هشدار کریستوفر نولان درباره آینده سینما

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۴۴

کریستوفر نولان، کارگردان بریتانیایی درباره آینده سینما هشدار داد و گفت اگر نمایش‌دهندگان فیلم‌ها در سینما نتوانند تجربه فعلی مشتری را ارتقا دهند، تعداد مردمی که به سینما می‌روند کاهش می‌یابد.

نولان سازنده «میان ستاره‌ای» در جشنواره فیلم لندن در جمع سینمادوستان حضور یافت و در نشستی که در فستیوال فیلم لندن بی‌اف‌آی درباره آینده فیلم برپا شد، گفت: سینماها دارند از نمایش فیلم‌ها با پروژکتورهای کنترل‌شده به سوی نمایش‌های دیجیتال کنترل‌نشده، حرکت می‌کنند که این امر تجربه سینما رفتن را کم‌ارزش‌ می‌کند. درحال حاضر میزان سینما رفتن تا حدودی ثابت است اما مثل قبل دوام ندارد. این ایده که سینما به عنوان یک تجربه برای مشتریان جوان می‌میرد، کاملا مزخرف است البته تجربه باید خوب باشد وگرنه مردم نمی‌آیند. این کارگردان گفت: یکی از اتفاق‌های خیلی بدی که با توزیع مستقل فیلم‌ها در ایالات متحده رخ می‌دهد، این است که نسخه بلوری فیلم‌ها فرستاده می‌شوند. صاحبان سینماها باید به این کار نه بگویند. نمایش فیلم نباید طوری باشد که بدترین نسخه ممکن فیلم را نمایش بدهید تا کسی در جمعیت اعتراض کند. نمایش‌دهندگان باید تمام تلاش‌شان را بکنند و استاندارد داشته باشند. هیچ سینمایی نباید فرمتی که مخصوص مصرف‌کننده خانگی است به تماشاچیان سینما نشان بدهد.

نولان که مدت‌هاست حامی فرمت فیلم هم برای فیلمبرداری و هم برای نمایش است از نقشه‌های کوئنتین تارانتینو، کارگردان امریکایی مبنی بر نصب پروژکتورهای ۷۰میلی‌متری حدود ۱۰۰سالن سینمای امریکای شمالی برای اکران فیلم وسترن جدیدش «هشت منفور» تجلیل کرده است. او در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: وقتی با اشتیاق درباره فیلمبرداری و پخش در فرمت فیلم با رییس استودیوها حرف می‌زنم آنها می‌گویند مگر تعریف کردن داستان از همه ‌چیز مهم‌تر نیست؟ خب، نه وگرنه نمایش‌های رادیویی می‌ساختیم که خیلی هم ارزان‌تر درمی‌آمد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر