رقم‌خبر

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۶۹

20 استان

فارس مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برای ۱۱ استان کشور آغاز شده است، گفت: در ۲۰ استان کشور به دلیل اینکه هنوز تخصیص اعتبار صورت نگرفته طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی آغاز نشده است. محمد حاج‌رسولی‌ها در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اگر برداشت آب از منابع زیرزمینی با روند فعلی ادامه یابد باعث خواهد شد تا 15سال آینده ایران به کویر تبدیل شود، گفت: این موضوع به همه مناطق تسری پیدا نمی‌کند، اما تقریبا چند مرجع مطالعاتی کشور به‌شدت مشکل‌دار هستند.

5/0 میلیارد

ایسنا آمارهای رویترز و دیگر فعالان بازار انرژی حاکی از این است که صادرکنندگان بزرگ نفت جهان در 9 ماه نخست امسال بیش از نیم میلیارد بشکه بیشتر از تقاضا نفت تولید کردند. به گزارش رویترز، سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر به‌طور متوسط روزانه 31 میلیون و 200 هزار بشکه نفت تولید کرده که روزانه بیش از 2میلیون بشکه بالاتر از تقاضای بازار است. در مجموع بیش از 550 میلیون بشکه نفت تولید شده که تمام آن باید در جایی ذخیره شود. کشورهای عضو اوپک تحت هدایت عربستان تصمیم گرفتند به جای دفاع از قیمت‌ها تمرکز خود را روی حفظ سهم بازار بگذارند.

5/1میلیون

تسنیم اعضای سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) در مجموع روزانه 1.5میلیون بشکه نفت خام بیش از توافق صورت گرفته تولید می‌کنند. درحالی که اعضای اوپک باید طبق توافق صورت گرفته روزانه تا سقف 30 میلیون بشکه تولید کنند، آمارها نشان می‌دهد که کشورهای عضو اوپک در ماه آگوست 2015 برخلاف توافق صورت گرفته عمل کرده‌اند. منابع ثانویه نشان می‌دهد که اعضای سازمان کشورهای تولیدکننده نفت در مجموع روزانه 1.5میلیون بشکه نفت خام بیش از توافق صورت گرفته تولید می‌کنند؛ در واقع یکی از عوامل کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر افزایش تولید برخی از اعضای اوپک است.

2700 تن

شانا مدیر پروژه فاز ١٩ در شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به پایان بارگیری سکوی ١٩C طی هفته گذشته گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده سکو تا یک ماه آینده در محل مورد نظر نصب می‌شود. محسن جزایری با اشاره به بارگیری سکوی C١٩ پارس جنوبی به وزن ۲۷۰۰ تن که ظهر چهارشنبه ۲۲ مهرماه انجام شد، افزود: این سکو تا یک ماه دیگر در محل مورد نظر نصب خواهد شد. وی با اشاره به انجام کارهای تکمیلی در بخش خط لوله گفت: هم‌اکنون در حال اتصال خط لوله به جکت سکوی SPD‌‌٢ و سکوی C١٩ هستیم و انتظار داریم این عملیات تا پایان آذر ماه به پایان برسد.

7 هفته

ایسنا شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام کرد: شرکت‌های نفتی امریکایی این هفته تعداد دکل‌های حفاری فعال در این کشور را برای هفتمین هفته متوالی کاهش دادند. به گزارش رویترز، این طولانی‌ترین روند کاهش سکوها از ماه ژوئن تاکنون به حساب می‌آید. علامتی که نشان می‌دهد تداوم روند کاهش قیمت نفت شرکت‌های حفاری را از میادین دور نگه داشته است. شرکت بیکرهیوز افزود: شرکت‌های حفاری نفتی در هفته منتهی به 16 اکتبر 10 سکوی دیگر را کنار گذاشتند که در مجموع تعداد سکوهای حفاری نفت این کشور به 595 مورد رسید که کمترین تعداد از جولای 2010 تاکنون است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر