روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۶۰۱

صدور قرار منع تعقیب در مورد شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری- ایسنا| دفتر سخنگوی قوه قضاییه با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد که درخصوص شکایت احمدی‌نژاد علیه معاون اول رییس‌جمهور، قرار منع تعقیب صادر شده است. متن اطلاعیه دفتر محسنی‌اژه‌ای بدین شرح است: درپی سوال یکی از خبرنگاران از حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی محترم قوه قضاییه در مورد شکایت آقای دکتر احمدی‌نژاد علیه آقای دکتر جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و پاسخ ایشان متعاقب نشست روز یک‌شنبه 94.7.19 مطلع شدیم که درخصوص این شکایت از سوی دادسرا قرار منع تعقیب صادر شده است.

پیام تسلیت روحانی به اردوغان- ایرنا| حسن روحانی رییس‌جمهوری به‌دنبال وقوع حادثه تروریستی در آنکارا، در پیامی به رجب طیب اردوغان، ضمن ابراز تسلیت به وی و ملت ترکیه، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از قربانیان تروریسم، همواره این‌گونه اقدامات سبعانه را محکوم می‌کند.

راه‌حل سیاسی بحران سوریه بدون حضور ایران غیرممکن است- ایسنا| علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، درمورد عملکرد روسیه در سوریه گفت: به نظر می‌رسد کاری که روسیه انجام داده کار مهم و راهبردی است. دولت قانونی سوریه برای مقابله با تروریست‌ها فاقد پوشش هوایی بود و دولت روسیه این پوشش هوایی را بنا به درخواست دولت مشروع سوریه انجام داد. وی با تاکید بر سیاسی بودن راه‌حل بحران سوریه گفت: این راه بدون حضور ایران ممکن نخواهد بود.

حمایت ایران مانع ورود داعش به کاظمین شد- تسنیم| محمد ناجی نماینده وابسته به فراکسیون پارلمانی بدر اعلام کرد: حمایت ایران مانع از ورود داعش به کاظمین در شمال بغداد شد. وی افزود: داعش فقط 15کیلومتر با کاظمین فاصله داشت. حمایت ایرانی از عراق در جنگ علیه تروریسم مانع از ورود آنها به این شهر شد. حضور ایران مورد استقبال است زیرا این کشور همواره حامی عراق بوده و این برخلاف مواضع برخی کشورهای دیگر است.

می‌خواهند تمام مشکلات ایجاد شده توسط آن دولت را به دوش این دولت بیندازند- فارس| حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در حساب کاربری شخصی خود در توئیتر با بیان اینکه مذاکرات مجلس به پایان رسید و درنهایت کلیات طرح تصویب شد، نوشت: آن روز گفتیم برای تعادل با کنگره مجلس نباید مسوولیت به دوش بگیرد و همان مصوبه قبلی کافی است و امروز می‌گویند می‌خواهند مسوولیت به دوش مجلس بیفتد. گفتیم نیازی به تصویب دوستان نیست؛ گفتند این سخن خلاف قانون اساسی و بی‌احترامی است و می‌خواهند مجلس را دور بزنند، اکنون می‌گویند هیچ نیازی نیست. گفتیم بحرانی که در دولت قبل ایجاد شده را می‌خواهند حل کنند؛ اکنون می‌خواهند تمام مشکلات ایجاد شده توسط آن دولت را به دوش این دولت بیندازند! لذا دوستانی در مجلس که قبلا اصرار می‌کردند برجام در مجلس بررسی و تصویب شود، امروز می‌گویند هیچ‌کس جز خانم موگرینی منتظر ما نیست، لذا ما نباید تصویب کنیم! دولت مظلوم است، اما چیزی که از مظلومیت مهم‌تر است حفظ وحدت و انسجام ملی کشور و همدلی مجلس و دولت است، یعنی آنچه دولت همواره منادی آن در کشور بوده است.

می‌توان سانتریفیوژها را افزایش داد اما اخلاق جایگزین ندارد - ایسنا| بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی بااشاره به اتفاقات روز گذشته مجلس که گفته می‌شود در آن یکی از نمایندگان صالحی را به مرگ تهدید کرده است، با تعجب‌آمیز خواندن چنین گفته‌یی ازسوی یک نماینده مجلس گفت: بیان چنین موضوعاتی اصلا اخلاقی نیست و باید پیش از آنکه به تعداد سانتریفیوژها توجه کنیم به این مسائل توجه شود چراکه می‌توان سانتریفیوژها را افزایش داد اما اخلاق جایگزین ندارد.

سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران- ایرنا| قرار است امروز فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن در راس هیاتی به تهران سفر کند. رسانه‌های ژاپنی برنامه‌ریزی برای آینده مناسبات اقتصادی تهران- توکیو همچنین بررسی آخرین تحولات توافق هسته‌یی ایران و قدرت‌های خارجی را دو محور عمده سفر «کیشیدا» اعلام کرده‌اند. همچنین گفت‌وگو برای برنامه‌ریزی مناسبات اقتصادی دو کشور در فضای پس از تحریم را ازجمله محورهای اصلی این سفر برشمردند که برای طرف ژاپنی اهمیت ویژه‌یی دارد.

پاسخ به تقاضاهای مردمی در سفرهای رییس‌جمهوری-ایرنا| معاون اجرایی رییس‌جمهوری گفت: از دو میلیون و 100هزار تقاضا و نیازمندی‌های مردم که در 22سفر هیات دولت به استان‌های کشور از طریق مرکز ارتباطات مردمی به ثبت رسید، به حدود 60درصد آنها پاسخ داده شد. محمد شریعتمداری روز گذشته در حاشیه راه‌اندازی مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری مازندران در ساری به خبرنگاران گفت: 300هزار مورد از تماس‌های ارتباط مردم در سفر هیات دولت، شکایت از بخش‌های مختلف فعالیت‌های دولت، نهادهای غیردولتی و حتی قوه قضاییه و مقننه نیز بوده است.

مراسم تشییع پیکر سردار همدانی برگزار شد-ایلنا| محسن رضایی گفت: یاران شهید همدانی بلند می‌شوند و پرچم اسلام را به‌دست می‌گیرند و دشمنان را در سوریه و عراق دفن می‌کنند. دشمنان فکر نکنند که سردار همدانی شهید شده، راه آن شهید در سوریه ادامه خواهد یافت. وی خاطرنشان کرد: سردار همدانی در ۸۰عملیات در سوریه شرکت کرد و با اینکه در سوریه شهید شد ولی درواقع برای اسلام شهید شد.

کارگروه شناخت نقاط جمعیتی جدید در روستا-تسنیم| نخستین جلسه کارگروه شناخت نقاط جمعیتی جدید به‌‌عنوان روستا در وزارت کشور برگزار شد. زهرا احمدی‌پور مدیرکل دفتر تقسیمات کشور در نخستین جلسه کارگروه شناخت نقاط جمعیتی جدید به‌عنوان روستا اظهار داشت: بررسی و توافق به‌منظور دستیابی تعریف مشترک روستا از اولویت‌های این جلسه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر