اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۶۵

بانک مسکن وام ۱۰۰ میلیونی را تکذیب کرد

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با تکذیب پرداخت تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن با سود ۱۴درصد به انبوه‌سازان گفت: این وام تنها به برخی مشتریان خاص این بانک و با نرخ سود ۲۴درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسن مرادی با تکذیب خبر اعطای وام ۱۰۰میلیون تومانی به انبوه‌سازان که روز دوشنبه از سوی جمشید برزگر، رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در نشست خبری این تشکل صنفی مسکن عنوان شده بود، اظهار کرد: این بانک به هیچ عنوان برنامه پرداخت وام ۱۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن با سود ۱۴درصد را ندارد. این موضوع تنها در حد مذاکره بوده است.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به تسهیلاتی که بانک مسکن به انبوه‌سازان مسکن می‌دهد به پایگاه خبری وزارت راه گفت: اگرچه رقم این تسهیلات ۱۰۰میلیون تومان به ازای هر واحد است، اما نرخ سود آن ۱۴درصد نیست و این وام را با نرخی که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی برای نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی (۲۴درصد) تعیین کرده است به انبوه‌سازان می‌دهیم.

کارشناس ارشد نظام بانکداری افزود: از دیگر شرایط دریافت تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی بانک مسکن به ازای هر واحد مسکونی از سوی انبوه‌سازان، داشتن گردش مالی بالا در بانک است که شامل انبوه‌سازانی می‌شود که رسوب حساب داشته باشند.

وی با بیان اینکه این برنامه از ابتدای امسال اجرایی شده است، اظهارکرد: از دیگر اشتباهات رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در تشریح این وام، اعلام قابل واگذار بودن این وام از سوی انبوه‌ساز به خریدار است؛ ‌درحالی که براساس قوانین بانک مسکن تنها ۳۵میلیون تومان از وام ۱۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن قابل انتقال به خریدار است و ۶۵میلیون تومان بقیه در دست انبوه‌ساز باید بماند.


ایستگاه مترو نعمت‌آباد

به بهره‌برداری می‌رسد

ایستگاه مترو نعمت‌آباد در بخش جنوبی خط سه مترو تهران به زودی بهره‌برداری رسمی می‌شود.

به گزارش مهر، ایستگاه مترو نعمت‌آباد در نیمه جنوبی خط سه و حد فاصل ایستگاه‌های آزادگان- عبدل‌آباد و در محدوده محلات پاسگاه نعمت‌آباد، جوانه، خلازیل، سهیل و شهید کاظمی واقع شده است.

ایستگاه عبوری نعمت‌آباد درحال حاضر مراحل نصب پله‌های برقی را طی می‌کند.

خط سه مترو تهران به طول 37کیلومتر از ایستگاه آزادگان در جنوب غرب تا ایستگاه قائم (عج) در شمال شرقی تهران درحال سرویس‌دهی است که با تکمیل ایستگاه‌های عبوری باقی مانده و ورود واگن‌های جدید به ظرفیت نهایی جابه‌جایی روزانه یک میلیون سفر خواهد رسید.


مسکن‌خواری و احتکار مسکن واقعیت دارد

جمشید برزگر، رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تایید وجود فعالیت‌های احتکار مسکن گفت: پیشنهاد ما برای ارایه وام 100میلیون تومانی به انبوه‌سازان که قابل انتقال به خریدار است می‌تواند از بروز سوءاستفاده‌های ناشی از احتکار مسکن در سال‌های آینده جلوگیری کند.

برزگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چندی پیش مدیران یک شرکت بازرگانی قصد خرید ساختمانی متعلق به ما را در شرایط رکود فروش داشتند اما بعد از آنکه متوجه شدند ساختمان اداری و خدماتی است، پشیمان شدند و گفتند ما فقط واحد مسکونی می‌خریم.

وی افزود: این افراد به دنبال پروژه‌های نیمه تمام هستند که با کمترین قیمت از انبوه‌سازان بخرند و در آینده با بیشترین قیمت بفروشند که در آن صورت تولیدکننده و مصرف‌کننده ضرر می‌کنند و سود اصلی را دلالان می‌برند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به رکود حاکم بر بخش مسکن گفت: با وضعیت فعلی اگر فکری به حال فعالان بخش ساخت و ساز نشود تولیدکنندگان به مرور دلسرد خواهند شد. به همین خاطر ما دنبال این هستیم که تسهیلات 100میلیون تومانی به انبوه‌سازان تعلق بگیرد تا شاهد سوءاستفاده برخی سودجویان ناشی از احتکار مسکن نباشیم.


نصب دستگاه‌های کارتخوان تاکسی از هفته آینده

عملیات اجرایی نصب دستگاه‌های کارتخوان برای اجرایی کردن طرح پرداخت الکترونیک کرایه روی 100دستگاه تاکسی در تهران از هفته آینده آغاز می‌شود. در فاز نخست این طرح 15هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال جاری به کارتخوان مجهز می‌شوند.

به گزارش فارس رضا قاضی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه این سازمان از آغاز اجرای آزمایشی دستگاه‌های جدید پرداخت الکترونیک روی تاکسی‌های شهر تهران خبر داد و گفت: در فاز آزمایشی اجرای پرداخت الکترونیک، دستگاه‌های پوز روی 100 تاکسی نصب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر