اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۰۱۰

«مارشمالو» آندروید جدید گوگل

ورج شرکت گوگل اعلام کرد که اندروید جدید این شرکت موسوم به «مارشمالو» این هفته عرضه می‌شود.

شرکت گوگل اعلام کرد که اندروید مارشمالو پس از رونمایی و گذراندن دوره تست تقریبا چهارماهه، این هفته عرضه خواهد شد.

جای تعجب نیست که این نسخه جدید نیز همانند قبل ابتدا برای گوشی‌ها و تبلت‌های سری نکسوس گوگل عرضه خواهد شد و سپس دیگر گوشی‌ها در تاریخ‌هایی که متعاقبا اعلام می‌شود مارشمالو را دریافت خواهند کرد.

اندروید 6 یا همان مارشمالو در مقایسه با اندروید لالی پاپ تغییرات بصری چندانی را به همراه ندارد ولی درعوض روی ارتقای قابلیت‌های فنی ازجمله ثبات بهتر و تجربه کاربری تمرکز کرده است.

یکی از ویژگی‌های جدید اندروید 6 حالت ذخیره باتری موسوم به «دوز» (Doze) است که به سیستم این امکان را می‌دهد وقتی برای یک مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفت، برنامه‌هایی را که باتری را مصرف می‌کنند، ببندد.

دیگر ویژگی قابل توجه تغییر سیستم مجوز به اپلیکیشن‌هاست و به کاربران این امکان را می‌دهد کنترل بیشتری روی اطلاعاتی که اپلیکیشن‌ها به آن دسترسی دارند، داشته باشند. مارشمالو به کاربر این اجازه را می‌دهد که دسترسی به دوربین یا موقعیت مکانی را همانند سیستم‌ ای او اس رد یا قبول کنند.


برداشتن محدودیت کاراکتر

در توییتر

رویترز توییتر درحال کار روی محصولی است که به کاربران این شبکه اجتماعی امکان به اشتراک‌گذاری مطالبی طولانی‌تر از 140 کاراکتر را بدهد.

پایگاه خبری ریکود گزارش داد مسوولان توییتر همچنین درحال مذاکره درباره تغییراتی در زمینه نحوه محاسبه این محدودیت 140 کاراکتری هستند.

توییتر هنوز درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است. شرکت توییتر ماه قبل محدودیت 140 کاراکتر را از پیام‌های مستقیم خود حذف کرد.

افزایش تعداد کاراکتر پیام ها چندین سال است که موضوع بحث مسوولان توییتر بوده است. در ماه‌های اخیر نیز در دوران مدیریت موقت «جک‌دورسی» این شرکت برای افزایش پایگاه کاربران خود این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.


اپلیکیشن جنرال موتورز برای کرایه وسایل نقلیه

فورچون بعد از محبوب شدن برنامه‌های تلفن همراه مانند اوبر برای یافتن تاکسی، شرکت‌های خودروسازی هم به فکر استفاده از چنین قابلیتی افتاده‌اند.

شرکت جنرال موتورز یکی از این شرکت‌هاست که ظاهرا این روزها دیگر اصلی‌ترین تهدید برای تداوم فعالیتش را شرکت خودروسازی تویوتا نمی‌داند.

این شرکت یک برنامه آزمایشی را برای استفاده ساکنان یک منطقه مسکونی در میدان تایم محله مانهاتان نیویورک به اجرا گذاشته که با استفاده از آن می‌توان خودروهای ساخت این شرکت را بطور ساعتی کرایه کرد. این طرح جایگزینی برای هزینه‌های سنگین خرید خودرو در یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین نقاط دنیاست.

این برنامه رقیبی برای دیگر برنامه‌های تلفن همراه کرایه خودرو مانند Zipcar و Uber محسوب می‌شود که یافتن وسایل نقلیه را برای حمل و نقل تسهیل می‌کند.

کارشناسان معتقدند با تداوم رکود و بحران مالی در دنیای سرمایه داری علاقه مردم به خرید خودروهای جدید و حتی استفاده از خودروهای دراختیار کاهش یافته و لذا اجرای طرح‌های اینچنینی می‌تواند از زیان وارده به شرکت‌های خودروسازی بکاهد. هنوز مشخص نیست طرح‌های اینچنینی تا چه حد می‌تواند کاهش خرید خودروهای مختلف را جبران کند.


اعتراض کاربران به اشکالات سیستم عامل اپل

وایرد بسیاری از کاربران می‌گویند بعد از بارگذاری و نصب تازه‌ترین سیستم عامل همراه اپل موسوم به iOS9 با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

ازجمله این مشکلات می‌توان به کاهش سریع عمر باتری اشاره کرد که باعث می‌شود در صورت استفاده از برنامه‌های مختلف عمر باتری این گوشی به سرعت به پایان برسد.

البته این مشکل معمولا در ابتدای همه به روزرسانی‌های سیستم عامل‌های اپل وجود دارد و باعث نارضایتی و اعتراض بسیاری از کاربران می‌شود. کارشناسان می‌گویند برای کاهش این مشکل راه‌حل‌های متعددی وجود دارد و ازجمله می‌توان با بررسی برنامه‌های فعال از تداوم اجرای برنامه‌ها و نرم‌افزارهای غیرضروری جلوگیری کرد. کاربران به این منظور می‌توانند با باز کردن گزینه Settings سپس بخش Battery به Battery Usage مراجعه کرده و فهرست برنامه‌های درحال اجرا را مشاهده کنند و برنامه‌های بالای فهرست که باعث مصرف بالای انرژی می‌شوند را انتخاب کرده و اجرای آنها را متوقف کنند.

همچنین با قطع فعالیت بلوتوث AirDrop و برخی برنامه‌های پس زمینه هم می‌توان مصرف باتری را کاهش داد.

البته اپل هنوز در پاسخ به اعتراضات کاربران واکنشی از خود نشان نداده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر