رینگ جهانی

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۸۷

توتال به دنبال توسعه واحد پتروشیمی تگزاس

نیپنا| توتال برای ساخت دومین واحد کراکر بخار در پورت آرتور تگزاس برنامه دارد. شرکت توتال درحال رایزنی برای جلب مشارکت شرکت‌های دیگر برای همکاری در این پروژه است. به گزارش پلاتس، شرکت توتال فرانسه از آغاز عملیات مهندسی پایه و

(front-end engineering and design) برای ساخت دومین واحد کراکر خود درمجموعه پتروشیمی توتال، واقع در پورت آرتور تگزاس، خبر داد. فیلیپ ساکت مدیر پالایش توتال عنوان کرد: درشرایطی که قیمت گاز 66درصد کاهش داشته است؛ ما به دنبال سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از انقلاب گاز شیل در امریکا هستیم. درشرایطی که دسترسی به خوراک ارزان و فراوان گاز طبیعی فراهم است؛ توسعه فعالیت‌های پتروشیمی در ایالات متحده منطقی به نظر می‌رسد.

براساس اعلام وب‌سایت این شرکت، سهم شاخه پتروشیمی شرکت توتال در ایالات متحده از بزرگ‌ترین واحد کراکر بخار جهان واقع در پورت آرتور تگزاس 40درصد و 60درصد باقیمانده دراختیار شرکت صنایع شیمیایی باسف است. این واحد کراکر 10 کوره‌یی که درمجاورت پالایشگاه شرکت توتال با ظرفیت 174هزار بشکه در روز قرار دارد؛ قادر به تولید بیش از یک‌میلیون تن اتیلن در سال است.


شک و تردید درباره راه‌اندازی مجتمع تولید PTA در چین

نیپنا| یک مجتمع جدید تولید PTA در چین آغاز به کار می‌کند عملیات ساخت‌وساز این واحد از سال2012 آغاز شد و در جولای پارسال به پایان رسید. به گزارش نشریه تخصصی آرگوس مدیا از واشنگتن، شرکت پتروشیمی سیچوآن شنگدا کمیکال (Sichuan Shengda Chemical) چین اعلام کرد که واحد جدید تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) این شرکت با ظرفیت تولید یک‌میلیون تن در سال واقع در شهر نانچونگ استان سیچوآن تا پایان سال جاری میلادی آغاز به کار می‌کند. عملیات ساخت‌وساز این واحد از ماه ژوئن سال2012 آغاز شد و در جولای سال گذشته به پایان رسید. با این حال مشکلاتی در زمینه تامین خوراک پاراکسیلن (PX) واحد یادشده، سبب به تعویق افتادن راه‌اندازی آن شد. سیچوآن شنگدا قرار است پاراکسیلن مورد نیاز واحد اسید ترفتالیک خالص خود را از مجتمع پتروشیمی Pengzhou شرکت نفتی پتروچاینا واقع در شهر چنگدو استان سیچوآن تامین کند. خوراک پاراکسیلن از طریق راه آهن بین دو مجتمع به فاصله 200کیلومتر از یکدیگر انتقال می‌یابد. یکی از مقامات ارشد شرکت سیچوآن شنگدا عنوان کرد: اگرچه کار ساخت واحد اسید ترفتالیک خالص و خط راه‌آهن میان دو مجتمع به پایان رسیده است؛ اما با توجه به اینکه پاراکسیلن یک ماده شیمیایی خطرناک محسوب می‌شود؛ در انتظار دریافت مجوزهای لازم از سوی اداره حمل‌ونقل ریلی برای انتقال خوارک اولیه به این واحد هستیم. وی همچنین افزود: انتظار داریم تا پایان سال2015 این مجوز صادر شود. با فراهم شدن شرایط بلافاصله این واحد در مدار تولید قرار می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر