فشار تحریم باعث تکذیب Ebay شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۸۱

گروه دانش و فن

درحالی که گفته شده فروشگاه اینترنتی بین‌المللی Ebay هرگونه تعاملی برای خرید ایرانیان از این فروشگاه با شرکت پست را تکذیب کرده است، مدیرعامل پست تاکید کرد: این همکاری درحال انجام است.

حسین مهری روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست خبری از آغاز همکاری با فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مانند آمازون، Ebay و علی‌ بابا خبر داد و اعلام کرد: از این پس ایرانی‌ها می‌توانند از این فروشگاه‌ها به صورت آنلاین خرید کنند و کالای خود را در ایران از پست تحویل بگیرند.

پس از اعلام این خبر، شرکت Ebay در توییتر خود هرگونه همکاری با ایران را تکذیب کرد.

روز گذشته بار دیگر مدیرعامل شرکت پست در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های پستی روز جهانی پست در جمع خبرنگاران در مورد خبر امکان خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی دنیا ازجمله Ebay توضیح داد. وی با تاکید بر اینکه این همکاری درحال انجام است اما ممکن است Ebay به دلیل بحث‌های بین‌المللی و تحریم‌های موجود آن را تکذیب کرده باشد، گفت: این سرویس از طریق شرکت واسطه در ترکیه انجام می‌شود.

مهری با بیان اینکه هم‌اکنون کل امورات سرویس خرید از فروشگاه‌های اینترنتی بین‌المللی از طریق کشور واسطه (ترکیه) انجام می‌شود، ادامه داد: شرکت همکار پست برای اجرای این پروژه شرکت یاتاست که علاوه بر اجرای این پروژه در پروژه‌های فروشگاهی دیگری نیز با پست همکاری دارد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در این سرویس، تمامی مراحل به صورت شفاف در سایت شرکت پست درج شده است و نرخ تبدیل ریال به دلار، هزینه گمرک، هزینه پست و هزینه شرکت واسطه محاسبه و قیمت نهایی به مشتری اعلام می‌شود.

مهری گفت: اگرچه این روال هم‌اکنون از طریق شرکت واسطه انجام می‌شود اما تا ۲ماه آینده و پس از برداشته شدن تحریم‌ها، تجارت الکترونیک مانند تمام کشورهای دیگر انجام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر