اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۹۶۶

ظرفیت‌ بیمه‌های اتکایی ابزار‌ اقتصاد مقاومتی

مجید صفدری در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های بیمه اتکایی امین و «ما» گفت: وجود ظرفیت‌های داخلی بیمه‌های اتکایی با استفاده از پتانسیل‌های داخلی در صنعت بیمه یکی از ابزار‌های اقتصاد مقاومتی بوده که این امر موجب توسعه و حمایت صنعت بیمه کشور از ظرفیت‌های بزرگ تجاری و اقتصادی کشور می‌شود و در دوران پس‌از تحریم می‌تواند به رشد و تکامل حوزه‌های اتکایی در صنعت بیمه کمک کند. به گزارش روابط عمومی بیمه «ما»، نشست هم اندیشی شرکت بیمه اتکایی امین با بیمه «ما» در دفتر مهندس مجید صفدری مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

در این جلسه مصطفی کیایی ابراز امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها علیه صنعت بیمه کشور و شروع واردات و صادرات خدمات بیمه به کشور شرکت‌های بیمه بتوانند از ظرفیت‌های خوب ایران برای قبولی اتکایی از بازار بالقوه خارج بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد که بیمه اتکایی امین در دوره تحریم که شرکت‌های اتکایی مطرح دنیا با صنعت بیمه کشور همکاری نداشتند توانست نقش پررنگی در پذیرش ریسک‌های بازار داخلی ایفا کند.

مجید صفدری مدیرعامل بیمه «ما» نیز اظهار امیدواری کرد که تعاملات مثبت شرکت‌های بیمه به خصوص در زمینه بیمه‌های اتکایی، در توسعه صنعت بیمه و جذب منابع مناسب جهت گسترش فعالیت‌های بیمه تاثیرگذار باشد. مدیرعامل بیمه «ما» اضافه کرد: اعلام رتبه اول توانگری مالی شرکت‌های بیمه اتکایی امین و «ما» در سال جاری از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران براثر مدیریت صحیح ریسک و جذب پرتفوی مناسب با رعایت استانداردها و آیین‌نامه‌های بیمه‌یی بوده است و امیدواریم با حفظ این رتبه بتوانیم نقشی موثر در ایجاد امنیت و آرامش خاطر تمامی ذی‌نفعان در اقتصاد کشور فراهم کنیم.


بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از «ایزوایکو»

علی‌اشرف افخمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن از مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو در بندرعباس بازدید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در این بازدید که به همراهی نوروززاده رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سیدمحمد بطحایی معاون بانکداری صنایع کوچک و متوسط انجام شد زمینه همکاری‌های مشترک در آینده مورد بررسی قرار گرفت. افخمی در جریان دیدار مزبور به ارائه‌ راهکارهای مناسب برای رونق و بهره‌گیری هرچه بهتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو پرداخت. وی در ادامه سفر خود به استان هرمزگان با چادری استاندار هرمزگان نیز دیدار کرده و به تشریح اقدامات انجام شده توسط بانک برای توسعه اقتصادی استان پرداخت. افخمی در ادامه این سفر در شعبه بانک در بندرعباس حضور یافته و پس از استماع گزارش عملکرد شعبه رهنمودهای لازم برای ارتقای سطح فعالیت‌های شعبه بیان کرد. گفتنی است، بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از این مجتمع کشتی‌سازی به دعوت رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام گرفته است.


ریزش قیمت دلار و سکه در بازار آزاد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز یک‌شنبه با 14تومان افت نسبت به روز شنبه 3هزارو456تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید را با 3هزارتومان کاهش 922هزارتومان تعیین کردند.

هر یورو در بازار آزاد با 20تومان افت نسبت به روز شنبه 3هزارو900تومان و هر پوند نیز با 20تومان کاهش 5هزارو250تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید و قدیم هر کدام با 3هزارتومان کاهش 922هزارتومان تعیین قیمت شد.

نرخ هر نیم سکه بهارآزادی با 2هزارتومان افت 468هزارتومان و هر ربع سکه نیز با 2هزارتومان افت 258هزارتومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر قیمت 170هزارتومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 94هزارو 400تومان خریدوفروش شد. هر اونس طلا نیز 1139دلار قیمت‌گذاری شد.


بازگشایی شعب بدون‌اجازه بانک مرکزی ممنوع شد

درحالی طی سال‌های گذشته موسسات اعتباری بسیاری بدون اخذ مجوز بانک مرکزی اقدام به بازگشایی شعبه می‌کردند که با بازنگری در آیین‌نامه «ایجاد یا تعطیل شعبه یا باجه یا نمایندگی موسسات اعتباری در داخل کشور» این شعب تنها با مجوز بانک مرکزی ایجاد خواهد شد. ایجاد یا تعطیل شعبه، باجه یا نمایندگی بانک‌ها در داخل یا خارج کشور، طبق آیین‌نامه‌یی است که به تصویب شورای پول و اعتبار می‌رسد که نخستین نسخه آن پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال1353 به تصویب این شورا رسید. این آیین‌نامه در سال1391 به دلیل آنکه دیگر متناسب و همگون با تحولات و اقتضائات روز نبود، با رویکرد استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بانکداری الکترونیکی و جایگزینی مجوز الکترونیکی با مجوزهای کاغذی پیشین مورد بازنگری قرار گرفت و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد. این بازنگری در آیین‌نامه در پی برخی ایجاد ابهامات و کاستی‌ها درخصوص ویرایش دوم آیین‌نامه مزبور ازجمله عدم تبیین شرایط و سازوکار ایجاد یا تعطیلی دفاتر نمایندگی موسسات اعتباری در داخل کشور و همچنین تصویب «دستورالعمل نحوه محاسبه نسبت خالص دارایی‌های ثابت موسسات اعتباری» در ابتدای سال جاری توسط شورای محترم پول و اعتبار، اصلاح و بازنگری آیین‌نامه موصوف ضرورت یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر