فصل جدید «هوملند» قصه داعش را می‌گوید

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۷۴

فصل پنجم سریال «هوملند» که از هفته آینده در اروپا روی آنتن می‌رود، پس از خروج بازیگر اصلی‌اش دمین لوییس از این سریال، اکنون داعش را موضوع اصلی خود قرار داده است.

آلکس گانزا تهیه‌کننده «هوملند» گفت: پس از اینکه تصمیم گرفتیم شخصیت نیکلاس برودی سرباز امریکایی را که دمین لوییس نقش او را بازی می‌کرد، بکشیم حالا سراغ نوآوری دیگری رفتیم. ما حتی فکر کردیم شاید نباید وارد این حوزه بشویم و بهتر است همان ماجراهای جاسوسی بین روسیه و امریکا در برلین را دنبال کنیم. اما دیدیم درست این است که چیزی را که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت را نادیده نگیریم.

به گفته گانزا انجام کارهای تحقیقاتی درباره جنبش‌های جهادی تندرو برای به تصویر کشیدن درست آنها، سخت است در حالی که برای اینکه آنها بخشی از داستان باشند باید از چگونگی وجود و تفکر آنها اطلاعات درست وجود داشته باشد. فصل جدید پس از گفت‌وگو با کارشناسان اطلاعاتی واشنگتن، بار دیگر بر کری متیسون مامور سیا با بازی کلر دنیز تمرکز دارد که این‌بار در برلین است. گانزا در ادامه گفت: آنچه آغاز سال قبل اتفاق افتاد و همه ماجرایی که ادوارد اسنودن به راه انداخت واقعا شبیه بهمن بود. ظهور داعش واقعا اتفاق افتاده و بعد آنها در پاریس به مجله شارلی ابدو حمله کردند. همه اینها موجب شد تا بخشی از اروپا به نقطه توجه دنیا بدل شود. بنابراین قرار دادن کری که دیگر برای سیا کار نمی‌کند در شهری مثل برلین که به عنوان یک شهر بزرگ برای جاسوسان شناخته می‌شود، موضوع اصلی ما شد. «سرزمین مادری» یا «هوملند» که از سال ۲۰۱۱ پخش ‌شده و تاکنون در چهار فصل ۱۲ قسمتی روی آنتن رفته، در فصل چهارم با محوریت مذاکرات هسته‌یی ایران ساخته شد. مجموعه «هوملند» هم جایزه امی و هم گلدن گلوب را در کارنامه دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر