روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۷۹

تضعیف عربستان در مقابل ایران؛ ایسنا پایگاه خبری هافینگتن پست نوشت: با امضای توافق هسته‌یی بین ایران و 6قدرت جهانی، ایران به‌عنوان کشوری پدیدار شد که می‌تواند مذاکرات هوشمند و معقولی را به اندازه‌یی حفظ کند که فشارهای سهمگین درون و برون ایالات‌متحده شامل سعودی‌ها و اسراییلی‌ها را دفع کند. هر دوی اینها مخالف هرگونه توافق با ایران بودند. ازسوی دیگر عینیت یافتن توافق هسته‌یی به‌طور چشمگیری موقعیت عربستان‌سعودی را در رویارویی‌اش با ایران تضعیف می‌کند.

توطئه بودن فاجعه منا در وزارت امور خارجه اثبات نشده است؛ ایلنا سیدمحمد حسینی سفیر سابق ایران در عربستان تاکید کرد: در بررسی‌هایی که وزارت امور خارجه درباره فاجعه منا صورت گرفته است‏، اینکه بگوییم این فاجعه ناشی از توطئه بوده هنوز به اثبات نرسیده هرچند که ممکن است این مساله بعدا به اثبات برسد.

تاثیر توافق در همکاری میان ایران و بلژیک؛ ایرنا عباسعلی منصوری رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک در مجلس شورای اسلامی با استقبال از توسعه همکاری‌های دو کشور گفت: برجام تاثیر زیادی در تسریع و تسهیل همکاری‌های تجاری دو کشور خواهد داشت. وی درباره هدف سفر این هیات به بلژیک نیز گفت: سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به بروکسل با هدف توسعه مراودات و همکاری‌های دوجانبه، تسهیل روابط بخش‌های خصوصی و دولت‌های دو کشور، گفت‌وگو و رایزنی درخصوص مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی، تبادل تجربیات تقنینی و شروع روابط مستمر مجلس‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور انجام شده است.

امریکا به‌نفع ایران و روسیه در سوریه بازی می‌کند؛ فارس دنیس راس مشاور سابق رییس‌جمهور امریکا طی مقاله‌یی در روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست بااشاره به ناآرامی‌های سوریه و اقدامات ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری امریکا علیه داعش همچنین حمله جنگنده‌ روسیه به سوریه گفت که به چالش کشیدن آنهایی که فکر می‌کنند ایران یا روسیه در حال پیشرفت‌هایی در سوریه هستند و امریکا حداقل پیشرفت را در اقداماتش در سوریه حاصل آورده است، برای «باراک اوباما» رییس‌جمهور امریکا کار جدیدی نیست. وی بااشاره به عملیات جنگنده‌های روسیه در سوریه و حمایت ایران از دولت «بشار اسد» گفت: امریکا درواقع با عملیات نظامی در سوریه درراستای منافع روسیه و ایران عمل می‌کند.

باید از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اطمینان یابیم ؛ ایسنا بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه اختصاصی با شبکه بلومبرگ در حاشیه نشست بانک جهانی در پرو در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های ایران پس از توافق هسته‌یی یکجا برداشته می‌شود، تنها به گفتن این نکته اکتفا کرد که ما باید اطمینان یابیم ایران در گام‌های پیش رو از مفاد این توافق پیروی خواهد کرد یا خیر.

دلیلی برای دشمنی مصر با ایران وجود ندارد؛ ایرنا محمد حسنین هیکل نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس مصری گفت: دلیل و توجیهی برای دشمنی مصر با ایران وجود ندارد. وی افزود: برای مصر بهتر است که با ایران در وضعیت دشمنی و خصومت نباشد زیرا توجیهی برای دشمنی با ایران وجود ندارد. مصر باید در روابط خود با ایران، ترکیه و اتیوپی بازنگری کند و بحران سد النهضه را با مذاکره و دیپلماسی حل و فصل کند.

تاخیر زیادی در اجرای برجام نداشته‌ایم؛ ایسنا معاون پارلمانی رییس‌جمهور اظهار کرد: تاخیر زیادی در اجرای برجام نداشته‌ایم و کار براساس برنامه در حال پیشرفت است. تاخیر تصویب برجام در مجلس تاخیر زیادی نیست و یک هفته تاخیر مشکلی در روال اجرا ایجاد نمی‌کند. انصاری افزود: نمایندگان ترجیح دادند فرصت بیشتری برای بررسی برجام داشته باشند و به‌طور قاطع به یک فوریت اجرای متناظر برجام رای قاطع دادند و کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به شکل مناسب و درستی آن را بررسی کرد.

ایجاد و گسترش فرقه‌گرایی توطئه دشمنان است؛ ایرنا وزیر اطلاعات ایجاد و گسترش فرقه‌گرایی را توطئه دشمنان دانست و گفت: وحدت بین مسلمانان از ضرورت‌های عالم اسلام است و همه باید در صف واحد از رهبر معظم انقلاب تبعیت کنیم. سیدمحمود علوی در دیدار با شرکت‌کنندگان همایش عشایر و معتمدان شعیبیه و شهرستان شوشتر افزود: مردم خوزستان یاری‌گر اسلام، شیعه، امام راحل و انقلاب بوده‌اند.

گستره قانون خوداظهاری اموال مسوولان تصویب شد؛ ایسنا در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام، گستره قانون خوداظهاری اموال مسوولان تصویب و مقرر شد که شرط احراز مسوولیت مقامات از این به بعد خوداظهاری اموال و دارایی‌های آنها وخانواده تحت تکفل‌شان باشد. دبیر تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: گستره قانون خوداظهاری اموال و دارایی‌های مسوولان به تصویب رسید و تقریبا مسوولی در ایران نخواهد بود که اموال و دارایی‌های خود و خانواده تحت تکفلش اعلام نشود.

دیدار برخی روحانیون شورای هماهنگی اصلاحات با فقهای شورای نگهبان ؛ فارس محمدرضا تابش نماینده مجلس شورای اسلامی از دیدار برخی روحانیون شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان با فقهای شورای نگهبان در قم و تهران خبر داد. وی با اعلام اینکه این ملاقات‌ها در شهرهای قم و تهران انجام شده است، اظهار داشت: در جلسه‌یی که ما با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داشتیم اعلام کردند که شورای نگهبان اطمینان داده ان‌شاءالله حرکاتش بر مدار قانون بوده و تعلقات حزبی و جناحی تاثیری در تایید صلاحیت‌ها نداشته باشد.

آبستراکسیون کذب محض است؛ باشگاه خبرنگاران جوان سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در واکنش به خبرهایی مبنی بر آبستراکسیون نمایندگان مجلس در روز یک‌شنبه اظهار کرد: آبستراکسیون کذب محض است و هیچ نماینده، فراکسیون و گروهی چنین اقدامی را نمی‌کند. وی ادامه داد: نمایندگان استدلال خود را در مخالفت و موافقت این طرح بیان می‌کنند و درنهایت هرچه مجلس رای دهد بقیه نیز تابع هستند همان‌طور که بنده به‌عنوان مخالف این طرح صحبت می‌کنم اما درنهایت مطیع رای مجلس هستم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر