اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۹۹

کاهش 54درصدی تاخیر پروازهای هواپیمایی کیش‌ایر

تاخیر پروازهای شرکت هواپیمایی کیش در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 54درصد کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در پی برنامه‌ریزی‌های هدفمند و درراستای اصل مشتری‌مداری به‌عنوان مهم‌ترین اولویت در فعالیت‌های شرکت هواپیمایی کیش، این مجموعه موفق شد در 6ماهه نخست امسال میزان تاخیر در پروازهای این شرکت را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 54درصد کاهش دهد.

کارشناسان و مسوولان شرکت هواپیمایی کیش از ابتدای امسال با برگزاری مرتب جلسات کمیته تاخیرات به بررسی عوامل بروز تاخیر پرداخته و با پیش‌بینی تمهیدات لازم نسبت به کاهش این اتلاف زمان با انجام اقدامات موثر نتایج مثبتی به دست آمد و رضایتمندی مسافران را نیز درپی داشت.

همچنین 72درصد از پروازهای هواپیمایی کیش در 6ماهه اول سال بدون تاخیر انجام شد که این آمار با روند صعودی 9درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه بوده است.


پیشرفت مطلوب عملیات احداث محور جدید خارپهلو- مهرآباد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی، کیهان یاسمی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث محور فرعی اراک-خنداب موسوم به «خارپهلو-مهرآباد» که یکی از راه‌های دسترسی شهرستان خنداب به شهرستان اراک است با 20درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به اعتبار پروژه در وضعیت مطلوب قرار داشته و در حال اجراست.

کیهان یاسمی مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره کل افزود: باتوجه به کوهستانی بودن منطقه، عملیات ترانشه‌برداری با حجم بالغ بر90000متر مکعب در این محور انجام شده است.

یاسمی با ذکر اهمیت و حساسیت محور مذکور اشاره کرد: باتوجه به الزام رعایت پدافند غیرعامل بازگشایی این محور جدید مواصلاتی به‌عنوان یک کنارگذر با جدیت در دستور کار اداره کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی قرار دارد و با بهره‌برداری از این محور حدود 20کیلومتر از فاصله کلان‌شهر اراک به شهر خنداب کاسته شده و موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودروها و زمان سفر می‌‌شود، لذا درصورت تامین اعتبار آمادگی لازم جهت اتمام این پروژه مهم

وجود دارد.


برقراری خط پروازی قشم به تبریز، ساری و مشهد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه برقراری خط پروازی بین فرودگاه بین‌المللی قشم به مقصد ساری، تبریز و مشهد مقدس خبر داد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مسعود کرباسچی با بیان این مطلب گفت: براساس هماهنگی انجام شده با چارترکنندگان خطوط پروازی، از دهم آبان ماه امسال چهار پرواز از طریق شرکت کاسپین به پروازهای جزیره قشم افزوده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه جزیره قشم یکی از مستعد‌ترین مناطق گردشگری ایران به‌شمار می‌رود، ادامه داد: افزایش پروازها به این جزیره با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم در سفر به قشم و استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری این جزیره انجام می‌شود. به گفته کرباسچی، چهار پرواز شرکت کاسپین طی روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه هر هفته از تهران وارد فرودگاه قشم می‌شود و پس از خروج از قشم به سمت ساری، تبریز و مشهد و بازگشت از این شهرها، جزیره قشم را در همان روزهای عنوان شده به مقصد تهران ترک خواهند کرد.


سفر رسمی هیات اقتصادی تجاری ارس به جمهوری نخجوان

با حضور سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نشست هماهنگی حضور هیات تجاری اقتصادی منطقه ارس با وزرای جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری و با حضور منصور آیرم، جلسه هماهنگی هیات تجاری اقتصادی منطقه آزاد ارس از جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد.

آیرم سرکنسول ایران در نخجوان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های تجاری بین ارس و نخجوان گفت: ارس و نخجوان هر دو از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌یی در حوزه اقتصاد و تجارت برخوردار هستند که تجار و هلدینگ‌های فعال هر دو طرف می‌توانند از این پتانسیل‌ها به نحو مطلوب استفاده کنند. وی با بیان اینکه سرکنسول ایران در نخجوان برای توسعه روابط اقتصادی با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران آماده هرگونه همکاری است، افزود: از هرگونه ایده عملی که باعث ارتقای روابط اقتصادی ارس و نخجوان باشد، استقبال می‌کنیم و حضور این هیات نیز در همین راستاست.

وی گفت: برای توسعه صادرات و حمایت از تجار ایرانی همچنین گسترش روابط اقتصادی ارس و نخجوان در تلاش هستیم تا موانع موجود بررسی و رفع شود. وی درخصوص برنامه‌های حضور هیات اقتصادی تجاری ارس در نخجوان گفت: این بازدیدها در سه حوزه برگزار می‌‌شود که ازجمله حوزه تجاری صنعتی با وزیر اقتصاد نخجوان، حوزه فرهنگی گردشگری با وزیر فرهنگ و حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت و گمرک که مدیرعامل منطقه آزاد ارس در راس هیاتی به ملاقات و گفت‌وگو خواهند پرداخت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر