کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۵۹

آغاز همکاری‌های جدید میان سازمان ملل و گمرک ایران

گمرک همکاری‌های جدید میان سازمان ملل و گمرک ایران با سفر یک هیات بلندپایه از برنامه توسعه و تجارت این سازمان به کشورمان آغاز شد. این هیات که ریاست آن را مسوول هماهنگ‌کننده منطقه‌یی برنامه آسیکودای سازمان ملل برعهده داشت، پس از بازدید از گمرک غرب تهران و نمایشگاه شبیه‌سازی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در مهرآباد با دکتر کرباسیان رییس‌کل گمرک ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. بنابراین گزارش، نیکلای پوپا مسوول هماهنگ‌کننده منطقه‌یی برنامه آسیکودای سازمان ملل در این دیدار به بازدید خود از فرآیند دوراظهاری الکترونیک در گمرک غرب تهران و نمایشگاه سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی اشاره کرد و گفت: سامانه جامع گمرکی در ایران بسیار خوب طراحی و اجرا شده است و براساس سیستم‌های استاندارد جهانی این سامانه کار می‌کند و می‌تواند به عنوان یک مدل برتر در منطقه برای سایر کشورهای همسایه هم استفاده ‌شود.


پیشنهاد تاسیس «مدرسه عالی صادرات»

ایسنا عدنان موسی‌پور نایب‌رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معتقد است که فرآیند صادرات باید تخصصی شود، چرا که صادرات یک تخصص است و صادرکنندگان با عمل کردن به دانسته‌های جدید و قدیم خود می‌توانند به اقتصاد کشور خدمت کنند. عدنان موسی‌پور گفت: صادرات باید از حالت سنتی به فرآیندی حرفه‌یی تبدیل شود که در این زمینه پیشنهاد می‌شود «مدرسه عالی صادرات» تاسیس شود؛ به‌طوری که در این مدرسه یا آکادمی، صادرات به شکل یک فرهنگ عمومی تقویت و سعی شود همزمان با پیشرفت تکنولوژی، صادرکنندگان ما با ابزارهای جدید بازاریابی آشنا شوند و این مدرسه یا آکادمی می‌تواند صادرات ما را از حالت سنتی به یک فرآیند حرفه‌یی تبدیل کند.


اجرای بسته اقتصادی حرکت بر لبه تیغ است

ایسنا مجیدرضا حریری نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران و چین بسته سیاست‌های دولت برای «تسریع در رونق اقتصادی» را حرکت بر لبه تیغ عنوان و اظهار کرد: در این بسته امکان رفتن به سوی رکود عمیق‌تر و از سوی دیگر تورم لجام‌گسیخته وجود دارد و بهترین اقدامی که می‌توان در این بسته جدید دنبال کرد، پرداخت بدهی‌های دولت است. حریری با اشاره به برخی چالش‌های پیش روی این بسته جدید اقتصادی تصریح کرد: در بسته جدید در نظر گرفتن هر نوع ارز و وام ارزان‌قیمت و پرداخت هر یارانه‌یی به هر بخش اقتصادی می‌تواند منجر به رانت و فساد شود. در این راستا راه نجات اقتصاد کشور، پرداخت بدهی‌های دولت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر