پرونده احمدی‌نژاد بسته نشده است

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۹۹

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در هشتادوششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، از تشکیل شعبه ویژه‌یی برای رسیدگی به فاجعه منا خبر داد و اعلام کرد: درمورد این فاجعه هولناک باید افراد خاطی و مقصر تعقیب شوند و در این راستا دادستان کل کشور و وزارت خارجه پیگیر این موضوع هستند.

وی درمورد آخرین وضعیت جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست گفت: حکم این پرونده صادر شده که قابل اعتراض نیز هست. معاون اول قوه قضاییه درخصوص اقدامات سه وزیر و رییس کل بانک مرکزی دولت سابق درمورد پرونده بابک زنجانی افزود: اگر بنا باشد از هر فردی به‌عنوان مطلع یا متهم تحقیق به عمل خواهد آمد. آنها در نامه‌یی اظهار کرده‌اند که هر قدر لازم باشد حاضر به پاسخگویی خواهند بود.

سخنگوی دستگاه قضا درمورد پرونده زمین‌خواری فرودگاه قشم اظهار داشت: پرونده کیفر خواست خورده و به دادگاه رفته است و در این زمینه رییس دادگستری استان هرمزگان توضیحات لازم را داده است. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دو سال از احضار احمدی‌نژاد به دادگاه می‌گذرد و وی نرفته است، آیا باتوجه به پرونده جهانگیری به‌عنوان شاکی، امکان رسیدگی این دو پرونده با هم وجود دارد، گفت: پرونده بسته نشده و در حال رسیدگی است.

وی درمورد وضعیت حمید بقایی گفت: باتوجه به اینکه پرونده در حال رسیدگی است و هنوز حکمی صادر نشده است، از بیان جزییات پرونده معذورم. اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بخش اعظمی از کیفرخواست بابک زنجانی و متهم سوم این پرونده مربوط به تخلفات در سازمان تامین‌اجتماعی است، آیا امکان احضار مرتضوی به‌عنوان متهم وجود دارد، گفت: اگر ثابت شود تبانی در این زمینه انجام شده، در دادگاه این موضوع رسیدگی می‌شود، اما اگر فرد متهم، کلاه سر آن سازمان گذاشته باشد و طرف مقابل تقصیری نداشته باشد، به‌عنوان متهم تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جریان شکایت رییس دولت قبل از جهانگیری، هنوز جرم مشخص نشده، گفت: ممکن است عناوین جرم متفاوت باشد و گاهی عنوان جرمی که شاکی مطرح می‌کند ممکن است تغییر یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر