تشکیل پرونده حقوقی و کیفری برای تعاونی‌های شیراز

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۸۵

باشگاه خبرنگاران 600 پرونده برای تعاونی‌های مسکن شهرستان شیراز تشکیل شد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: همایش تعاونی‌های مسکن شهرستان شیراز با هدف آموزش و توجیه اعضای هیات‌مدیره و بازرسان تعاونی‌های مسکن و ارتقای دانش حقوقی آنها نسبت به بخش مقررات تعاونی‌های اراضی و هماهنگی برای تعامل بیشتر تعاونی‌های اداره کل تعاون بوده و به نوعی پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم در تعاونی‌های مسکن است. آمار پرونده‌های مطروحه در تعاونی‌های مسکن دولت حدود 600 فقره است که

400 پرونده حقوقی و حدود 200 فقره پرونده کیفری است.

احمد رحمانیان با بیان اینکه تعاونی‌های مسکن در حوزه خرید اراضی برای اعضای تعاونی خود اراضی را تفکیک و در واگذاری و ساخت مسکن برای این تعاونی‌ها فعالیت می‌کند، افزود: یکی دیگر از اقدامات و نقش مثبت تعاونی‌ها در این زمینه خرید مسکن و اراضی با قیمت مناسب و کمتر از قیمت روز، برای معیشت تامین افراد تعاونی برای اعضاست. وی مهم‌ترین انحصارشکنی در بخش دولتی و خصوصی را در تامین زمین و عرضه مسکن تعاونی‌ها دانست و بیان کرد: این اقدامات باعث شده انحصار‌طلبان از منافع نامشروع خود سلب شوند.

ازجمله نکاتی که رعایت آن در بحث پیشگیری الزامی است تا از تشکیل پرونده علیه تعاونی‌ها جلوگیری شود، در انجام معامله و هر نوع قرارداد و عقد حقوقی از وکلا و حقوقدانان مجرب و متعهد استفاده شود، اعضای هیات‌مدیره به دقت مفاد اساسنامه تعاونی‌ها را مطالعه و اجرا کنند و برخی از قوانین مرتبط با اراضی و تعاونی را ازجمله قانون بخش تعاونی، قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکت‌های تعاون و قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به دقت مطالعه و اجرا شود.

این مقام مسوول با تقدیر از همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان فارس به جهت حل مشکلات و دعاوی مربوط به بخش تعاون گفت: طی یک‌سال گذشته با داوری‌های صورت گرفته در اتاق تعاون و با رسیدگی به اختلافات موجود در تعاونی‌ها توانسته‌ایم مانع صرف هزینه زیاد و اطاله دادرسی جهت رسیدگی به پرونده‌ها شویم.

وی به تعاونی‌ها از خرید اراضی به صورت قولنامه‌یی و عادی هشدار داد که اراضی را با سند رسمی خریداری کرده و درصورت امکان اراضی مشاعی به ویژه اراضی زراعی خارج از شهر را خریداری نکنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر