رقم‌خبر

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۵۵

373 دقیقه

تسنیم متوسط میزان خاموشی‌ها در کلان‌شهر تهران برای هر مشترک 373دقیقه است. یعنی به‌طور متوسط هر مشترک تهرانی در طول سال 6ساعت و 13 دقیقه برق ندارد. این رقم برای برخی مناطق تهران بالاتر است، مثل منطقه سعادت‌آباد که متوسط خاموشی‌های این منطقه در طول ساعت به حدود 10 ساعت می‌رسد و در برخی مناطق تهران نیز این رقم پایین‌تر است، مثل منطقه پاسداران که این رقم حدود 3ساعت‌ونیم است. در شرکت توزیع برق تهران بزرگ هدف‌گذاری شده که تا پایان سال 94، متوسط میزان خاموشی‌های هر مشترک در تهران در سال به 260دقیقه یعنی حدود 4ساعت و20دقیقه برسد. هدف‌گذاری‌ای که با وجود خاموشی‌های متعدد و پراکنده در تابستان امسال، تحقق آن بعید به نظر می‌رسد.


160هزار میلیارد

مهر ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه منابع مالی کشور برای اجرای طرح‌های نیمه تمام صنعت آب و برق که ۱۶۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در کوتاه‌مدت پاسخگو نیست، گفت: وزارت نیرو با کمک دولت، سازمان مدیریت و مجلس برای اجرای طرح‌های نیمه تمام آب و برق برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کرده است. قائم‌مقام وزیر نیرو اظهارداشت: اسامی بیش از ۵۰ طرح نیمه تمام در صنعت آب و برق که اغلب آنها مربوط به صنعت آب است مشخص و در اولویت قرار گرفت که به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال خواهد شد. برخی از این طرح‌ها با هر مرحله از پیشرفت قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد و این بخش می‌تواند با سرمایه‌گذاری آنها را تکمیل کند.


78درصد

تسنیم با ثبت 8 میلی‌متر باران در حوضه آبریز ارس کاهشی 78درصدی در میزان بارش‌های این حوضه آبریز در آغاز سال آبی جدید نسبت به سال گذشته به ثبت رسید. با آغاز مهرماه سال جاری، سال آبی 95-94 آغاز شد. از ابتدای سال آبی جدید تا 15مهرماه در مجموع در حوضه آبریز ارس 8 میلی‌متر باران بارید. میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته در این حوضه آبریز 37میلی‌متر بود که مقایسه این دو رقم از کاهش 78درصدی بارش‌های رود ارس در آغاز سال آبی جدید حکایت دارد.


580میلیون

فارس مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه طرح انتقال آب بهشت‌آباد به ۳ استان اصفهان، یزد و کرمان با هدف انتقال ۵۸۰میلیون مترمکعب آغاز شده است، گفت: در طرح بهشت‌آباد هم ایرانی‌ها و هم خارجی‌ها فعالیت خواهند کرد. مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه این پروژه از سال گذشته به این شرکت واگذار شد، گفت: با توجه به موقعیت و ویژگی‌های طبیعی حوضه کارون، این طرح آخرین و در عین حال مهم‌ترین امکان انتقال آب از حوضه پرآب کارون به فلات مرکزی ایران بوده از نظر مدیریت و برنامه‌ریزی کلان منابع آب کشور از اهمیت راهبردی و فوق‌العاده‌یی برخوردار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر