روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۳۴

بزرگ‌ترین خطر پسابرجام وادادگی اقتصادی و فرهنگی است-ایسنا عبدالرضا مصری سخنگوی هیات‌رییسه مجلس بزرگ‌ترین خطر پسابرجام را وادادگی اقتصادی و فرهنگی دانست و هشدار داد: اینکه فکر کنیم با رفع تحریم‌ها دشمنان برای ایران کاری خواهند کرد تا از مشکلات اقتصادی رهایی پیدا کنیم، سخت در اشتباهیم بلکه باید دانست که همه کارگزاران نظام با همراهی و مشارکت مردم باید به سمت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنند. مجلس و دولت قبل از تدوین برنامه ششم باید به صورت یکپارچه در این مسیر گام بردارند. وی با بیان اینکه برجام هیچ روزنه اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی را برای نفوذ غرب باز نخواهد کرد، متذکر شد. مجلس ایران با تصویب برجام از یک سو به دنیا نشان داد پایبند به عهدش است و ازسوی دیگر این پیام را به دنیا می‌دهد که رفتار سختی را با عهدشکن در پیش خواهد گرفت.

تمرکز ایران و روسیه بر استفاده از راهکارهای سیاسی در قبال بحران‌های منطقه‌-ایلنا حسین امیرعبداللهیان معاون امور عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با معاون وزیر امور خارجه روسیه، اقدامات اخیر مسکو در مبارزه با تروریسم در سوریه را اقداماتی موثر و سازنده دانست و افزود: تهران و مسکو بر تمرکز بر پیروی از راهکارهای سیاسی در قبال بحران‌های منطقه‌یی و مقابله موثر جامعه بین‌المللی با گروه‌های افراطی در چارچوب معیارها و قوانین بین‌المللی و مفاد منشور ملل متحد تاکید دارند.

خروج ناو امریکا همزمان با اجرایی شدن برجام-ایسنا به گزارش پایگاه خبری هیل، نیروی دریایی امریکا همزمان با عملیاتی شدن توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5، ناو هواپیمابر خود را از منطقه خلیج‌فارس خارج می‌کند. براساس این گزارش، ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس روزولت، روز سه‌شنبه گذشته از منطقه خارج شد و ناو بعدی با نام یو‌اس‌اس هری ترومن نیز تا زمستان وارد خلیج‌فارس نمی‌شود، بنابراین به مدت چندین ماه امریکا در خلیج‌فارس بدون ناو هواپیمابر خواهد بود.

افزایش همکاری با رایزنی تجار و فعالان اقتصادی-ایرنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با جبران باسیل همتای لبنانی خود، بااشاره به روابط متین دو کشور اظهار داشت: مناسبات تهران و بیروت همواره در حال توسعه است و امیدوار هستیم که با رایزنی‌های تجار و مدیران شرکت‌های اقتصادی دو کشور شاهد رشد روزافزون همکاری‌های تهران و بیروت باشیم. ظریف تاکید کرد: هر تصمیمی که مردم و گروه‌های لبنانی درمورد حل بحران ریاست‌جمهوری لبنان اتخاذ کنند، مورد احترام ماست.

لایحه مقابله با تقلب در حال تدوین است- ایسنا الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: لایحه مقابله با تقلب در حال تدوین است و در کمیسیون دولت قرار دارد که با تصویب آن افراد متقلب مجازات می‎شوند. وی از ایجاد یک سامانه اطلاع‌رسانی قوانین به مردم در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری خبر داد و تصریح کرد: این سامانه تمام قوانینی را که به روز تصویب می‌شود به صورت یک پست الکترونیکی یا ایمیل به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند. امین‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 11هزار قانون در کشور وجود دارد، افزود: این تعداد قانون در طول 100سال گذشته به تصویب رسیده که بسیاری از آنان به اطلاع مردم نرسیده و مردم از آنان بی‌اطلاع هستند.

اهمیت استقرار امنیت داخلی کردستان عراق- ایرنا علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: شرایط شما بسیار دشوار است، زیرا از یک طرف با دشمن خود یعنی داعش باید مبارزه کرده و از طرف دیگر مسائل داخلی را باید حل‌وفصل کنید. وی با تاکید بر اینکه وفاق درونی برای اقلیم کردستان عراق ضروری است، گفت: استقرار امنیت داخلی کردستان عراق امر مهمی است که نباید از آن غافل ماند. بارزانی نیز در پایان این دیدار ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل حمایت‌هایی که همیشه از آنان داشته، خواستار ادامه این روند و گسترش مراودات در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی شد.

تاکید وزیر کشور بر تعامل هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات-ایرنا بابک دین قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دوازدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور بر تعامل و همکاری بین هیات‌های اجرایی و نظارت، براساس قانون تاکید کرد. وی اظهار داشت: وزیر کشور در جلسه ستاد انتخابات کشور از استانداران خواست براساس قانون انتخابات، مراحل اجرایی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را با دقت پیگیری کنند.

دیدار امیر عبداللهیان با هلگا اشمید -ایسنا حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در دیدار با هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بااشاره به رایزنی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا درخصوص مسائل منطقه ازجمله سوریه، نگاه واقع‌گرایانه نسبت به حل بحران سوریه را ضروری دانست. هلگا اشمید نیز که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در تهران به‌سر می‌برد، در این دیدار با تاکید بر ضرورت مبارزه علیه تروریسم، پیگیری روند حل‌وفصل سیاسی را مهم و ارائه تصویر روشن از آینده سوری‌ها را ضروری دانست.

نقش اتاق بازرگانی در بهبود روابط ایران و آلمان- خانه ملت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر امور خارجه آلمان گفت: آلمان تلاش خوبی برای حل مساله هسته‌یی ایران انجام داد و این امر باعث گسترش روابط دو کشور خواهد شد و امیدواریم روابط پارلمانی هم در سطح کمیسیون تخصصی گسترش یابد. وی با یادآوری اینکه تفاهمنامه‌هایی بین دو کشور منعقد شده است، اظهار داشت: با مسائل اخیر روابط دو کشور در حال گسترش است و اتاق بازرگانی ایران می‌تواند در بهبود این روابط بسیار تاثیرگذار باشد.

جنگ اراده‌ها را با مذاکره هسته‌ای دیدیم-

ایلنا مجید تخت‌روانچی عضو تیم مذاکرات هسته‌یی، در گردهمایی روسای دانشگاه‌های کشور در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی اظهار داشت: براساس برجام، کشورهای مذاکره‌کننده متعهد شده‌اند در توسعه دانش هسته‌یی ایران در رشته‌های مختلف علوم هسته‌یی مشارکت کنند، لذا وزارت امور خارجه آمادگی دارد پروژه‌های اساتید ایرانی را که مرتبط با علوم هسته‌یی است دریافت کرده و زمینه تحقیق و توسعه بیشتر را برای آنان فراهم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر