اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۵۳

دولت به بانک سپه اعتقاد کامل دارد

معاون رییس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های بانک سپه طی سال‌های اخیر و نقش‌آفرینی آن در اجرای پروژه‌های استراتژیک گفت: دولت به بانک سپه اعتقاد کامل دارد. محمدباقر نوبخت عملکرد بانک سپه را امیدبخش، سنجیده و واقع‌بینانه خوانده و گفت: حضور بنده در بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی، نشان از اعتقاد دولت به این بانک دارد.

سخنگوی دولت با قدردانی از زحمات کارکنان بانک سپه اظهارداشت: ضمن قدردانی از تلاش‌های کلیه بانک‌ها و نظام بانکی کشور، به بانک سپه اعتقاد ویژه دارم، چرا که دولت تاکنون از خدمات و حمایت‌های ویژه این بانک بهره‌مند بوده است. نوبخت خاطرنشان کرد: به لحاظ شایستگی بانک سپه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصمیم گرفت 8میلیارد دلار، معادل 24هزار میلیارد تومان منابع مربوط به طرح تنظیم و مهار آب‌های مرزی کشور را در این بانک متمرکز کند.

وی افزود: تاکنون گردش مالی 4هزار میلیارد تومان از این منابع اجرایی شده و 20هزار میلیارد تومان بقیه تا 3سال آینده از طریق بانک سپه عملیاتی خواهد شد. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ضمن اشاره به نقش‌آفرینی بانک‌سپه در خرید تضمینی گندم در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: دولت در ردیف یارانه ویژه گندم، بالغ بر 5هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است اما با توجه به خرید تضمین گندم در اوایل سال و عدم کفایت وصولی‌های دولت برای پرداخت مبالغ گندم خریداری شده، از منابع بانک‌ها از جمله بانک سپه استفاده می‌کنیم.


انطباق بانک تجارت با استانداردهای مالی جهان

بانک تجارت نخستین همایش «الزامات بانک‌ها در عملیات بانکی و تامین مالی تجارت در دوران پساتحریم» را برگزار کرد.

در این همایش که با حضور اعضای هیات‌مدیره و معاونان مدیرعامل، مسوولان مدیریت امور بین‌الملل و روسای واحدهای ارزی بانک تجارت برگزار شد، محمدابراهیم مقدم مدیرعامل این بانک با اشاره به اهمیت موضوع انطباق‌پذیری هرچه سریع‌تر فعالیت‌های بانک‌های ایرانی با استانداردهای بین‌المللی تاکید کرد: انطباق با استانداردهای جدید صنعت مالی بین‌المللی، مسوولیت‌های جدیدی نیز برای ما ایجاد می‌کند، از جمله آنکه علاوه بر شناخت کامل مشتریان مستقیم، باید مشتریان و ذی‌نفعان خدمات مشتریان خود را نیز به‌طور کامل بشناسیم و توجه دقیق‌تری به وضعیت صورت‌های مالی و نسبت‌های مالی تسهیلات گیرندگان و استفاده‌کنندگان از خدمات ارزی بانک داشته باشیم.

مدیرعامل بانک تجارت تقویت ساختارهای حاکمیت شرکتی و تفکیک هیات‌مدیره از هیات عامل را ازجمله مهم‌ترین تحولات بانک تجارت طی سال‌های اخیر برشمرد و یادآور شد: بر این اساس کلیه واحدهای نظارتی مستقل بانک همچون ادارات حسابرسی داخلی، مبارزه با پولشویی و کنترل ریسک تحت نظارت مستقیم هیات‌مدیره بانک هستند.


٧٤٥ میلیون تراکنش

در بانک صادرات

تعداد کل تراکنش‌های سامانه سپهر بانک صادرات ایران در طی شهریورماه سال جاری از مرز ٧٤٥میلیون تراکنش گذشت.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، مشتریان این بانک در شهریورماه سال جاری به‌طور میانگین روزانه بیش از ٢٤میلیون تراکنش از طریق سیستم سپهر و درمجموع ٧٤٥میلیون و٢٨٦هزار تراکنش موفق مالی انجام دادند. این میزان رشد تراکنش نمایانگر استقبال مشتریان از خدمات این بانک است.

براساس این گزارش بانک صادرات ایران در راستای هم‌سویی با بانکداری نوین، جلب رضایت و تامین رفاه و آسایش مشتریان و همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه هموطنان از سال٧٩ نسبت به نصب و راه‌اندازی سیستم پردازش هوشمند رایانه‌های (سپهر) درشعب خود اقدام کرده است. با توجه به سرعت، تنوع خدمات، سهولت و امنیت بالای سیستم سپهر، استقبال مردم از این سیستم زیاد بوده به‌طوری که تا پایان شهریورماه سال٩٤ حدود بیش از ٤٣میلیون حساب الکترونیکی توسط هموطنان درشعب این بانک افتتاح شده است.

گفتنی است تعداد کل تراکنش‌های سیستم سپهر در پایان شهریورماه سال٩٤ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل حاکی از ١٤درصد رشد است. همچنین میانگین روزانه تعداد تراکنش‌های سیستم سپهر در مقطع مزبور حاکی از ١٤درصد رشد است.


رونمایی از صدور آنی پیوند کارت بانک ملی ایران

با حضور دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران و دکتر علی‌اکبر ولایتی رییس بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، مراسم رونمایی از صدور آنی پیوند کارت بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر همتی در این مراسم با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های بیمارستان دکتر مسیح دانشوری و جمعیت پیوند اعضا در امور خیریه گفت: این برای بانک ملی ایران افتخاری است که به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور با 87سال سابقه خدمت به مردم پشتیبان امور عام‌المنفعه و خیر باشد. وی با اشاره به روند رو به رشد عضویت در امر خیر پیوند اعضا ابراز امیدواری کرد: صدور آنی پیوند کارت بانک ملی ایران در شعب منتخب این بانک این روند رو به رشد را افزایش دهد. همتی با عنوان اینکه بانک ملی ایران در کنار فعالیت اقتصادی خود در کارهای عام‌المنفعه و خیر نیز نظیر آزادی زندانیان غیرعمد، توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و... پیشتاز است، گفت: بانک ملی ایران تلاش می‌کند با تمام امکانات خود پشتیبان امور عام‌المنفعه و خیر باشد. وی با عنوان اینکه افرادی که اهدای عضو می‌کنند، نامشان همیشه به نیکویی برده می‌شود، افزود: بانک ملی ایران درکنار بحث صدور آنی پیوند کارت، آمادگی کامل برای حمایت‌هایی نظیر پرداخت تسهیلات به اهدا‌کنندگان عضو دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر