روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۰۴۳

برگزاری مراسم جان‌باختگان منا با حضور مقام معظم رهبری- پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری| مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا، روسای قوا، علما و روحانیون، شخصیت‌ها و مسوولان کشوری و لشگری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند سپس مداحان اهل بیت(ع) در رثای حضرت سید‌الشهدا(ع) و در سوگ جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا به مرثیه‌سرایی پرداختند.

زنان ایرانی از ۵۸ سالگی سالمند می‌شوند-مهر|معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری در نشست بررسی وضعیت سالمندی زنان با اشاره به تغییر سن سالمندی در زنان، افسردگی را از عوامل سالمندی زودرس عنوان کرد. شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در نشست بررسی وضعیت سالمندی زنان که با حضور انوشیروان محسنی‌بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد با اشاره به کاهش سن سالمندی زنان ایرانی گفت: در گذشته سن سالمندی زنان ۶۰ سال بود اما درحال حاضر این سن به ۵۸سالگی رسیده است و مسائلی چون افسردگی و بیماری‌ها به تحقق آن دامن می‌زند که این عوامل نشان‌دهنده سالمندی زودرس در زنان است.

اعلام ایرادات صندوق الکترونیک انتخابات به وزارت کشور-فارس| سخنگوی شورای نگهبان از ایرادات و نواقص نمونه صندوق الکترونیک ارسال شده خبر داد و گفت: این ایرادات و نواقص به طور کتبی به وزارت کشور اعلام شد. نجات‌الله ابراهیمیان همچنین تصریح کرد: قرار است کارشناسان وزارت کشور ایرادات و نواقص صندوق‌های الکترونیک را بررسی و آنها را رفع کنند و پس از رفع این ایرادات، نمونه صندوق اصلاح‌ شده در جلسه شورای نگهبان ارائه شود تا با یک رای‌گیری آزمایشی در جلسه شورای نگهبان، صندوق الکترونیک توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال کیفرخواست پرونده مرتضوی به

دادگاه -ایلنا| وکیل شاکیان پرونده مرتضوی در تامین اجتماعی گفت: بخش دوم پرونده مرتضوی با عناوین متعدد اتهامی با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری تهران ارسال شد. مصطفی ترک‌همدانی عنوان کرد: موارد اتهامی درباره شکایت موکلان اینجانب که کارگران بیمه ‌شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی‌هستند، است. همچنین شکایت سازمان تامین اجتماعی و موکلم عباس پالیزدار و برخی شکات خصوصی نیز مطرح شده که منجر به صدور کیفرخواست و ارجاع آن به دادگاه شده است.

تعجب خرازی از خبر کاندیداتوری‌اش از شهر قم-تسنیم| سخنگوی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اخباری مبنی بر کاندیداتوری صادق خرازی از قم گفت: ما شب گذشته با آقای صادق خرازی بودیم و از وی پرسیدیم و او هم تعجب کرد. حسن یونسی درباره برخی اخبار مبنی بر احتمال کاندیداتوری صادق خرازی از قم اظهار کرد: هنوز چیزی مشخص نیست. وی افزود: ما شب گذشته با آقای صادق خرازی بودیم و از وی پرسیدیم و او هم تعجب کرد.

پاسخ ایران به اتهامات بی‌اساس -ایسنا| سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل به ادعاهای بی‌اساس وزرای خارجه بحرین و امارات عربی متحده و نماینده کانادا که در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار شده بود، پاسخ داد. غلامعلی خوشرو در پاسخ به سخنان وزیر خارجه بحرین که ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد، گفت: طرح این اتهامات از سوی مقامات بحرینی تلاشی برای سرپوش گذاردن بر نقض حقوق اساسی اکثریت مردم بحرین توسط اقلیت حاکم است و تا زمانی که اقلیت حاکم حق اکثریت را مورد تعدی قرار می‌دهند هیچ تلاشی ازجمله اتهاماتی مانند دخالت خارجی به حل مساله کمک نمی‌کند.

دولت عربستان باید پاسخگو باشد- ایرنا| علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت عربستان سعودی باید در قبال تعیین تکلیف مفقودان فاجعه غمبار منا پاسخگو باشد. دبیر شورای عالی امنیت ملی برخورد فعال دولت عربستان سعودی در زمینه تعیین دقیق علل شکل‌گیری این فاجعه و شناسایی و مجازات سریع مسببان آن را گامی ابتدایی و نشانه‌یی از توجه دولت سعودی به مسوولیت‌های حقوقی، قانونی و شرعی خود در بروز این فاجعه عنوان کرد و گفت: سوءمدیریت و بی‌کفایتی در اداره مراسم حج و ناتوانی در جلوگیری از افزایش ابعاد این فاجعه به میزانی است که برخی وجود فرضیه‌های دیگر در این زمینه را نیز منتفی نمی‌دانند.

تحریک روزنامه سعودی به خارج کردن سفرای عرب از ایران- فارس| یک روزنامه عربستانی در گفت‌وگو با چند کارشناس از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در راستای تحریک دیگر کشورها برای خارج کردن سفرایشان از ایران حرکت کرده است. درحالی که عربستان با همه اختلافات خود با ایران، هیچگاه طی سال‌های گذشته نمایندگان دیپلماتیک خود در تهران را خارج نکرده است، روزنامه عربستانی «عکاظ» در گفت‌وگو با تعدادی از این کارشناسان ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهایی مانند سوریه، عراق، ‌لبنان و یمن متهم و این کشورها را به قطع روابط دیپلماتیک با تهران تحریک کرد.

توافق راه همکاری بیشتر در منطقه- تسنیم|

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «امیدوار است توافق اتمی با ایران به همکاری بیشتر در منطقه و جاهای دیگر منجر شود تا ما بتوانیم به نگرانی‌هایی مثل نابودی سوریه یا آنچه در یمن می‌گذرد، رسیدگی کنیم.» کری همچنین گفت توافق جامع اتمی با ایران«توافقی تاریخی است و نقطه عطفی به شمار می‌رود.»

دلواپسان جلسه درس اخلاق آیت‌الله جوادی آملی را تعطیل کردند- ایرنا| درس اخلاق آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع تقلید در مسجد اعظم قم روز گذشته به دلیل حضور جمعی از طلاب و روحانیان معترض به لایحه برجام تعطیل شد. جمعی از طلاب و روحانیون که به برجام و نوع برخورد نیروی انتظامی با تحصن‌کنندگان در مسجد اعظم اعتراض داشتند برای اعلام خواسته‌های خود به محل درس اخلاق آیت‌الله جوادی‌آملی وارد شدند که این امر باعث تعطیلی این برنامه شد.

نقش ایران در حل بحران سوریه- تسنیم| آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنانی با اشاره به بحران سوریه گفت که کشورهای روسیه، امریکا، عربستان و ایران به علاوه آلمان، انگلیس و فرانسه می‌توانند در رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه نقش مهمی ایفا کنند. مرکل در ادامه افزود: اقدامات نظامی در سوریه ضروری هستند اما برای حل بحران آن ما به یک فرآیند سیاسی نیاز داریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر