دبیر سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» با اشاره به اینکه در این گروه محدودیتی برای پروانه نمایش فیلمها وجود ندارد، تفکیک فیلمهای ویدیویی و سینمایی را خلاف ذات سینما دانست. امیرحسین علمالهدی دبیر سیاستگذاری این گروه سینمایی گفت: فیلمهای شرکت کننده در جشنواره «یاس» باید پروانه ویدیویی داشته باشند اما ما در شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» برای فیلمسازان الزامی ایجاد نکردهایم. از نظر من تفاوتی بین فیلم ویدیویی و سینمایی وجود ندارد. یک فیلمساز میتواند حرف خود را با یک فیلم ۳۵ میلیمتری بزند یا با یک بودجه ۲۰میلیونی یا میلیاردی فیلم بسازد. چه ساخت فیلم با موبایل باشد یا حتی از عکاسی برای ساخت فیلم استفاده کرده باشد، کلیت آن ارزیابی می شود و در هر صورتی راه خودش را پیدا میکند. فیلم «پریدن از ارتفاع کم» به کارگردانی حامد رجبی پروانه ویدیویی دارد اما توانسته جایزه منتقدان برلین را بهدست آورد. از آنجا که ما محدودیتی در پروانه نمایش نداریم آن را اکران کردیم یا مثلا «۳۱۶» به کارگردانی پیمان حقانی که در چند جشنواره بینالمللی شرکت کرده پروانه ساخت ویدیویی دارد. در هر صورت پروانه ویدیویی یا سینمایی فقط
منحصر به ایران است و در جشنوارههای دنیا تفکیک ندارند.علمالهدی در پایان گفت: قرار نیست هر فیلمی اکران شود. به طور مثال کشور هند سالی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ فیلم میسازد یا آمریکا
۵۰۰ فیلم می سازد اما نهایتا ۴۰ تا ۵۰درصد این تولیدات اکران میشوند. در سینمای ایران نیز فیلمهایی داشتیم که مجوز سینمایی گرفتند اما ساختشان آبروریزی بود و بر عکس فیلمهای ویدیویی داشتیم که در جشنوارههای مختلف درخشیدهاند.