دفاع تمام‌قد از عملکرد آخوندی

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۰۴۷

گروه حمل‌و‌نقل و خودرو|

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی که پیش از عضویت در کابینه دولت یازدهم، یکی از مشاوران همیشه در صحنه بخش خصوصی در حوزه های اقتصادی بوده است، اکنون زیر تیغ استیضاح قرار دارد؛ استیضاحی که نه تنها به گفته مدیران دولتی کشور، بلکه به گفته کارشناسان حوزه مسکن و حمل و نقل و راه، با عملکرد مثبت وزیر همخوانی ندارد. مجلسی ها و برخی کارشناسان، بی علاقگی وزیر به ادامه، تکیمل و واگذاری طرح های مسکن مهر را یکی از مهمترین محورهای وزیر برای استیضاح می خوانند. طرحی که به اعتقاد مسوولان وزارت راه و شهرسازی، بر سر آن، بودجه هنگفتی از بیت المال هزینه شد، اما با کیفیت مطلوب و متناسب با شان اجتماعی مردم به سرانجام نرسید.

از سوی دیگر، روز گذشته، مباحثی در خصوص مقاومت وزیر بر سر دولتی کردن سازمان نظام مهندسی نیز از دیگر مباحثی بود که به عنوان یکی از دلایل کشاندن وزیر پای میز استیضاح مجلسی ها عنوان شد. این موارد در شرایطی است که در دو روز گذشته، مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی کشور، با انتقاد از رویکرد مجلس در استیضاح وزیر، آن را «نادرست» خوانده اند و تاکید دارند که استیضاح رای

نمی‌آورد. در این راستا، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی در همایش فرصت‌های حمل‌ونقل و شهرسازی با دفاع جانانه از عملکرد وزیر راه و شهرسازی، گفت: در برنامه‌یی که وزیر راه و شهرسازی درنظر گرفته، تحقق 121 پروژه عمرانی با سرمایه 25میلیارد یورویی اقدامی بسیار چشمگیر و ستودنی است. وی تصور اینکه دولت موظف به تامین اعتبارات بخش‌های مختلف است را یک خطای راهبردی دانست و اظهار کرد: دولت تنها باید بستر مناسب برای فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی بخش‌های مختف را فراهم کند که وزارت راه و شهرسازی به عنوان پیشگام این تفکر با برگزاری همایش کنونی نخستین قدم در این زمینه را با موفقیت برداشته است.

محسن جلال‌پور، رییس اتاق بازرگانی ایران نیز با تایید عملکرد «عباس آخوندی» در وزارت راه و شهرسازی، گفت: وزیر راه و شهرسازی با داشتن تجربه فعالیت در بخش‌های خصوصی و دولتی، اقدامات سازنده‌یی در مسیر توسعه و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی داشته است. وی همچنین گفت: حضور فعال «آخوندی» در اتاق بازرگانی کشور به عنوان یکی از پیشگامان اقتصادی، صحت عملکرد توام با تجربه وزیر راه و شهرسازی را تایید می‌کند. همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی که با حضور نمایندگان شرکت‌های اروپایی و شرکت‌های داخلی و با همت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برای توسعه زیرساختی صنعت حمل‌ونقل کشور برگزار شد، از سوی مقامات حاضر در جلسه، به عنوان نقطه عطف عملکرد این وزارتخانه مورد تایید و تحسین قرار گرفت.

روز گذشته، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور نیز با دفاع از عملکرد آخوندی در وزاررت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه مثبت‌ترین عملکرد را در بین دستگاه‌های اجرایی کشور در طول 2سال فعالیت دولت داشته است. در این راستا فعالان بخش خصوصی حوزه راه و مسکن نیز نظر مثبتی نسبت به عملکرد آخوندی دارند و معتقدند استیضاح وزیر راه و شهرسازی که قرار است سه‌شنبه همین هفته انجام شود اشتباه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر