ورود شاخص کل به کانال 63هزار واحدی

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۴۲

گروه بورس

روز گذشته شاخص کل با رشد 272واحدی به کانال 63هزار واحد رسید. این رشد درحالی اتفاق افتاد که در ساعات اولیه بازار، شاخص کل رشدی بیش از 400واحدی را تجربه کرده بود اما به‌دلیل برخورد قیمت‌ها به نقطه مقاومت اولیه و نگرانی سهامداران از برخورد شاخص با رقم 63هزار و 500واحد و پول بک به کانال 61هزار واحد در پایان ساعت روند نزولی را به خود گرفت.

شاخص کل که از هفته گذشته با تاثیر گرفتن از اخبار سیاسی- اقتصادی رشد را آغاز کرد با رشد شاخص‌های مهم صنایع بورسی همراه بود و بیشترین رشد در صنایع خودرو بانکی و پالایشی بیشترین رشد را داشتند، هرچند که اغلب نمادهای فعال مثبت بودند اما این صنایع پررنگ‌تر از بقیه گروه‌ها ظاهر شدند. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز یک‌شنبه 26مهرماه94، با 272واحد افزایش به رقم 63هزار و 71واحد رسید. شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز با رقم 24هزار و 706واحد به کار خود پایان داد. شاخص سهام آزاد شناور اما با 526واحد رشد عدد 70هزار و 572واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز درحالی با رشد 235واحدی به رقم 44هزار و 4واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با رشد 338واحدی به رقم 138هزار و 494واحد دست یافت. طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های پمپ‌سازی ایران، سرمایه‌گذاری شاهد و بیمه میهن ازسوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه نوین، حق‌تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین و اوراق مشارکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه بازگشایی شدند. امروز حقوقی‌ها از معاملات کد به کد و درون‌گروهی صرف‌نظر کردند و ترجیح دادند تا در بازار خرده‌فروشی علاوه بر تداوم بازارگردانی یا جمع‌آوری سهام ارزان در برخی نمادهای معاملاتی نسبت به شناسایی بازده نوسانی اقدام کنند. بر همین اساس در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو بازار ازجمله بانکی‌ها، خودروها، پالایشی‌ها و برخی تجهیزاتی‌ها صف‌های خرید واگذار و روند معاملات متعادل شد، هر چند که قیمت پایانی سهام روی مدار مثبت همچنان قرار گرفته است.


معاملات آیفکس

روز گذشته ضمن رشد بیش از 5واحدی فرابورس، 125میلیون ورقه بهادار در 19هزار و 429نوبت در فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت.معاملات 26مهرماه 1394 فرابورس ایران با خریدوفروش 124میلیون و 970هزار ورقه بهادار در 19هزار و 429نوبت به ارزش 749میلیارد و 70میلیون ریال به پایان رسید. در فرابورس نیز همچون بورس اوراق بهادار، در ساعت اولیه معاملات شاخص کل فرابورس 20واحد بالا رفت اما مجددا نزولی شد و درنهایت با افزایش 5واحدی در مقایسه با روز قبل روی عدد 726.57 ایستاد. بیشترین حجم معاملات روز گذشته مربوط به دادوستد 13میلیون و 130هزار سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و بیشترین ارزش معاملات در اختیار سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی به میزان 45میلیارد و 710میلیون ریال بود. این درحالی است که بیشترین افزایش قیمت مربوط به سهام مهندسی تاسیسات راه‌آهن و پس از آن پالایش نفت شیراز و بیمه آرمان بود و نماد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک دی، صنایع نسوز توکا، پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان و قند شیروان به‌عنوان پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی معرفی شدند. در بازار ابزارهای نوین مالی، صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان با معامله 400هزار و 250سهم بیشترین حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق مشارکت سه ماهه قائم دزفول با دادوستد 221هزار و 270ورقه بهادار بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر