اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۲۲

ساری و مازندران توان تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارند

مهدی عبوری شهردار ساری با برشمردن پروژه‌هایی که با رویکرد رونق‌افزایی گردشگری در مرکز استان احداث یا درحال احداث هستند گفت: جز در سایه صنعت گردشگری نمی‌توان ساری و مازندران را شکوفا کرد.

مهدی عبوری ضمن بیان این مطلب که شهرداری مرکز مازندران در سه سال اخیر در پیوند با شکوفایی صنعت توریسم در این شهر اقدامات بی‌شماری انجام داده است گفت: به خاطر داشته باشیم که برای توسعه صنعت توریسم نباید صرفاً بوستان و موزه ساخت بلکه باید زیرساخت‌ها را تحکیم بخشید که شکوفا ساختن فرهنگ شهروندی و شهرنشینی از جمله آنهاست.

وی داشتن معابر زیبا، سامانه حمل‌ونقل مناسب؛ خوابگاه‌های قابل قبول و شهروندانی با فرهنگ بالا برای ایجاد تعامل ارزشمند با گردشگران را بخش دیگری از پیش‌نیازهای توسعه صنعت گردشگری توصیف کرد و افزود: شهرداری ساری در سه سال اخیر پیرامون این امور اقدامات بسیار خوبی انجام داده است اما اعتقاد داریم باز باید در این حوزه‌ها کار کرد.

شهردار ساری آنگاه به نقش و سهم دیگر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در توسعه صنعت گردشگری اشاره و تاکید کرد: اگر باور داریم که صنعت گردشگری کلید بسیاری از قفل‌های بسته در حوزه توسعه می‌باشد پس همه باید دست به دست یکدیگر دهیم و با یک برنامه‌ریزی اساسی و اصولی کاری کنیم که ساری و مازندران به قطب گردشگری تبدیل شوند چراکه اعتقاد راسخ دارم هیچ شهر و استانی مانند ساری و مازندران توان تبدیل شدن به قطب گردشگری را ندارند.

جوان اول شهر 6هزار ساله ساری در پایان انواع گردشگری را مورد توجه قرار داد و افزود: ساری و مازندران اگر نگوییم که در تمامی این موارد قابلیت جذب گردشگر را دارند با قاطعیت می‌توان گفت در حوزه‌هایی چون طبیعت‌گردی، ورزش‌های ساحلی و آبی، جنگل و کوهپیمایی، آب‌درمانی، مذهبی، باستانی و تاریخی سرآمد شهرها و استان‌های کشور محسوب می‌شوند.


بازدید رایگان کودکان وخانواده آنها از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان گلستان

روز پنج‌شنبه 16 مهرماه (روز جهانی کودک)، بازدید از تمامی موزه‌ها و اماکن فرهنگی-تاریخی تحت پوشش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، برای خانواده‌هایی که به همراه کودک و نوجوان‌شان به این اماکن مراجعه کنند، رایگان است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، از روز 15 تا 21 مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده و شعار روز جهانی کودک امسال به عنوان «دنیا با لبخند کودکان زیباست» انتخاب شده است.

بنابراین گزارش، هفته ملی کودک در کشورمان به ترتیب روز 15مهرماه کودک، سلامت، ایمنی، 16مهرماه کودک، هنر و میراث فرهنگی، 17مهرماه کودک و خانواده، 18مهرماه کودک، کتاب و کتابخوانی، 19مهرماه کودک، محیط‌زیست و منابع طبیعی، 20مهرماه کودکان دنیا صلح و دوستی و 21مهرماه کودک، آموزش و تربیت اسلامی، نامگذاری شده است.

معاون میراث فرهنگی این اداره کل دراین راستا گفت: باتوجه به اینکه 16مهرماه روز کودک، هنر و میراث فرهنگی نام گرفته دراین روز بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنکی، تاریخی تحت پوشش این اداره کل، برای بازدید‌کنندگان کودک (تا 12سال) و همراهان آنها حداکثر تا 5 نفر در روز پنج‌شنبه 16مهرماه به صورت رایگان است.

حمید عمرانی رکاوندی با اعلام این مطلب گفت: استان گلستان با دارا بودن 8 موزه و میراث جهانی گنبدقابوس و بناها و محوطه‌های فرهنگی- تاریخی دیگر، میزبان این علاقه‌مندان خواهد بود.

وی افزود: درحال حاضر موزه‌های مردم‌شناسی گمیشان، صنایع دستی گرگان، کاخ موزه گرگان، موزه شهر گرگان، موزه تاریخ طبیعی و موزه حیات وحش و محیط‌زیست علی‌آباد کتول و موزه مردم‌شناسی مینودشت پذیرای این گروه از علاقه‌مندان است.

عمرانی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه، موزه‌ها و آثار تاریخی و میراثی این استان، بیش از پیش به نسل جدید معرفی شده و براهمیت حفاظت و پاسداری از مواریث ارزشمند استان برای نسل آینده تاکید شود.


برگزاری کلاس‌های مهارآتش در مازندران

در راستای ترویج فرهنگ صحیح صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و برای حراست از این نعمت عظیم خدادادی یک دوره کلاس‌های ترویجی یک‌روزه با محوریت موضوع پیشگیری و اطفای حریق در شهریور و مهر ماه سال جاری توسط مهندس ناصرالدین عمادی مشاور مدیرکل، مهندس محمد عموزاد رییس اداره آموزش و ترویج و مهندس احمدی کارشناس ارشد اداره آموزش و ترویج در شهرستان‌های، بابل، گلوگاه، بهشهر، نکا، آمل، سوادکوه و نور برگزار شد.

گفتنی است به‌منظور حضور در کلاس‌های ترویجی از نیروهای خدوم بخشداری، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، دهیاری‌ها، مجریان طرح‌های جنگلداری، شوراهای اسلامی، جوامع محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، محیط‌زیست و سایر دستگاه‌های اثرگذار شهرستان‌ها در کنار پرسنل زحمتکش منابع طبیعی دعوت به عمل آمد. ضمناً برنامه مشابهی برای سایر شهرستان‌ها در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر