مهارت اضافه کرد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است و متقاضیان براساس حرفه انتخابی زمان ثبت‌نام خود در آزمون‌های کتبی شرکت خواهند کرد و در صورت قبولی و کسب حداقل نمره 50 از 100 مجاز خواهند بود در آزمون‌های عملی شرکت کنند.

وی افزود: داوطلبان شرکت در این آزمون‌ها می‌توانند از امروز تا چهارشنبه هفته جاری با مراجعه به سامانه http: //advari. irantvto. ir و با درج شناسه پرداخت و شماره پرونده یا با درج مشخصات فردی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

پرند ادامه داد: دواطلبان پس از قبولی در آزمون کتبی می‌توانند براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی ادارات سنجش استان‌ها برای شرکت در آزمون عملی به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر