اخبار استان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۸۵

اعتبار ۶۸میلیارد تومانی پروژه‌های

طرح تحول سلامت در مازندران

دکتر آقاجانی معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل گفت: خوشبختانه با تلاش‌های ارزنده مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از زمان اجرای طرح تحول سلامت اقدامات ارزنده‌یی در این استان صورت گرفته است و تاکنون اعتباری بالغ بر۶۸میلیارد تومان جهت ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها، ابجاد بخش‌های اورژانس‌های بیمارستانی، افزایش تخت‌های ویژه، ساخت کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی و ایجاد بلوک‌های زایمانی و مراکز تشخیص سرطان اختصاص یافت. معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ساخت ۱۶پلی‌کلینیک‌های ویژه با ۳۵۰مطب تخصصی و فوق‌تخصصی در استان در یک‌سال آینده خبرداد و گفت: با ساخت این مراکز دسترسی مردم به خدمات درمانی بهتر خواهد شد و هزینه درمان کاهش می‌یابد. وی گفت: با توجه به اینکه فضاهای اورژانس بیمارستان‌های استان، متناسب با توسعه کشور ارتقا نیافته و نیازمند توجه جدی برای کاهش مشکلات این بخش است، اظهار داشت: ۷بخش اورژانس بیمارستانی در استان مازندران تا یک‌سال آینده احداث و به بهره‌برداری خواهند رسید. دکترآقاجانی با بیان اینکه ۸ بخش‌ تشخیص سرطان تا یک‌سال آینده در استان مازندران ایجاد خواهد شد بیان داشت: این مراکز در شهرستان‌های ساری، بابل، آمل، چالوس، رامسر و بهشهر راه‌اندازی می‌شوند. معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ساخت ۱۵ بلوک‌های زایمانی در مازندران خبر داد و گفت: ساختار زایشگاه‌ها باید محیطی ایمن برای مادر و نوزاد فراهم کند تا در فضایی آرام فرآیند زایمان طبیعی خود را سپری کنند. وی افزود: از زمان اجرای طرح تحول سلامت، آمار زایمان طبیعی در استان مازندران ۳ درصد افزایش داشته است.


بیش از 2برابر میانگین کشوری

مهاجرت در خراسان رضوی

جلسه رسانه‌یی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به همراه معاونان ومدیران به مناسبت روز روستا با حضور خبرنگاران برگزار شد. در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی با اشاره به اهمیت روستا‌ها اظهار داشت: امیدواریم با رویکرد و نگرش به روستا به عنوان مرکز تولید، بتوانیم یک توسعه موزون و هماهنگ و نیز رشد مناسبی را در بخش کشاورزی استان داشته باشیم. مجتبی مزروعی تعداد روستاهای استان را 7هزار 361 و تعداد روستاها ی دارای سکنه وفعال را 3هزار و 334 روستا عنوان کرد. وی افزود: میزان مهاجرت از روستا به شهر در خراسان رضوی با 3/1درصد بیش از دوبرابر میانگین کشوری 6/0درصد است و این نسبت بیانگر پایین بودن و ناکافی بودن دستمزد کار در روستا‌هاست. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این جلسه از تکمیل 5 مجتمع گلخانه‌یی «که زیرساخت‌های لازم آنها فراهم شده است» تا پایان سال جاری خبر داد. نجفقلی صالحی با اشاره به اجرای الگوی کشت در استان گفت: به کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت می‌کنند یارانه دولتی تعلق می‌گیرد. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال حدود 18،5هزار تن تخم‌مرغ از استان خراسان رضوی صادر شده است که ۳۷درصد صادرات امسال تخم‌مرغ کشور را شامل می‌شود. سیدجعفر جاجی‌مجتهد میزان تخم‌مرغ تولیدی امسال استان را تاکنون 46هزار تن بیان کرد و از توانمندی استان برای تولید 100هزار تن تخم‌مرغ خبرداد. در ادامه معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی نرخ تسهیلات در خصوص سیاست‌گذاری بخش کشاورزی را 18 درصد و نرخ تسهیلات جهت تامین نقدینگی را 21 درصد اعلام کرد. محمدرضا اورانی افزود: در سال جاری از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی 37میلیارد تومان اختصاص یافته که 5برابر این میزان، متقاضی به بانک معرفی شده است. مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سطح ۱۱۰هزار هکتار از مجموع ۳۵۰هزار هکتار از اراضی مستعد استان، طرح‌های آبیاری تحت فشار اجرا شده است، افزود: در حال اخذ موافقت برای اجرای ۱۶هزار هکتار آبیاری نوین تا پایان سال هستیم. محمدابراهیم بهبودی اعتبار مصوب استانی برای «ساماندهی قنات‌های استان را ۴۴میلیارد ریال، برای احداث استخرهای ذخیره آب، ۲۴میلیارد ریال، برای ساماندهی اراضی و احداث کانال‌ها ۳۴ میلیارد ریال، برای طرح‌های آبیاری تحت فشار را ۱۰۰میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اعتبار مصوب برای عملیات‌های آب و خاک را نیز ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان» بیان کرد.


تقدیر از 3 خیرسلامت مازندرانی

در همایش کشوری

در نخستین همایش کشوری تجلیل از خیرین سلامت در مشهد مقدس از سه نفر از خیرین سلامت مازندران تقدیر شد. دکتر فرزاد گوهردهی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مازندران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در این مراسم که با حضور خیرین سلامت کشور در مشهد مقدس برگزار شد از سه نفر از خیرین سلامت مازندران نیز تجلیل به عمل آمد. آقایان موسی وفاییان، حیدر سنگاشکن و جواد عاشقان خیرین سلامت مازندرانی بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفته و لوح تقدیر و تندیس همایش را از دستان جناب آقای نری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و مشاور وزیر بهداشت دریافت کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر