مایع حیات

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۳۴

واردات آب در مرحله مطالعه

تسنیم حمید چیت‌چیان وزیر نیرو اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در اصلاح الگوی مصرف داریم که در صورت اجرا، می‌توانیم با وضعیت فعلی منابع آب در دسترس، از بحران آبی فاصله بگیریم. وزیر نیرو با بیان اینکه شیرین‌سازی آب دریا و انتقال آب شیرین‌سازی شده از دریای خزر، دریای عمان و خلیج‌فارس به شهرهای ساحلی و حتی مرکزی کشور به عنوان افزایش ظرفیت تامین آب صنعت، کشاورزی و شرب در برنامه قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: آغاز مطالعات گسترده درمجموعه وزارت نیرو برای استفاده از منابع آب‌های ژرف در برنامه قرار دارد.


افزایش 10 درصدی تعرفه آب

ایسنا علی‌اصغر قانع معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: درخصوص میزان افزایش قیمت قرار است میزان تعرفه‌ها برای مشترکان پرمصرف 15درصد و برای مشترکانی که در سطح الگوی مصرف هستند، 10درصد افزایش یابد که البته باید گفت این میزان پاسخگوی نیازهای صنعت آب نیست.


افزایش خرید آب از بخش خصوصی

ایسنا رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا دیروز (چهارشنبه) در دیدار از تاسیسات و طرح‌های عمرانی صنعت آب در استان زنجان با بیان این مطلب که اگر آب را با قیمت واقعی دراختیار شهروندان قرار دهیم، دیگر مشکل اعتباری نخواهیم داشت، اظهار داشت: مصمم هستیم در سال جدید، خرید تضمینی آب از بخش خصوصی را تا سقف 800میلیارد تومان افزایش دهیم. میدانی ادامه داد: کم‌آبی حاصلی جز آسیب به بخش کشاورزی، تقلیل کیفیت آب شرب و پایین رفتن سطح سفره آب‌های زیرزمینی نخواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر