تجلیل از آهنگساز «جنگ ستارگان» و «ای.تی»

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۳۴

جان ویلیامز به عنوان نخستین آهنگسازی که جایزه افتخاری انستیتو فیلم امریکا را دریافت می‌کند، انتخاب شد.

جان ویلیامز آهنگسازی که آهنگ فیلم‌های «جنگ ستارگان»، «ای.تی» و «آرواره‌ها» را تهیه کرده با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری انستیتو فیلم امریکا تجلیل می‌شود.

ویلیامز نخستین آهنگسازی است که در طول 44 سال فعالیت این انستیتو به این افتخار نائل می‌آید. این جایزه 9 ژوئن 2016 در لس‌آنجلس به این آهنگساز اهدا می‌شود.

در میان 150 اثری که ویلیامز در طول هفت دهه خلق کرده، آهنگ‌های متعلق به «جنگ ستارگان» و «هری پاتر» جای دارند. او برای همکاری‌اش با استیون اسپیلبرگ شناخته می‌شود و آهنگ فیلم‌هایی چون‌ «آوراره‌ها»، «ای.تی» و «فهرست شیندلر» را برای وی نوشته است. این آهنگساز برنده پنج جایزه اسکار و 49 بار هم نامزد دریافت این جایزه شده است. او فرد زنده رکورددار دریافت نامزدی اسکار است.

سر هاوارد استرینگر رییس هیات‌ مدیره انستیتو فیلم امریکا در این باره گفت: جان ویلیامز موسیقی متن فیلم زندگی‌های ما را نوشته است. نت به نت، از طریق تارها و همسرایی‌ها، او نبوغ خودش را برای پیوند با موسیقی فیلم‌ها نشان داده و با ارتقای هنر موسیقی سمفونیک، الهام‌بخش نسل‌های مخاطبان فیلم‌ها بوده است. انستیو فیلم امریکا مفتخر است که چهل و چهارمین جایزه دستاورد هنری خود را به این موسیقیدان اهدا می‌کند.

از برندگان پیشین این جایزه جین فوندا، شان کانری، مریل استریپ، مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، دیوید لین، بیلی وایلدر، بت دیویس، اورسون ولز و جان فورد بوده‌اند. جان ویلیامز 83ساله، آهنگساز، رهبر ارکستر و پیانیست امریکایی و از سرشناس‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی فیلم است. وی موسیقی ده‌ها فیلم سینمایی مختلف را تصنیف یا رهبری کرده و بسیاری از مشهورترین قطعه‌های ساخته شده برای فیلم‌هایی چون «سوپرمن»، مجموعه «ایندیانا جونز» و «پارک ژوراسیک»، از کارهای اوست. او همچنین برای چهار دور از بازی‌های المپیک، مراسم تحلیف باراک اوباما، تعداد بسیاری کنسرت و مجموعه تلویزیونی، موسیقی تصنیف کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر