اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۶۷

6 ماه دوم 94؛ فرصت طلایی برای متقاضیان مسکن

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: با وجود اینکه بازار مسکن این روزها از رونق افتاده است اما با توجه به تقاضای انباشته‌یی که ازسوی متقاضیان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های پایانی سال جاری بازار مسکن شاهد رونق و تحولات چشمگیری باشد. به گزارش «تعادل»، حسام عقبایی افزود: طبق روال هرسال به دلیل پایان فصل نقل‌وانتقالات مسکن، در مهرماه میزان معاملات کاهش می‌یابد و با توجه به اینکه تقاضای مسکن همواره درکشور وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که در پاییز و زمستان سال جاری میزان معاملات در این بازار افزایش چشمگیری داشته باشد. وی در پاسخ به اینکه آیا این رونق به همراه افزایش قیمت خواهد بود، اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده و آمار‌های رسمی موجود درکشور، قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت. عقبایی اظهارکرد: عوامل زیادی در افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار هستند که هم‌اکنون این عوامل وجود ندارند. به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران سیاست دولت، کنترل تورم است ضمن آنکه اقتصاد کشور به دلیل سیاست‌های خارجی، با ثبات همراه شده است. بنابراین احتمال افزایش جهشی قیمت‌ها وجود ندارد. وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی افزایش قیمت را تا پایان سال نداریم، گفت: در نیمه دوم سال به خصوص در زمستان احتمال افزایش تعداد معاملات مسکن را داریم. رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تاکید کرد: برای متقاضیان بازار مسکن همواره این سوال مطرح است که چه زمانی برای خرید مسکن مناسب است؛ همان‌طور که تجربه ثابت کرده است 6ماه دوم سال بهترین زمان برای خرید ملک است زیرا بازار به ثبات قیمت می‌رسد و خریداران علاوه بر حق انتخاب بیشتر، می‌توانند با آرامش معامله خود را انجام دهند. عقبایی با اشاره به اینکه بازار مسکن درحال حاضر با رکود همراه است و بهترین زمان برای خرید مسکن است، افزود: متقاضیان واقعی خرید مسکن می‌توانند وارد بازارشده و با قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته، واحد مورد نظر خود را خریداری کنند.


ورود انگلیسی‌ها

به ساخت‌وساز ایران

یک شرکت انگلیسی از برنامه خود برای احداث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست در ایران خبر داد و گفت: «(ما) قصد داریم ساخت و سازهای سازگار با محیط زیست و با فناوری بالا را وارد صنعت ساختمان‌سازی ایران کنیم.» به گزارش تسنیم، شرکت انگلیسی اینتگراسپک به دنبال احداث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست در ایران است. ویکتور برونو، مدیر شرکت اینتگراسپک که هفته گذشته به همراه هیات فعالان اقتصادی انگلیسی به تهران سفر کرده بود، گفت: «قصد داریم ساخت و سازهای سازگار با محیط زیست و با فناوری بالا را وارد صنعت ساختمان‌سازی ایران کنیم.» تمرکز اصلی شرکت متبوع برونو روی احداث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست و ارائه آموزش‌های مرتبط در این زمینه است. وی افزود: من «به دنبال افرادی در ایران هستم که دنبال راه‌های متفاوت ساخت و ساز می‌گردند.» وی در مورد اهمیت حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع گفت: «در نهایت ما باید به این درک برسیم که ما منابع محدودی داریم و اگر همچنان به تولید ادامه دهیم، چیزی از آنها باقی نخواهد ماند.» وی افزود: «کاری که ما انجام می‌دهیم، توسعه ساخت و سازهای قابل بازیافت و با کیفیت بالاست... اگر از مصالحی که ما پیشنهاد می‌کنیم در ساخت و ساز استفاده شود، دیگر نیازی به خنک کردن خانه ندارید زیرا مصالحی که ما استفاده می‌کنیم دارای درجه حرارت ملایمی هستند بنابراین در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.» وی افزود: همچنین اگر این ساختمان‌ها روزی تخریب شود، مصالح آنها را می‌توان مجددا در ساخت و سازهای بعدی استفاده کرد. برونو گفت: هدف وی از سفر به تهران یافتن افرادی بوده تا فلسفه تولید ساختمان‌هایی با میزان تولید حداقلی گازهای گلخانه‌یی را با آنها در میان بگذارد. وی افزود: آنچه مهم است اینکه مواد مورد نیاز برای این تکنولوژی عمدتا در ایران در دسترس است و نیازی به وارد کردن آنها از خارج نیست. برونو گفت: این تکنولوژی درحال حاضر در ایران در دسترس نیست و وی معتقد است که بازار عظیمی برای شرکت وی در ایران وجود دارد. «اکنون زمانی عالی» برای شروع کار در ایران است.


واگذاری 4500 سند املاک علوی به اهل سنت

در اجرای مرحله دوم طرح محرومیت‌زدایی اهدای اسناد علوی بنیاد مستضعفان تعداد 4500خانوار از هموطنان عزیز اهل سنت در روستاهای شمال شرقی کشور به صورت رایگان اسناد املاک و اراضی علوی را دریافت خواهند کرد. به گزارش تسنیم حسن کاری، مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با اعلام این خبر از اهدای2000 سند از املاک و اراضی علوی به واجدان شرایط روستای «یکه صعود سفلی» از توابع راز و جرگلان شهرستان وحدت در استان خراسان شمالی تا اواخر هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2100 سند از اراضی علوی به مشمولان طرح حمایتی بنیاد مستضعفان واگذار شده که با اهدای 2000 سند دیگر در اواخر این هفته این تعداد به 4100 سند بالغ خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر