حمایت از صادرات با مشوق‌های غیرنقدی

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۵۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تلاش دولت برای فراهم‌سازی بستر رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی خبر داد و گفت: تلاش داریم از ارائه مشوق‌های نقدی به بخش صادرات به سوی مشوق‌های غیرنقدی حرکت کنیم.

به گزارش مهر، ولی‌الله افخمی‌راد در جمع خبرنگاران گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی و مسوول تجارت خارجی کشور تلاش دارد تا موانع پیش‌روی صادرکنندگان را بردارد و امکان رقابت‌پذیری برای کالاهای ایرانی را فراهم کند.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت افزود: تاکنون از طریق مجاری قانونی همچون شورای عالی صادرات برخی از موانع عمده پیش‌روی صادرکنندگان را از مسیر برداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در این میان سیاست ما این است که به جای مشوق نقدی، موانع پیش‌روی صادرات را برداشته و ترتیبی اتخاذ کنیم که تجار ایرانی کالاهای خود را با حداقل قیمت و البته به صورت قابل رقابت در بازارهای جهانی عرضه کرده و همپای کیفیت کالاهای برتر دنیا گام بردارند.

به گفته افخمی‌راد، در این مسیر چنانچه لازم باشد کمک‌های نقدی و غیرنقدی هم به صادرکنندگان صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه برقراری خطوط منظم هوایی و کشتیرانی نیز برای حمایت از صادرکنندگان کشور در دستور کار قرار دارد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: همچنین پیگیر هستیم تا بتوانیم بخشی از منابع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را به سمت حمایت از صادرات سوق دهیم.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص ترکیب کالاهای وارداتی کشور خاطرنشان کرد: کالاهایی که ممکن است در پروسه واردات مورد انتقاد واقع شوند ارزش بسیار اندکی دارند که البته ورود آنها بر اساس ضوابط و مقررات وارداتی کشور صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه ۷هزار و ۳۰۰ قلم کالای وارداتی به کشور وارد می‌شود، همان‌طور که سال گذشته ۵۰میلیارد دلار صادرات و ۵۲میلیارد دلار واردات داشته‌ایم که به هر حال ممکن است بخشی از آن در کالاهای وارداتی مورد انتقاد باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر