روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۴۳

برخورد ناجا با تجمعات غیرقانونی علیه برجام- ایرنا سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی براساس مصوبات شورای تامین استان به وظایف قانونی خود درخصوص تجمعات غیرقانونی در مخالفت با برجام عمل می‌کند. وی درمورد برخورد با تجمعات غیرقانونی در مخالفت با برجام در برخی استان‌های کشور افزود: در رابطه با این موضوع با تدبیر و مدیریت صحیح در درجه اول برخورد می‌شود.

باید تکلیف ۱۱۶ایرانی مفقود شده روشن شود- ایلنا حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: باید تکلیف ۱۱۶نفر از ایرانیان مفقود شده روشن شود. ما نمی‌دانیم آنها زنده‌اند، مفقود شده‌اند یا بازداشت هستند. وی افزود: خانواده‌های این افراد این وضعیت را نمی‌پذیرند. نفیا و اثباتا در این مورد صحبت نمی‌کنیم و ما نمی‌دانیم آنها زنده‌اند، مفقود شده‌اند یا بازداشت هستند. وضعیت آنها مشخص نیست و باید این وضعیت مشخص شود.

فداکاری باید به فرهنگ عمومی نسل‌ها تبدیل شود - ایسنا نخستین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت درراستای تحکیم و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ریاست رییس‌جمهوری تشکیل شد. حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر اینکه «اگر تجربه دفاع مقدس هم نبود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ انقلاب و کشور ضروری بود»، گفت: نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت به‌عنوان بخشی مهم در فرهنگ عمومی و ازجمله در ساختار نظام آموزشی، کشور را در برابر انواع توطئه‌ها بیمه خواهد کرد. وی افزود: اگر آحاد جامعه به‌خاطر آرمان‌ها و اهداف جمعی از حقوق و منافع فردی بگذرند و برای فداکاری آماده باشند، این بزرگ‌ترین قدرت بازدارنده در برابر متجاوزان خواهد بود.

تلاش‌ها برای تعیین وضعیت رکن‌آبادی-

ایرنا حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقای وزیر امور خارجه گفت: تا شناسایی دقیق و انتقال یکایک مفقودان حادثه منا، پیگیری‌ها و اقدامات با جدیت ادامه خواهد داشت. وی درباره سرنوشت دیپلمات ارشد کشورمان گفت: آقای رکن‌آبادی دیپلمات ارشد کشورمان همچنان جزو مفقودان است و تلاش‌ها برای تعیین وضعیت وی با جدیت ادامه دارد.

انتقاد نسبت به بداخلاقی برخی در تریبون‌های عمومی- ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری رییس دیوان عدالت اداری، نسبت به برخی بداخلاقی‌ها و توهین به افراد از تریبون‌های عمومی انتقاد کرد. وی با تاکید بر اینکه اهانت به افراد در تریبون‌ها به هیچ روی قابل دفاع و توجیه‌پذیر نیست، اظهار کرد: این‌گونه نیست که اگر کسی نماینده مجلس شد و تریبونی را دراختیار گرفت، مجاز باشد هر حرفی را که به ذهنش می‌رسد، بدون رعایت ادب و نزاکت اسلامی بیان کند.

علاقه شرکت‌های ارمنستان به سرمایه‌گذاری در ایران-فارس آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران در دیدار با مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزارت خارجه با بیان اینکه پس از توافق وین زمینه برای همکاری وسیع‌تر تهران- ایروان آماده است، گفت: شرکت‌های زیادی از ارمنستان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در ارمنستان استقبال می‌کنیم.

مناظره زاکانی و پزشکیان در راهروی مجلس- ایسنا علیرضا زاکانی نماینده تهران و رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام پس از پایان جلسه استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی با خبرنگار گزارش هفتگی شبکه یک سیما به گفت‌وگوی تلویزیونی پرداخت. دقایقی از گذشت این گفت‌وگو خبرنگار گزارش هفتگی از مسعود پزشکیان که در حال عبور از کنار زاکانی در راهروی مجلس بود خواست که به اظهارات زاکانی پاسخ دهد. یکی از خبرنگاران حاضر در راهروی مجلس نیز به پزشکیان گفت: آقای زاکانی یک‌طرفه صحبت می‌کند شما بیایید و از خودتان دفاع کنید. با اصرار خبرنگاران پزشکیان نیز در کنار زاکانی قرار گرفت و این دو به مناظره پرداختند.

سفر قائم‌مقام بان‌کی‌مون به تهران-تسنیم یان الیاسون قائم‌مقام بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل روز یک‌شنبه 11اکتبر 2015 (19مهرماه) برای دیداری دو روزه وارد تهران می‌شود. بنا بر اطلاعیه سازمان ملل متحد که ازسوی استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل انتشار یافت، قرار است آقای الیاسون در مدت اقامت خود در تهران علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد نیز شرکت کند.

هاشمی گفت دخالت نمی‌کنم اما حمایت می‌کنم- ایلنا محسن رهامی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه گفت: جناح تندرو اصولگرا که امید خود را برای رسیدن به ائتلاف از دست داده از هر فرصتی استفاده می‌کند تا ادعای اختلاف بین گروه‌های اصلاح‌طلب را جدی جلوه دهد که نباید فریب این رفتارها را خورد. وی درباره جلسه اصلاح‌طلبان اظهار داشت: برخلاف آنچه برخی افراطیون مطرح می‌کنند اصل پیشنهاد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ازسوی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بوده تا انسجامی که در انتخابات ریاست‌جمهوری شکل گرفت، در انتخابات مجلس ادامه پیدا کند. همچنین آقای هاشمی در این جلسه تاکید کردند دخالت نمی‌کنم، اما حمایت می‌کنم.

پست‌های مهم حق بچه‌های حزب‌اللهی، انقلابی و مومن است-ایسنا آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در حسینیه بنی‌فاطمیه اصفهان تصریح کرد: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افرادی که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه اعتقاد قلبی ندارند، وارد مجلس شوند یا پست‌های مهم نهادهای تصمیم‌گیر کشور را دراختیار گیرند. وی با بیان اینکه شورای نگهبان، سپاه و بسیج خاری در چشم این افراد است، تصریح کرد: این پست‌ها، حق بچه‌های حزب‌اللهی، انقلابی و مومن است. شورای نگهبان اجازه نخواهد داد عده‌یی که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه اعتقاد قلبی ندارند وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

گزارش کمیسیون ویژه با قلم تیم مذاکره‌کننده سابق نوشته شده است-ایلنا غلامرضا تاجگردون که جلسه آخر کمیسیون ویژه برجام برای جمع‌بندی گزارش نهایی درمورد توافق هسته‌یی را ترک کرده بود، معتقد است گزارش کمیسیون ویژه برجام از توافق هسته‌یی خارج از این کمیسیون با قلم تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌یی نوشته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر