اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۸۸

جابه‌جایی خط انتقال آبرسانی 500 میلی‌متری در شهر اراک

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حشمت‌الله عباسی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک با اشاره به این خبر اظهار داشت: اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در خیابان امام خمینی شهر اراک سبب شد تا بخشی از تاسیسات آب شهر به دلیل تعارض با احداث این زیرگذر نیازمند جابه‌جایی باشد. وی اظهار اشت: به همین منظور با انجام بررسی‌های کارشناسی و با هماهنگی کارشناسان آبرسانی عملیات جابه‌جایی این خط لوله در مدت 72ساعت کار و با حداقل زمان قطعی آب انجام شد. حشمت‌الله عباسی ادامه داد: با توجه به گستردگی عملیات اجرایی پس از هماهنگی با ارگان‌های مختلف شهری و اخذ مجوزهای لازم عملیات جابه‌جایی با موفقیت انجام شد. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک گفت: با تلاش پرسنل امور آب و فاضلاب شهر اراک کلیه خطوط آبرسانی و خط انتقال اصلی 500میلی‌متری با هزینه‌یی بالغ بر 3میلیارد و139میلیون ریال جابه‌جا شد.


ارتقای جایگاه مدیریت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل

شهردار اردبیل افزایش و ارتقای جایگاه مدیریت منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل با افزایش اختیارات مدیر این منطقه را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در راستای توسعه هرچه کیفی‌تر و سریع‌تر این منطقه عنوان کرد و گفت: با تفکیک کلیه مسائل سرمایه‌گذاری، عمرانی، شهرسازی و مالی مربوط به مدیریت منطقه گردشگری شورابیل، این منطقه در اصل از لحاظ سطح اختیارات به پنجمین منطقه شهرداری اردبیل تبدیل خواهد شد. لطف‌اللهیان ادامه داد: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اردبیل نیز این ظرفیت را داراست که با ایجاد یک‌سری تغییرات درحوزه مسائل مالی، شهرسازی و عمرانی این سازمان، بتواند به عنوان شهرداری منطقه بافت تاریخی اردبیل عملکرد داشته باشد. وی وسعت بافت تاریخی شهر اردبیل را 92هکتار بیان کرد و افزود: تبدیل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اردبیل به شهرداری منطقه بافت تاریخی می‌تواند به لحاظ ساختاری در مباحثی نظیر تراکم، طرح تفصیلی، بازگشایی، رفع مشکل ارتفاع در منطقه و... تاثیر بسزایی داشته باشد.


صادرات 796 میلیون دلاری کالا در 6 ماهه اول از خراسان شمالی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی از صادرات بیش از یک‌میلیون تن کالا به ارزش 796میلیون دلار از استان طی 6ماهه اول سال94 خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، راضیه علیرضایی اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 11درصد و از نظر ارزشی 9درصد کاهش داشته است. وی تصریح کرد: اقلام عمده کالاهای صادراتی استان شامل مواد غذایی (زعفران، سیب‌زمینی، رب گوجه‌فرنگی، شیرینی و نان‌ها، تخم پرندگان)، کف پوش‌ها، رنگ‌ها و ورنی‌ها، روغن‌های سبک، سیمان و کاشی است. وی گفت: این اقلام، 33 درصد ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده است. علیرضایی اظهار داشت: از کل ارزش صادرات استان 30درصد به کشورهای آسیای میانه، 51درصد به کشور افغانستان، 13درصد به کشورهای عربی (امارات، عربستان، عراق، بحرین، کویت، قطر و...)، 3درصد کشورهای اروپایی (اسپانیا، آلمان، ایتالیا، انگلستان و...) و 3درصد به سایر کشورها صورت پذیرفته است. وی افزود: متوسط قیمت هرتن کالای صادراتی استان در 6ماهه 761دلار و کشور 343دلار است که نسبت متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان به کشور 175درصد است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: واردات استان نیز طی 6ماهه سال94 ، میزان 215هزار تن کالا به ارزش 177میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی 51درصد و از نظر ارزشی 29درصد کاهش داشته است و بیش از یک‌درصد سهم ارزشی و وزنی از واردات کشور را به خود اختصاص داده است. علیرضایی اظهار داشت: برنج، گندم، جو، پنبه حلاجی نشده، کنجاله، دانه کنجد، سایر فرآورده‌های غذایی، اجزا و قطعات تلمبه‌های مایعات، سولفات آمونیوم و ابریشم خام عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان است که بیشتر از کشورهای پاکستان، امارات متحده عربی، جمهوری کره، قزاقستان، سوییس، چین، ترکیه، افغانستان و ایتالیا به استان وارد شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر