اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۴۸

امروز، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات تابستان 94

ایرنا سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:امروز 15 مهرماه سال جاری آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان 94 است. مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس

WWW.EVAT. IR ارائه کنند. البته شرط بخشودگی هرگونه جرایم، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی و پرداخت مالیات است و مودیانی که از تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات خودداری کنند، مشمول بخشودگی جریمه نمی‌شوند. علی‌رضا طاری‌بخش معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه تابستان امسال حداکثر 15مهرماه سال جاری است، گفت: مودیانی که در مدت باقیمانده اظهارنامه را تسلیم نکنند ضمن جریمه 50 درصدی نسبت به مالیات متعلق مشمول دو درصد جریمه تاخیر ماهانه نسبت به مالیات پرداخت نشده نیز می‌شوند. مودیان تکلیف دارند ضمن تسلیم اظهارنامه متضمن قید ارقام خریدوفروش و مالیات و عوارض پرداخت شده به فروشندگان و دریافت شده از خریداران، نسبت به محاسبه مالیات و عوارض ارزش افزوده و پرداخت مالیات حداکثر تا پایان مهلت مقرر اقدام کنند.


کارگران قانون کار را بلد نیستند

تسنیم مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به کتاب «قانون کار در نظم حقوقی کنونی» گفت: عدم آشنایی با قانون کار موجب تضییع حقوق کارگر و کارفرما می‌شود. نفس قانون کار حمایت از کار و تولید است، اما کمتر نیروی کاری از مسائل قانونی مطلع است. حمیدرضا خانپور با اشاره به قانون کار در نظم حقوقی گفت: یکی از مشکلات اساسی و مبتلا به جامعه ما در روابط کار است. عدم آشنایی با قانون کار خواسته یا ناخواسته موجب تضییع حقوق کارگر یا کارفرما می‌شود که جبران آن بسیار مشکل و در بعضی موارد ناممکن است. همه می‌دانیم که هیچ معامله‌یی بدون قرار اولیه یا همان قرارداد اساس و بنیان محکمی ندارد و بی‌دقتی در تنظیم قرارداد، مهم‌ترین عامل تضییع حقوق افراد است. مدیرکل استان تهران در ادامه تصریح کرد: آشنایی با نوع کار یا وظیفه، حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن، ساعات کار، تعطیلات و مرخصی‌ها، محل انجام کار، مدت زمان انجام کار و... از اطلاعاتی است که دانستن آن برای هر نیروی کار لازم است.


مرگ 3/2میلیون نفر

در حوادث شغلی

مهر یک مقام مسوول در وزارت کار گفت: سالانه ۲ میلیون و ۳۴۰هزار کارگر در سراسر جهان بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند. علی مظفری گفت: سازمان جهانی کار در طول مدت فعالیت خود ۳۹۹ سند اداری شامل ۲۰۴ توصیه نامه، ۱۸۹مقاوله‌‌نامه و ۶ توافقنامه را تدوین و مصوب کرده که حدود نیمی از آن با موضوعات ایمنی و بهداشت کار مرتبط است. طبق اعلام این سازمان، میزان تلفات جانی ناشی از حوادث و بیماری‌‌های شغلی در جهان حدود ۲میلیون و ۳۴۰ هزارنفر در سال است که از این تعداد ۳۱۷هزارنفر در اثر حوادث ناشی کار و بیش از 2میلیون نفر نیز به دلیل انواع بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند. سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی وزارت کار ادامه داد: این آمار برابر با مرگ روزانه ۶ هزار و ۴۰۰ کارگر در سراسر جهان است. بر مبنای مطالعات، میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌‌های شغلی حدود ۶ برابر حوادث مستقیم کاری برآورد می‌شود. نتایج آخرین مطالعات مشترک سازمان بین‌المللی کار و سازمان بهداشت جهانی، زیان‌‌های ناشی از بیماری‌ها و حوادث شغلی در کشورهای صنعتی جهان را بین ۵ تا ۷درصد تولید ناخالص داخلی آن کشورها برآورد می‌کند. تحقیقات آژانس ایمنی و بهداشت کار اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد، خسارات ناشی از حوادث و بیماری‌‌های ناشی از کار در کشورهای عضو این اتحادیه برای نروژ حدود ۶درصد، فنلاند ۴درصد، سوئد 8.3درصد، ایتالیا 2.3 درصد و دانمارک 7.2درصد تولید ناخالص داخلی این کشورهاست. بیماری‌های سرطانی و خونی ناشی از کار به ترتیب با میزان ۳۲ و ۲۳درصد از مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر نیروی انسانی در جهان به شمار می‌روند. حداقل نرخ هر واحد سرمایه‌‌گذاری در زمینه اقدامات پیشگیرانه ایمنی و بهداشت کار در بنگاه‌‌های اقتصادی می‌تواند ۵۰۰درصد در سال بازگشت سرمایه در پی داشته باشد.


روند بیمه تاکسیرانان قدیمی بدون مشکل ادامه دارد

تسنیم معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان قبلی مشکلی در بیمه تامین اجتماعی خود ندارند، گفت: اگر اعتراضی هم مقابل ساختمان تاکسیرانی بوده به احتمال زیاد مربوط به بیمه‌شدگان جدید است. حسن‌ زدا درباره روند بیمه تامین اجتماعی تاکسیران‌ها گفت: بیمه‌شدگان قبلی مشکلی دربیمه تامین اجتماعی خود ندارد. تجمع روز گذشته بیمه‌شدگان برای افرادی است که تازه قصد بیمه دارند. وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد، افزود: آن دسته از تاکسیران‌هایی که از سال‌های پیش بیمه تامین اجتماعی است، روند ارائه خدمات سازمان به آنها ادامه دارد و بیمه آنها قطع نشده است. این موضوع باید بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان تاکسیرانی بررسی شود. زدا در پاسخ به اینکه برخی از تاکسیران‌ها پس از مراجعه به سازمان تاکسیرانی متوجه قطع حق بیمه خود از سوی سازمان شده‌اند گفت: در حالت کلی چنین موضوعی صحت ندارد و اگر شخصی با سابقه بیمه طولانی دچار این مشکل شده قابل رسیدگی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر