اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۹۶

بزرگداشت روز ملی پارالمپیک

و تجلیل از ورزشکاران معلول برتر استان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان گلستان: مراسم بزرگداشت روز ملی پارالمپیک یک‌شنبه 26مهرماه با همکاری اداره ورزش و جوانان گرگان اداره کل بهزیستی، اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، هیات ورزش هی نابینایان و کم‌بینایان استان، هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان و گرگان، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و صداوسیمای مرکز گلستان از ساعت 9:30 در سالن آزادی گرگان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان پارالمپیک استان برگزار شد. دراین مراسم مدیرکل بهزیستی استان به اتفاق طیبی- مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر مسوولان دستگاه‌ها و هیات‌های ورزشی معلولان استان با اهدای مدال‌ها و هدایایی ضمن تجلیل از ورزشکاران جانباز و معلول استان که با همت و تلاش خود افتخارات بزرگی را در سطح کشوری و جهانی نصیب استان کرده‌اند، خدمت به ورزش معلولان را توفیقی دانست که نصیب متولیان این امر شده است. خانم رحمانی با تقدیر از مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر مسوولان هیات‌های ورزشی در حمایت و همراهی بی‌دریغ از معلولان و جانبازان عزیز از تلاش و موفقیت‌های پررنگ ورزشکاران معلول استان در میادین و رقابت‌های ملی و جهانی تجلیل و ضمن اعلام آمادگی اداره کل بهزیستی، خواستار همراهی بیشتر مسوولان برای ایجاد زمینه حضور و فعالیت فرزندان معلول در هیات‌های ورزشی شد. وی ابراز امیدواری کرد: بتوان با همکاری همه دستگاه‌های متولی بتوان فضا و امکاناتی شایسته معلولان عزیز استان فراهم آوریم.


کارت هوشمند بانک مسکن

ویژه اعضای نظام مهندسی ساختمان

برای نخستین‌بار در سیستم بانکی کشور کارت هوشمند مشترک بانک مسکن و نظام مهندسی ساختمان با قابلیت ارائه خدمات نوین بانکداری، فنی مهندسی ویژه مهندسین طراحی و صادر شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی، مدیر شعب بانک مسکن خراسان‌رضوی در مراسم اعطای نخستین کارت هوشمند خدمات بانکی و فنی و مهندسی به یک کاربر مهندس گفت: این کارت در اداره کل فناوری اطلاعات بانک مسکن طراحی و نرم‌افزاری با توسعه سیستم 4 سپرده (MCDS) را فراهم کرد. ابوالفضل مهران افزود: در سیستم (MCDS) علاوه بر خدمات بانکی، مشخصات فردی شامل، شناسنامه‌یی، اطلاعات شخصی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، شماره پروانه اشتغال، شماره عضویت، نام نمایندگی شهر و استان را فراهم آورده است. وی تصریح کرد: کارت هوشمند بانک مسکن و نظام مهندسی در گام نخست برای 8هزارنفر از اعضای 32هزارنفری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صادر شده است.


مازنـدران قهرمــان المپیاد تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی

ورزشکاران فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با کسب بالاترین امتیاز، جام قهرمانی نخستین المپیاد ورزشی تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی کشور را از آن خود کردند. در پایان این المپیاد، دانشگاه علوم پزشکی کردستان دوم شد و تیم علوم پزشکی اصفهان در رده‌ سوم قرار گرفت.


بخش سلامت لرستان با وضعیت ایده‌آل

فاصله زیادی دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بخش سلامت لرستان با وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی دارد، گفت: توسعه سلامت در لرستان با تلاش و برنامه‌ریزی محقق می‌شود. کوروش ساکی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت یازدهم درحوزه بهداشت و درمان در استان لرستان صورت گرفته است، گفت: یکی از این اقدامات بیمارستان در دست ساخت شهرستان دورود است. وی با بیان اینکه با وجود اقدامات انجام‌شده، نباید از وضعیت موجود راضی باشیم، بیان کرد: با نگاهی به وضعیت بهداشت و درمان استان در آغاز دولت یازدهم و مقایسه آن با سایر استان‌ها شاهد فاصله‌های زیادی هستیم که در این مدت برای کاهش این فاصله و عقب‌افتادگی تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده، بهداشت و درمان در شهرستان دورود تاکید کرد: احداث مجتمع آموزش عالی سلامت، آغاز عملیات احداث زایشگاه بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود با دوهزارو100 مترمربع، آغاز ساخت کلینیک ویژه تخصصی با 3میلیارد تومان اعتبار بخشی از این اقدامات در شهرستان دورود است. وی با اشاره به روند بازسازی بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود تصریح کرد: ادامه کار بازسازی این بیمارستان در دستور کار قرار دارد و کار اجرایی در قسمت اتاق‌های عمل آغاز و در آینده در بخش اورژانس ادامه می‌یابد. ساکی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی، تلاش و ایده‌های جدید باعث توسعه هرچه بیشتر سلامت در استان می‌شود، گفت: امکانات دولت در این بخش به همین اندازه است و اگر بخواهیم منتظر اعتبارات دولتی برای رفع برخی محرومیت‌های موجود باشیم، مشکلات حل نمی‌شود، بلکه باید از ظرفیت‌ها و روش‌های جدید برای حل این مشکلات استفاده کنیم.


بهره‌برداری از یکصد واحد صنعتی در استان مرکزی

مصطفی آمره در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان دارای 35 شهرک و ناحیه صنعتی است که با هدف حمایت از صنایع کوچک تاسیس شده‌اند. وی با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها گفت: هر واحد صنعتی بعد از انعقاد قرارداد با شهرک‌های صنعتی می‌تواند فعالیت خود را در زمینه ساخت‌وساز آغاز کند. آمره ادامه داد: واحدهای صنعتی برای ساخت‌وساز در شهرک‌های صنعتی نیاز به کسب مجوز و پروانه ساخت ندارند و عوارضی از بابت ساخت‌وساز پرداخت نمی‌کنند. وی مساحت زمین‌های دراختیار شهرک‌های صنعتی استان مرکزی را 11هزارو362 هکتار عنوان کرد و گفت: بالغ بر 4هزارو619 هکتار اقدامات عملیاتی در این شهرک‌ها انجام شده است که 3هزارو158 هکتار این زمین‌های صنعتی قابل واگذاری به واحدهای صنعتی است. هزارو817 هکتار این زمین‌ها نیز واگذار شده است. آمره گفت: از مجموع دوهزارو291 واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی هزارو169 واحد به بهره‌برداری رسیده است که 952 واحد در شهرک‌های صنعتی و 217 واحد در نواحی صنعتی مستقر هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر