سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۷۱

پاون هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در سفر به شهرستان سیرجان از روند عملیات اجرایی و ساخت نیروگاه سمنگان (سیرجان) و نیروگاه شهید کاظمی بازدید کرد. این نیروگاه به‌ روش BOO در زمینی به مساحت 4هکتار درحال احداث بوده و هر بلوک آن شامل 2 واحد گازی و یک واحد بخار است. هزینه احداث این نیروگاه معادل 285میلیون یورو پیش‌بینی شده و قرار است نخستین واحد آن در خرداد سال آینده و واحد دوم آن در تیرماه همچنین واحد بخار آن در خرداد 96 وارد مدار شود.

تسنیم به گزارش رویترز، مدیر شرکت رویال داچ شل روز سه‌شنبه گفت، بازارهای نفت درحال آغاز روند ترمیم خود هستند اما وسعت فزونی عرضه جهانی نفت بدان معناست که قیمت‌ها احتمالا به کندی بالا خواهد رفت. بن وان بوردن در کنفرانس صنعت نفت در لندن گفت: «من نخستین علائم آمیخته و درهم از ترمیم قیمت نفت را مشاهده می‌کنم. اما با توجه به اینکه تولید نفت شیل امریکا انعطاف‌پذیرتر و بهبود پذیرتر از آن چیزی است که ما قبلا فکر می‌کردیم و هنوز ذخایر نفت زیادی وجود دارد، زمان بیشتری طول خواهد کشید تا عرضه و تقاضا مجددا به توازن برسد.»

ایسنا شرکت نفتی بریتیش پترولیوم برای مبرا کردن خود از تمام اتهامات مربوط به نشت نفتی خونبار سال 2010 در خلیج مکزیک بیش از 20میلیارد دلار خسارت خواهد پرداخت. به گزارش رویترز لورتا لینچ، دادستان امریکایی با بیان این مطلب گفت این رقم بیشترین خسارت پرداخت شده در تاریخ دستگاه قضایی امریکاست. این رقم که نخستین بار در ماه ژوئیه تشریح شد، جدا از 43میلیارد و 800میلیون دلاری است که بریتیش پترولیوم برای پرداخت جرایم جنایی و مدنی مربوط به این پرونده و هزینه‌های پاکسازی منطقه کنار گذاشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر