اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۱۱

احتمال واگذاری «میزان» به شرکت‌های خارجی

معاون نظارت بانک مرکزی ضمن تشریح جریان انحلال موسسه اعتباری «میزان»، از احتمال واگذاری این موسسه به مجموعه‌یی از شرکت‌های خارجی فعال در داخل کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، از اواسط سال گذشته بود که جریانی غیرعادی در فعالیت موسسه اعتباری غیرمجاز میزان ایجاد و با ادامه آن، این موسسه در اوایل امسال منحل شد. اعطای تسهیلات کلان و عدم توانایی در وصول موجب شد تا شعب این موسسه قدرت مالی خود در برابر حجم بالای درخواست سپرده‌گذارانی که با ترس از وضعیت بحرانی موسسه برای دریافت سپرده‌ها مراجعه کرده بودند، را از دست داده و حتی منابعی که نزد بانک مرکزی داشتند هم نتواند پاسخگوی نیاز نقدی آنها باشد.


کاهش سود بانکی باز هم به تاخیر افتاد

به دلیل سفر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی به پرو برای شرکت در جلسه سالانه صندوق بین‌المللی پول، جلسه شورای پول و اعتبار سه‌شنبه این هفته برگزار نمی‌شود. به گزارش فارس، جلسه شورای پول و اعتبار سه‌شنبه این هفته برگزار نمی‌شود با توجه به سفر وزیر اقتصاد، رییس کل و معاون اقتصادی بانک مرکزی به پرو برای شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول، جلسه شورای پول و اعتبار که در هفته گذشته لغو شده بود، این هفته برگزار نمی‌شود. ولی‌الله سیف صبح چهارشنبه به تهران بازخواهد گشت. هفته گذشته جلسه شورا لغو شد که براساس اعلام روابط‌عمومی بانک مرکزی، علت لغو، جلسه فوق‌العاده هیات دولت برای بررسی احکام دایمی قانون برنامه ششم توسعه بوده است. اما در فضای رسانه‌یی، با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد درباره مطرح شدن خارج از نوبت کاهش نرخ سود بانکی در جلسه شورا و دیدگاه رییس کل مبنی بر استفاده از ابزارهای غیرمستقیم برای کاهش نرخ سود و همچنین انتشار نامه چهار وزیر به رییس‌جمهور، برداشت‌های دیگری از لغو جلسه شد. با توجه به اینکه جلسات شورای پول و اعتبار هر دو هفته یک‌بار باید برگزار شود، به احتمال زیاد جلسه بعدی شورا سه‌شنبه 28 مهرماه خواهد بود.


افت 16 تومانی قیمت دلار و ثبات نسبی نرخ سکه

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز یک‌شنبه با 16تومان افت نسبت به روز شنبه 3هزارو475تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید را با 500تومان کاهش 939هزارو500تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 5تومان افت 3هزارو967تومان و هر پوند نیز همانند روز شنبه 5هزارو352تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با 500 و 1000تومان کاهش 939هزارو500تومان و 939هزارتومان تعیین قیمت شد. نرخ هر نیم سکه بهارآزادی نیز با یک‌هزارتومان افت 471هزارتومان و هر ربع سکه نیز با 3هزارتومان کاهش 257هزارتومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر قیمت 171هزارتومان و هر گرم طلای 18عیار نیز بدون تغییر قیمت 96هزارو200تومان خریدوفروش شد. هر اونس طلا نیز 1157دلار قیمت‌گذاری شد.


حفره‌های بانکی همچنان قربانی می‌گیرد

سوءاستفاده از کارت‌های بانکی از طریق دستگاه‌های کارتخوان فروشگاه‌ها با لو رفتن رمز کارت همچنان قربانی می‌گیرد، این درحالی است که نحوه استفاده از پوزها همچنان فاقد دستورالعمل است. به گزارش مهر، هر از چندگاهی خبری درباره کشف تقلب و جعل بانکی به گوش می‌رسد که برخی از این تقلب‌ها بزرگ و برخی کوچک هستند، برخی به دلیل ناآگاهی مشتریان بانکی و برخی به دلیل وجود حفره‌هایی که امکان تقلب را فراهم می‌کند، به وجود می‌آیند. به هرحال خلافکاران از هر فرصت و حفره‌یی برای سوءاستفاده بهره می‌برند. بانک مرکزی نیز هر ازگاهی هشدار و اطلاعیه‌یی درباره تغییر رمزها، نحوه نگهداری از کارت‌های بانکی، برداشت از کارت‌های شتاب و استفاده از دستگاه‌های کارتخوان صادر می‌کند. بخشی از مشکلات و سوءاستفاده‌هایی که از برخی مشتریان بانکی صورت می‌گیرد، به نحوه استفاده از کارت‌های بانکی در دستگاه‌های پوز مربوط می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر