اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۶۲

ابراز تمایل تایلندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی

به گزارش مدیریت روابط‌عمومی وامور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، یک هیات اقتصادی از کشور تایلند از این منطقه بازدید کرده و طی دیدار با معاونان و مدیران معاونت‌های اقتصادی و گردشگری سازمان، نسبت به سرمایه‌گذاری در منطقه ابراز تمایل کرد. مهندس سیدابراهیم سقایی، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی، در این نشست به تشریح مزایا و معافیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری در این منطقه پرداخت و با استقبال از حضور سرمایه‌گذاران تایلندی اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های High Tech از مهم‌ترین اولویت‌های منطقه آزاد انزلی است و در این میان می‌توان از توانمندی‌های تایلند در صنعت گردشگری بهره برد. وی اضافه کرد: در حوزه بازرگانی نیز اولویت با برندهای مطرح بین‌المللی و محصولات باکیفیت است. در ادامه مجید فاتحی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان، آب و هوای مناسب و معتدل، دارا بودن یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مرکز تفریحات دریایی ساحلی، ۳۵کیلومتر نوار ساحلی، جنگل هیرکانی فتاتو، منطقه حفاظت شده بوجاق و بخشی از تالاب بین‌المللی انزلی، را بخشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری اعلام کرد و گفت: پتانسیل‌های فوق زمینه‌ساز رشد ۱۸درصدی رشد حضور گردشگر طی بهار و تابستان سال جاری در این منطقه شده است.


مسابقات صخره‌نوردی دیوار کوه قیه ماکو آغاز می‌شود

مسابقات صخره‌نوردی دیواره کوه قیه ماکو با حضور بیش از 140تن از صخره‌نوردان و مربیان خبره کشور، در آستانه عید غدیر خم آغاز می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو، این مسابقات که در قالب نخستین جشنواره صخره‌نوردی دیواره کوه قیه از صبح پنج‌شنبه آغاز می‌شود، شاهدحضور بیش از 140تن از ورزشکاران و صخره‌نوردان به نام کشور خواهد بود.

این جشنواره از چهارم مهرماه با مسیرگشایی مربیان و اساتید برتر و خبره این رشته ورزشی در کشور، آغاز شده و از امروز نیز مسابقات آن برگزار می‌شود. این مسابقات تا 11مهرماه ادامه دارد و در پایان نفرات برتر معرفی خواهند شد. دیواره کوه قیه یکی از بی‌نظیر‌ترین صخره‌های دنیاست و پتانسیل بالایی برای مسابقات صخره‌نوردی را دارد. سازمان منطقه آزاد ماکو درصدد است با معرفی این پتانسیل بالا، گردشگران، ورزشکاران و عموم هموطنان را به این ظرفیت مغفول مانده جلب و جذب کند.


پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر

فرارسیدن عید سعیدغدیر، عید ولایت و امامت و سالروز تداوم رسالت پیام‌آور نور و رحمت حضرت محمد(ص) در ولایت حضرت علی‌(ع) را بر مسلمانان جهان به ویژه ساکنان و گردشگران جزیره زیبای کیش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

روز غدیرخم کمال دین و اتمام نعمت در سایه رسالت و امامت است. غدیر سرچشمه زاینده حقیقت و عدالت در امتداد تاریخ است تا نهال دیانت، تدبر و اعتدال را در پهن دشت زندگی انسان بارور سازد. راهی که پیامبر خاتم(ص) در غدیرخم به روی جهان گشود مسیری هموار و روشن بر پایه دین‌باوری، خردورزی و اعتدال محوری است.

در دورانی که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و همدلی است این عید بزرگ و این مناسبت سترگ، مجال یادآوری جایگاه ولایت در دین مبین اسلام و لزوم همگرایی مسلمانان برای اجتناب از هرگونه نفاق و تفرقه است. امروزه که دشمنان دین همواره مترصد فرصتی هستند تا با حیله و نیرنگ ضربه‌های جبران‌ناپذیری را بر پیکر جامعه مسلمانان جهان وارد کنند، غدیر این حقیقت را تکرار می‌کند که برای مقابله با این دسیسه‌ها هیچ راهی شایسته‌تر از حفظ جایگاه ولایت نیست. بار دیگر با تبریک این عید فرخنده، سربلندی مسلمانان وعزت روز افزون ایران اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.


حضور مهندس ترکان در منطقه آزاد اروند

به گزارش روابط‌عمومی منطقه آزاد اروند، مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و هیات همراه به مناسبت هفته دفاع مقدس و شکست حصر آبادان عصر دوشنبه وارد فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان شد. در سفر دو روزه ترکان، برخی پروژه‌های سازمان در حوزه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری افتتاح شد. از عمده‌ترین پروژه‌هایی که قرار است در سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در حوزه عمرانی افتتاح شود، می‌توان به پارک بیان خرمشهر، بهسازی روستاهای خرخره و شهرک اول در آبادان و خرمشهر، ترمیم معابر شهری خرمشهر، فضای سبز سایت ۵۵ هکتاری شلمچه، برداشتن دژ مرزی جزیره مینو، آسفالت منطقه جرف و راه‌اندازی سیستم جامع مدیریت پروژه EPM اشاره کرد.بازدید از شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر، کلنگ‌زنی گیت‌های ورودی منطقه آزاد اروند، آغاز به‌کار فعالیت بندر خشک توسط شرکت گلف اجنسی در شلمچه، افتتاح پروژه تولید قطعات گچی توسط سرمایه‌گذار عراقی، بازدید از پروژه‌های مینی ریفاینری و کارخانه‌های فولاد جهان آرا و کاوه از دیگر برنامه‌های سفر مهندس ترکان به شهر‌های آبادان و خرمشهر و جزیره مینوست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر