دیدار سرمایه‌گذاران مازندران مقیم خارج با رییس‌جمهور

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۹۷

گروه ایران|

بیست‌ودومین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان مازندران امروز در شرایطی انجام می‌شود که روز گذشته دبیرکل شورای ایرانیان خارج از کشور از علاقه‌مندی 80سرمایه‌گذار «مازنی» مقیم خارج برای مشارکت در طرح‌های استانی خبر داد. قرار است این سرمایه‌گذاران در جلسه توسعه سرمایه‌گذاری استان دیداری با رییس‌جمهور داشته باشند تا زمینه برای مشارکت در طرح‌های اقتصادی استان فراهم شود. به گفته استاندار مازندران اولویت برنامه‌های رییس‌جمهور در این سفر، تکمیل و تجهیز راه‌های مواصلاتی، حل مشکلات آب شرب و کشاورزی، تخصیص اعتبارات موردنیاز کارآفرینان و طرح‌های زودبازده و... بخشی از مشکلاتی است که در جریان این سفر باید برای آنها برنامه‌ریزی شود. مطابق سفرهای استانی قبلی دولت تدبیر و امید، رییس ستاد سفر رییس‌جمهور به استان‌ها اشاره کرد که دولت تمایل ندارد مردم به‌دنبال خودرو رییس‌جمهور بدوند و مکان‌هایی را برای سخنرانی و دیدار مردمی مشخص کردیم که مردم می‌توانند در آنجا حضور پیدا کنند.


استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان مقیم خارج

شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، در زمره شوراهای عالی تحت ریاست رییس‌جمهور و یک نهاد مرجع است که مجموعه سیاست‌ها و خط‌مشی‌گذاری و برنامه‌های مرتبط با امور ایرانیان خارج از کشور را در دستگاه‌های مختلف اجرایی هماهنگ، هدایت و نظارت می‌کند. ناگفته پیداست که رسیدن به رشد پایدار اقتصادی با تجهیز و تخصیص بهینه منابع سرمایه‌گذاری در اقتصاد ملی کشور امکان‌پذیر است و برای رسیدن به این هدف، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی ایرانیان مقیم خارج ضروری است. باتوجه به اینکه یکی از راه‌های توسعه، استفاده از توان سرمایه‌گذاری خارجی در سبد مالی کشور است، دولت یازدهم تلاش می‌کند بستر مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌های ملی و استانی را فراهم کند. روز گذشته و در آستانه سفر رییس‌جمهور به مازندران، دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور از علاقه‌مندی 80نفر از سرمایه‌گذاران مازنی خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در استان مازندران خبر داد. سیدجواد قوام‌شهیدی گفت: «80سرمایه‌گذار مازندرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در نشست ستاد توسعه سرمایه‌گذاری مازندران با رییس‌جمهوری دعوت شدند.»

رفع موانع سرمایه‌گذاری

سیدجواد قوام‌شهیدی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: «براساس اطلاعات حدود 70سرمایه‌گذار مازنی مقیم خارج از کشور تاکنون وارد مازندران شده‌اند و احتمال ورود 10سرمایه‌گذار دیگر نیز وجود دارد.»

دبیرکل شورای ایرانیان خارج از کشور اضافه کرد: «روز 19مهرماه نیز نشستی با سرمایه‌گذاران مازنی مقیم خارج با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهوری در ساری برگزار کردیم و موانع سرمایه‌گذاری در مازندران بررسی و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌شود.» بیست‌ودومین سفر استانی رییس‌جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید امروز (دوشنبه) به مازندران در شرایطی انجام می‌شود که دیدار مردمی در استادیوم شهید متقی ساری، نشست با نخبگان، حضور در ستاد توسعه استان و شرکت در شورای اداری از مهم‌ترین برنامه سفر یک‌روزه روحانی به این استان شمالی است. مصاحبه با خبرنگاران محلی مازندران پایان بخش سفر یک روزه رییس‌جمهوری‌ خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر