صدور کارت حد اعتباری برای کارگران

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۸۱

تسنیم|

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بااشاره به طرح جدید صندوق گفت: با صدور کارت حد اعتباری ازسوی صندوق ضمانت تعاون به فروشگاه‌های تعاونی‌، ‌افراد می‌توانند تا سقف یک‌میلیون و500هزار تومان مایجتاج خود را خریداری کنند.

مهدی حسین‌نژاد بااشاره به انواع ضمانتنامه اعطایی ازسوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: تعرفه کارمزد ضمانتنامه اعتباری برای سال اول به میزان 0.5 الی یک‌درصد مبلغ ضمانتنامه و برای سال‌های بعد به‌ازای هر سال به میزان 0.15 الی 0.5درصد مبلغ ضمانتنامه است. کارمزد سایر ضمانتنامه‌ها (جز ضمانتنامه اعتباری) 50درصد کارمزد مندرج در بخشنامه‌های ابلاغی بانک مرکزی به سیستم بانکی است. صندوق می‌تواند به هر یک از متقاضیان خوش‌حساب ضمانتنامه‌های اعتباری، حداکثر 30درصد مبلغ کارمزد دریافتی (مشروط به اینکه از حداقل کارمزد دریافتی ابلاغی بانک مرکزی به سیستم بانکی کشور کمتر نشود) تحت‌عنوان مشارکت در منافع مسترد کند.

حسین‌نژاد در بیان طرح جدید صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: در این طرح جدید حد اعتباری برای اعضای تعاونی‌ها ایجاد خواهیم کرد تا بتوانند نیازمندی‌های ضروری خود را تامین کنند. این طرح برای تعاونی‌هایی مانند تعاونی کارگران فصلی موضوعیت بیشتری دارد چراکه اعضای این تعاونی رسمیت کمتری نسبت به دیگر تعاونی‌ها دارند. این افراد درآمدهای فصلی و اندک دارند. با شرکت‌های تولیدی بزرگ زنجیره‌یی این کار را دنبال می‌کنیم، ابتدا اجرای این طرح در 2استان را به‌صورت پایلوت آغاز می‌کنیم. بر همین اساس تمام کشور را تحت پوشش قرار می‌دهیم. این کارگران می‌توانند نیازمندی‌های ضروری خانوار خود را از طریق کارت‌های اعتباری دنبال کنند. ما با صدور ضمانتنامه آنها را نزد فروشگاه‌های تعاونی ضمانت می‌کنیم تا بتوانند خرید خود را انجام دهند. در حال حاضر این هماهنگی با فروشگاه رفاه صورت گرفته است. در حال حاضر برای هر فرد یک‌میلیون و 500هزار تومان حد اعتباری درنظر گرفته شده است. اگر فرد خریدار تا دو ماه میزان خرید خود را تسویه کند هیچ‌گونه کارمزدی نمی‌پردازد و بعد از دو ماه کارمزد ناچیزی را باید پرداخت کند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه در گذشته این طرح در قالب کارت‌های اعتباری بود، اظهار داشت: در حال حاضر اعتباری صادر نمی‌شود، بلکه با ضمانتنامه صندوق کارت‌هایی صادر می‌شود که بتوانند از فروشگاه زنجیره‌یی خرید کنند. با رایزنی‌هایی که با بانک مرکزی صورت گرفته، مقرر شده که ضمانت این افراد برای ارائه به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون دسترسی به حساب‌های افراد باشد، یعنی درصورتی که متقاضی بدحسابی کرد و اقساط خود را واریز نکرد فرد بتواند از آن برداشت کند.

وی با بیان اینکه در حال بررسی تمام تعاونی‌ها هستیم، گفت: پس از آنکه بررسی‌های‌مان انجام شد اعلام عمومی می‌کنیم که آن دسته از تعاونی‌هایی که تمایل دارند برای اعضای خود حد اعتباری تهیه کنند، به سایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مراجعه کنند و به‌ترتیب نوبت کارهای آنها برای صدور کارت حد اعتباری خرید مایجتاج ضروری انجام می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر