نوشتن از رنگ پوست اوباما، کار دست غول رسانه داد

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۶۸

روپرت مرداک، غول رسانه‌یی به دنبال موجی از واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی از توییتی که در آن به طور ضمنی گفته بود، باراک اوباما «واقعا یک رییس‌جمهوری سیاه‌پوست» نیست، عذرخواهی کرد.

مرداک در این توییت که در آن از بن کارسن، یکی از نامزدهای جمهورخواهان برای انتخابات سال ۲۰۱۶ ستایش کرده بود، نوشته بود: «بن و کندی (همسر او) عالی هستند. وقتش نیست یک رییس‌جمهوری واقعی سیاه‌پوست بر سر کار ‌اید که بتواند به شکاف نژادی برسد؟» برخی از کاربران توییتر پس از این توییت، مرداک را به نژادپرستی متهم کردند و گفتند او چطور می‌تواند در مورد سیاه‌پوست بودن یا نبودن کسی قضاوت کند؟ مرداک گفته است که منظورش از این توییت، اهانت نبوده و او آقای اوباما و آقای کارسن را افرادی جذاب توصیف کرده است. بن کارسن، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان ماه پیش، پس از آنکه گفت یک مسلمان نباید رییس‌جمهوری امریکا شود با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شد. او گفته بود اسلام با قانون اساسی امریکا تطابق ندارد. مرداک در توییتر خود همچنین مطلبی ازمجله نیویورک را برای خواندن پیشنهاد داده بود که در آن به «ناامیدی جامعه اقلیت» از باراک اوباما اشاره شده بود. روپرت مرداک ۸۴ساله مالک شرکت رسانه‌یی نیوز کورپوریشن است. این شرکت صاحب شبکه خبری فاکس، روزنامه‌های نیویورک پست و

وال استریت ژورنال در امریکا، شبکه خبری اسکای و روزنامه‌های سان و تایمز در بریتانیاست. او یکی از با نفوذترین افراد در جهان به شمار می‌رود. کارسن یکی از ۱۵جمهوری‌خواهی است که برای کسب نامزدی این حزب برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند. این درحالی است که باراک اوباما، رییس‌جمهوری امریکا در دوران ریاست‌جمهوری خود رویه‌یی محتاطانه در قبال مسائل نژادی پیش گرفته و مجله نیویورک هفته پیش در مطلبی نظر چند نفر از جامعه آفریقایی-امریکایی را در مورد او پرسید و آنها گفتند که آقای اوباما باید برای حل مسائل و مشکلات مربوط به نژاد در امریکا کار بیشتری می‌کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر