اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۲۲

تقدیر بانک پاسارگاد از استادان نمونه دانشگاه‌های کشور

مراسم تقدیر از استادان نمونه دانشگاه‌های کشور توسط بانک پاسارگاد، در دانشگاه خاتم، وابسته به این بانک، برگزار شد. در این مراسم که در تاریخ 7مهر1394 برگزار شد، دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر صالحی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر رستمی مشاور وزیر علوم و دبیر اجرایی انتخاب استادان نمونه دانشگاه‌ها، دکتر قاسمی مدیرعامل بانک ‌پاسارگاد، اعضای هیات موسس و هیات امنای دانشگاه خاتم، جمعی از استادان برجسته و مطرح دانشگاه‌های کشور و دانشگاه خاتم، گروهی از مدیران بانک پاسارگاد و دانشجویان حضور داشتند. در این مراسم از 12استاد برجسته دانشگاه‌های مطرح کشور با اهدای سهام بانک ‌پاسارگاد همچنین سکه یادبود این بانک تقدیر به‌عمل آمد.

مدیرعامل بانک‌ پاسارگاد در این مراسم گفت: مرکز مطالعات دانشگاه خاتم در حال راه‌اندازی است. وی ادامه داد: امیدواریم به‌زودی شاهد افتتاح ساختمان دوم دانشگاه باشیم که در فاصله کمی از این ساختمان قرار گرفته است. همچنین امیدواریم به‌زودی بتوانیم ساخت ساختمان پردیس دانشگاه را آغاز کنیم. وی بااشاره به آماری از تعداد دانشجویان و رشته‌های تحصیلی این دانشگاه ادامه داد: امروز تعداد دانشجویان این دانشگاه بالغ بر 1450نفر است. در 30رشته تحصیلی که دو رشته از این 30رشته در سطح کارشناسی و 28رشته در سطح کارشناسی ارشد هستند. جالب است بدانید که ما در بانک پاسارگاد ارزیابی‌هایی برای پذیرش و جذب سرمایه انسانی داریم. درواقع ما در این بانک نیروگیری کمتر انجام می‌دهیم و بیشتر نیرویابی مدنظر است. در این فرآیند فارغ‌التحصیلان دانشگاه خاتم بسیار موفق‌تر از دانشگاه‌های معتبر کشور، امکان پذیرش در مجموعه گروه مالی پاسارگاد را پیدا کردند که این هم بدون هیچ تبعیضی محقق شده است. گروه جذب در بانک‌ پاسارگاد تنها براساس صلاحیت و شایستگی عمل می‌کند، چراکه اعتقاد داریم سرمایه انسانی، مهم‌ترین سرمایه بانک است و آنچه در ترازنامه ثبت می‌شود درواقع دستمایه است. این دقت برای آن است که این سرمایه انسانی همواره پاک، مطهر، بهره‌ور و مولد باقی مانده و حفظ شود.


تعیین تکلیف متقاضیان

وام ازدواج سال‌های 92 و 93

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از تعیین تکلیف متقاضیان وام ازدواج سال‌های 92 و 93 خبر داد و گفت: متقاضیان وام ازدواج که در سال92 ثبت‌نام کرده‌اند تا 10 مهر امسال و متقاضیان وام ازدواج که در سال93 ثبت‌نام کرده‌اند تا پایان آذرماه سال جاری تسهیلات ازدواج دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سیدعلی‌اصغر میرمحمد صادقی با اشاره به جلسات بانک مرکزی با اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها برای تعیین تکلیف وام ازدواج افزود: تا آذرماه امسال دیگر نباید متقاضی وام ازدواج قبل از سال94 در سامانه باقی مانده باشد.

وی تصریح کرد: اگر متقاضی اعتراض دارد که تسهیلات خود را دریافت نکرده به شرط اینکه به شعب بانک‌های منتخب مراجعه کرده و مدارک او نیز کامل باشد، می‌تواند درخواست خود را برای بررسی به بخش اعتباری یا نظارت بانک مرکزی ارسال کند.

وی به مزدوجین و متقاضیان ثبت‌نامی وام قرض‌الحسنه سال1393 نوید داد به شرط مراجعه به شعب منتخب بانک‌ها و تکمیل مدارک خود تا پایان آذرماه سال جاری تسهیلات وام ازدواج را دریافت می‌کنند. مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تاکید کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند که ظرف 10 تا 12روز برای تکمیل پرونده به شعبه بانکی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، مراجعه کنند و درصورتی که طی دوماه اقدامی ازسوی متقاضی صورت نگیرد نام او خود‌به‌خود از سامانه ازدواج حذف می‌شود و دیگر حق هیچ‌گونه شکایت یا درخواست ثبت مجدد نیز وجود ندارد. میرمحمد صادقی گفت: از اول فروردین تا 6 مهرماه سال94 از طریق سامانه وام ازدواج و بانک‌ها به بیش از 352هزارنفر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است.


انتشار صکوک اجاره

برای بازپرداخت بدهی بانک‌ها

معاون اول رییس‌جمهور در نامه‌یی که به تازگی به روحانی نوشته از انتشار ۶۰هزارمیلیارد ریال صکوک اجاره با هدف بازپرداخت بدهی دولت به بانک‌ها خبر داده که می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نرخ سود بانکی باشد.

به گزارش فارس، در نامه‌یی که به تازگی ازسوی اسحاق جهانگیری به رییس‌جمهور ارسال شده، از انتشار 1500میلیارد تومان صکوک اجاره در دوبخش، بخش اول (5000میلیارد تومان) برای بازپرداخت بدهی دولت به بانک‌ها و 1000میلیارد تومان عرضه مستقیم به بازار سرمایه خبر داده است.

براساس این گزارش درنامه‌یی که در تاریخ 21 شهریورماه امسال به امضای معاون اول ریاست‌جمهوری رسیده، آمده که «همین کار باعث ایجاد زمینه برای کاهش نرخ‌های سود بانکی خواهد شد. بخشی نیز به بازار سرمایه عرضه خواهد شد که شکل‌گیری بازار بدهی یکی از آثار مثبت آن خواهد بود.»

امکان وثیقه‌گذاری این اوراق ازسوی بانک‌ها از دیگر مزیت‌هایی است که می‌تواند زمینه‌ساز تسویه تسهیلات گران‌قیمت اخذ شده ازسوی شرکت‌ها با بانک‌ها طلبکار شود. ازسوی دیگر بانک‌ها می‌توانند با وثیقه این اوراق از منابع بانک مرکزی استفاده کنند که موجب کاهش رقابت برای جذب سپرده و در نتیجه کاهش نرخ سود بانکی خواهد شد. با فرض ضریب 5.7 مرتبه‌یی ضریب تکاثر می‌توان گفت: با انتشار این اوراق قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها حدود 30 تا 34هزارمیلیارد تومان افزایش خواهد یافت که می‌تواند خبری خوشحال‌کننده برای به گردش درآمدن این منابع در شرکت‌ها شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر