قالیباف: انتصاب و استیضاح شهردار را نباید از شورا گرفت

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۶۴

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با اشاره به اینکه قانونی که هم‌اکنون وجود دارد و انتخاب شهردار و استیضاح آن را به عهده شورای شهر گذاشته است خوب و قابل دفاع است و نباید این اختیارات از شورا گرفته شود.

به گزارش فارس، قالیباف در جمع خبرنگاران با اشاره به فراهم کردن مقدمات اجرای طرح انضباط اجتماعی خاطرنشان کرد: نزدیک به 2سال است که مقدمات این طرح فراهم شده چراکه طرح انضباط اجتماعی یک موضوع اجتماعی، انسانی و فرهنگی است. وی با اشاره به برخی از تغییرات در برخی از بوستان‌های منطقه 12به ویژه محله هرندی و عودلاجان تصریح کرد: هم‌اکنون هم شاهد هستیم که برخی از بوستان‌ها و پارک‌ها در این محله‌ها مثل قبل نیست و طرح درحال اجراست. طرح اشاره شده فعلا در منطقه 12 انجام می‌شود و پس از آنکه آثارش به گونه‌یی مشخص شد حتما در بقیه مناطق اجرا خواهد شد. وی در پاسخ به اینکه آیا موافق یا مخالف طرح کاهش اعضای شورای شهر است یا خیر گفت: وقتی قانونی تصویب می‌شود دیگر مخالف یا موافق با آن معنایی ندارد و بنده معتقدم با قانونی که هم‌‌اکنون وجود دارد و انتخاب شهردار و استیضاح آن در شورای شهر انجام می‌پذیرد، کار خوبی است و این انتصاب باید در شورا باقی بماند.

اگر بحثی هم در مجلس وجود دارد باید موضوع استیضاح را منطقی‌تر کنند و به نظر بنده اگر اختیار انتصاب شهردار را از شورا بگیرند، کار خوبی نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر