خبر کوتاه

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۳۳

شانا معاون وزیر نفت، انتشار خبری مبنی‌بر شکایت چینی‌ها از شرکت ملی نفت ایران را تکذیب کرد. رکن‌الدین جوادی در پاسخ به اینکه آیا خبر منتشرشده مبنی‌بر شکایت شرکت چینی علیه شرکت ملی نفت ایران در دادگاه بین‌المللی لندن و درخواست غرامت این شرکت چینی صحت دارد یا خیر، این خبر را تکذیب کرد. براساس این گزارش، یکی از سایت‌ها روز مهرماه در خبری مدعی شده بود که شرکت چینی با تنظیم شکایتی از شرکت ملی نفت ایران، احقاق حقوق خود را در دادگاه بین‌المللی لندن در دستور کار قرار داده است.

ایلنا معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: ایران به عنوان بزرگ‌ترین دارنده ذخایر گازی جهان، سناریوهای متعددی برای صادرات و افزایش حضور در تجارت جهانی گاز دارد. حمیدرضا عراقی درباره صادرات گاز، اظهار داشت: قیمت گاز تابع شرایط منطقه‌یی و محلی است و براین اساس هم‌اکنون قیمت گاز در منطقه بیشتر از اروپا بوده و هزینه انتقال آن نیز کمتر است. وی با اشاره به ایجاد فضای جدید در مذاکره با دیگر کشورها، افزود: در جلسه با سازندگان و سرمایه‌گذاران داخلی به آنها اعلام کرده‌ایم که سیاست خرید محصول به دهه گذشته بازمی‌گردد و هم‌اکنون باید به فکر دستیابی به دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا در تولید محصول باشیم.

تسنیم نصرالله سردشتی مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش از سفر مقامات شرکت‎های بزرگ بین‎المللی از انگلیس، نروژ، سوئد، ایتالیا، چین، کره، تایوان و هند به ایران و دیدار و مذاکره آنها برای ازسرگیری همکاری‌ها خبر داد و گفت: مذاکراتی با اروپایی‌ها برای سوخت‌رسانی شناور داشته‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر