اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۶۵

رشد 106درصدی ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از رشد 106درصدی ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران خبرداد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، مهندس ناصر اسلامی با اعلام این خبر افزود: میزان ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران در 6ماهه اول سال 93 حدود 435میلیون مترمکعب بوده است که این آمار در 6ماهه اول سال 94 به 894میلیون مترمکعب رسیده است. وی اظهارداشت: این آمار حاکی از رشد 106درصدی میزان ذخیره‌سازی گاز در مخزن ذخیره‌سازی شوریجه نسبت به سال گذشته است. اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه در 6ماهه نخست سال شاهد مصرف کمتر گاز هستیم بنابراین میزان قابل توجهی از گاز در مخزن ذخیره و برای پیک مصرف در فصل زمستان قابل برداشت خواهد بود. این مقام مسوول ادامه داد: میزان گاز ترش دریافتی در 6ماهه نخست سال 93 از چاه‌های منطقه عملیاتی خانگیران سرخس 6میلیارد و 720میلیون مترمکعب بوده است که این آمار در 6ماهه نخست سال جاری به 6میلیارد و 800 میلیون مترمکعب رسیده است. اسلامی تاکید کرد: در بخش گاز ترش، شاهد رشد 2/1درصدی دریافت گاز بوده‌ایم. مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد همچنین در خصوص میزان تولید گوگرد در این مجتمع گازی گفت: میزان تولید گوگرد در 6 ماهه سال 93 حدود 270هزارتن بوده است که بر اساس آمار مربوطه این میزان تولید گوگرد در 6ماهه 94 به 278هزار تن افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد: در این بخش شاهد رشد 3 درصدی تولید گوگرد بوده‌ایم. اسلامی در پایان یادآور شد: هر چند آمادگی کامل برای تولید گاز و خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز، صنایع و نیروگاه‌ها داریم لکن از تمامی مصرف‌کنندگان انتظار داریم در مصرف گاز دقت و استفاده بهینه را داشته باشند تا در فصل زمستان و پیک مصرف بتوانیم علاوه بر مصارف خانگی، به مصارف صنعتی نیز خدمت‌رسانی کنیم.


تشکیل شورای روابط‌عمومی در شهرداری گرگان

شورای روابط‌عمومی شهرداری گرگان تشکیل شد. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط‌عمومی شهرداری گرگان، شورای هماهنگی روابط‌عمومی با حضور نمایندگانی از شهرداری‌های مناطق، سازمان‌های تابعه شهرداری و روابط‌عمومی شهرداری مرکز برگزار شد. این شورا برای همگرایی و ایجاد وحدت رویه در راستای اجرایی کردن اهداف شهرداری و جلوگیری از موازی‌کاری در مناطق مختلف شهری است. شورای روابط‌عمومی‌های شهرداری گرگان با هدف تعامل بیشتر شهروندان با مسوولان شهری فعالیت خود را آغاز کرده است.


نشست مشترک هیات‌های مذهبی با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری

در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) هیات‌های مذهبی شهرستان ساری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار ساری طی نشستی به بررسی چگونگی برگزاری مراسم مذهبی و دسته‌جات عزاداری در ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران وفادارش پرداختند. در این نشست که با حضور مسعود پیری عضو شورای اسلامی شهر ساری و ناصر معیل معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار شد ابتدا نمایندگان هیات‌های مذهبی شهرستان ساری به بیان دیدگاه‌های خود درمورد چگونگی برگزاری مراسم ایام عزاداری ماه محرم و صفر پرداخته و سپس مسعود پیری عضو شورای اسلامی شهر طی سخنانی ضمن تاکید بر حفظ شعائر مذهبی و دینی در این ماه گفت: شورای اسلامی شهر آمادگی کامل دارد تا همکاری‌های لازم را با هیات‌های مذهبی انجام دهد. وی لزوم حمایت‌ها و همکاری‌های ارگان‌ها و نهادهای مختلف با هیات‌های مذهبی را ضروری دانسته و افزود: وظیفه همه ما این است ضمن برگزاری مراسم عزاداری شهادت مظلومانه سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین(ع) ادامه‌دهنده راه شهدای آن واقعه باشیم.


تهیه طرح هادی برای ۹۳۵روستای استان گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از ۹۳۸ روستای دارای کد در استان برای ۹۳۵ روستا طرح هادی روستایی تهیه شده است. محمدتقی زمانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، در بازدید از بافت تاریخی و با ارزش روستای فارسیان قانچی در جمع خبرنگاران گفت: از 938روستای بالای 20خانوار در استان که دارای کد روستایی هستند برای 925روستا طرح هادی تهیه و به دستگاه‌های وظیفه‌مند در این حوزه از جمله فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده است. وی با تاکید براینکه طرح هادی به منزله ساماندهی کالبد روستاست، افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در روستاها باید براساس ضوابطی که در طرح هادی روستایی مشخص شده عمل کنند. علاوه براین توسعه روستا نیز باید براساس این طرح‌ها انجام شود و ساخت‌وساز در خارج از بافت تعیین شده غیرمجاز است. زمانی‌نژاد بیان کرد: اجرای این طرح در روستاها نه تنها موجب بهبود وضعیت بهداشت روستاها می‌شود بلکه به تثبیت جمعیت در این حوزه‌ها نیز کمک خواهد کرد و جلو مهاجرت روستاییان به شهرها را خواهد گرفت. وی گفت: طرح‌های هادی شامل تعریض محورهای اصلی و فرعی، جدول‌گذاری، آسفالت معابر، ایجاد میدان در روستاها و... است. مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به پایان فاز نخست طرح‌های هادی در برخی از روستاها اعلام کرد: از 935 طرح هادی که تهیه شده 469 روستا فاز نخست آن شروع شده که در 250 روستا این مرحله به پایان رسیده و 219 روستا نیز نیمه‌تمام است. وی گفت: سال گذشته 50میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که تنها 25میلیاردتومان آن تخصیص پیدا کرد. زمانی‌نژاد با بیان اینکه هزینه حداقلی برای اجرای طرح هادی بالغ بر 500میلیون تومان است، اظهار کرد: امسال هم تاکنون اعتبارات خوبی برای استان پیش‌بینی شده و 26میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم روستاها و دهیاری‌ها، از محل مشارکت‌های مردمی بخشی از منابع مالی را تامین کنند، بنیاد نیز دوبرابر آن مبلغ را به روستا اختصاص خواهد داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر