بیشترین تصرفات اراضی ملی سیستان و بلوچستان در شهرستان دلگان است

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۹۱

ایرنا

رییس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: بیشترین تصرفات غیرقانونی زمین‌های ملی این استان طی سال‌های اخیر در شهرستان دلگان انجام شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان‌وبلوچستان در زاهدان افزود: برخی زمین‌خواران در سال‌های اخیر اقدام به تصرف زمین‌های ملی در شهرستان دلگان کردند که این موضوع باید با جدیت در دستور کار اعضای ستاد قرار گیرد. فرماندار دلگان هرماه یک نشست با مدیران کل دستگاه‌های متولی ساماندهی اراضی ملی و منابع طبیعی در این شهرستان تشکیل داده و مصوبات این نشست‌ها به شورای استان گزارش شود.

رییس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: امسال اقدامات خوبی در زمینه رفع تصرف زمین‌های ملی در دلگان انجام شده که از ابتدای سال جاری تاکنون 304هکتار از این زمین‌ها رفع تصرف شده است. همه دستگاه‌های دست‌اندرکاران سیستان‌وبلوچستان باید از اراضی ملی حفاظت کنند و دستگاه قضایی نیز برای رفع تصرفات حمایت جدی انجام می‌دهد. همچنین دو پرونده زمین‌خواری ازسوی اداره کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان به دبیرخانه کمیته شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ارسال شده است.

رییس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: پرونده‌های ارسالی از تصرف زمین‌های ملی درحوالی فرودگاه زاهدان و زمین‌خواری برخی افراد تحت عنوان روستاهای جدید در اراضی ملی استان نشان‌دهنده انجام برخی تحرکات است. حجت‌الاسلام حمیدی گفت: براساس گزارش‌های رسیده این قبیل افراد برای دو روستای تازه تاسیس در سیستان‌وبلوچستان نیز کد روستایی دریافت کرده‌اند که این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

ادارات دست‌اندرکار شهرستان دلگان به صورت دقیق میزان تصرفات اراضی ملی را مشخص کنند چراکه آمارهای ارائه شده ازسوی راه‌وشهرسازی و منابع طبیعی متفاوت است. همچنین در شهرستان دلگان 143 فقره چاه غیرمجاز از سال1385 حفر شده که تاکنون اقدامی برای بستن آنها انجام نشده است.

فرماندار دلگان نیز گفت: مهم‌ترین عاملی که باعث افزایش چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان شده، عدم استقرار اداره امور آب است. با همکاری جهاد کشاورزی، امور آب و منابع طبیعی در سه ماه سال جاری 127 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دلگان شناسایی شده ولی تاکنون اقدام عملی برای بستن آنها انجام نشده است. برای رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان دلگان باید همه دستگاه‌های متولی اقدام جدی صورت دهند.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در فاصله 480کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان واقع شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر