روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۱۵

مصوبات اقتصادی روز گذشته هیات وزیران-ایسنا هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود به ریاست رییس‌جمهور، شرایط عمومی و ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز را تصویب کرد. هدف از این مصوبه، افزایش بهینه ظرفیت تولید نفت و گاز طبیعی کشور به‌ویژه در میدان‌های مشترک، اجرای طرح‌ها، استفاده از شیوه‌های نوین و انعقاد قرارداد با شرکت‌های صاحب صلاحیت نفتی در اکتشاف، توصیف، توسعه، تولید و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی و گازی و تشویق و حمایت از جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی است. در جلسه روز گذشته همچنین آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در زمینه شرایط ترخیص کالاهایی که سود بازرگانی آنها توسط دولت در طول سال افزایش یا شرایط ورود آنها تغییر یافته یا ورود آنها ممنوع اعلام می‌شود، براساس مقررات قبل از افزایش و تغییر یا اعلام ممنوعیت اصلاح شد.

همکاری عربستان بهتر شده است-فارس معاون کنسولی وزیر امور خارجه بااشاره به اینکه روند همکاری عربستان بهتر شده، افزود: در این باره رفتار عربستان نسبت به ایرانی‌ها تفاوتی با بقیه کشورهایی که زائران آنها جان باخته‌اند، ندارد. حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سه‌شنبه شب شبکه دو سیما گفت: به محض ورود هیات ایرانی به عربستان، جلسه حدود 5ساعته‌یی با همه دست‌اندرکاران حج داشتیم و گزارش خوبی دریافت شد.

درگذشت خلبان ایرانی بازمانده از جنگ جهانی-آنا کاپیتان محمدتقی فراورده تنها خلبان ایرانی بازمانده از جنگ جهانی دوم،‌ دار فانی را وداع گفت. کاپیتان فراورده تنها خلبان ایرانی بازمانده از جنگ جهانی دوم و قدیمی‌ترین خلبان ایرانی براثر کهولت سن در منزل شخصی خود درگذشت. پیکر این خلبان پیشکسوت روز گذشته (چهارشنبه) از منزل شخصی وی تشییع و در قطعه73 بهشت‌زهرا(س) به خاک

سپرده شد.

انتقاد به رفتار دیپلماتیک ظریف بی‌اساس است- ایلنا نماینده شهررضا گفت: رفتار ظریف کاملا براساس عرف دیپلماتیک و شئون بین‌المللی بوده و انتقادهای مخالفان در این خصوص بی‌اساس است. عوض حیدرپور در پاسخ به سوالی درباره حواشی ایجاد شده درخصوص دیدار ظریف با امیر کویت در صحن سازمان ملل اظهار داشت: البته روادید وزیر بهداشت پیش از این دیدار صادر شده بود و این گفته که ملاقات ایشان با امیر کویت برای پیگیری و رایزنی درخصوص این موضوع بوده صحت ندارد، اما روابط دیپلماسی دوجانبه و چندجانبه ایجاب می‌کند که گاهی حتی با دشمن‌مان هم وارد مذاکره شویم. اگرچه امیر کویت بار‌ها پس از به درک واصل شدن صدام نسبت به برقراری ارتباط دوستانه با ایران ابراز تمایل کرده است.

ادعای عربستان در توقیف یک قایق ایرانی- خبرآنلاین ائتلاف عربی ضدیمن در خبری مدعی شد که یک قایق ماهیگیری متعلق به ایران را توقیف کرده است. وب‌سایت خبری یاهو نیوز به نقل از ائتلاف عربی نوشت: عربستان‌سعودی رهبر ائتلاف در بیانیه‌یی اعلام کرده که قایق ماهیگیری متعلق به ایران در دریای عمان به مقصد یمن را توقیف کرده است. سخنگوی ائتلاف عربی در این بیانیه مدعی شد؛ این قایق که حاوی سلاح است، روز چهارشنبه در دریای عمان رهگیری شده است.

توسعه موزه تخت‌جمشید با همکاری ایتالیایی‌ها- ایرنا معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توسعه و ارتقای حفاظت موزه تخت‌جمشید و پاسارگاد با همکاری ایتالیایی‌ها خبر داد. محمدحسن طالبیان گفت: در جریان بازدید از تخت‌جمشید و پاسارگاد با وزیر فرهنگ، میراث و گردشگری ایتالیا درباره توسعه موزه‌های تخت‌جمشید، پاسارگاد و ارتقای کیفیت حفاظت این مجموعه تفاهم کردیم. معاون میراث فرهنگی اضافه کرد: پروژه‌های مربوط به حفاظت، مرمت، آموزش، پژوهش‌های باستان‌شناسی، مطالعات چندرشته‌یی و موضوعات مربوط به گردشگری پایدار فرهنگی در بازدید هیات ایتالیایی از تخت‌جمشید و پاسارگاد مورد بررسی قرار گرفت.

سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به جنوب کرمان-ایسنا اعضای کمیسیون عمران مجلس و معاونان چهار وزیر برای بازدید از منطقه جنوب کرمان به این منطقه سفر کردند. در این سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاونان چهار وزارتخانه راه‌وشهرسازی، نیرو، نفت‌، کشور و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌، آبفا و توانیر حضور دارند. این هیات سفر خود را از جیرفت آغاز و از چند پروژه عمرانی نیمه‎‌تمام بازدید کرد.

ابوترابی‌فرد در دیدار با «بوبلان»- تسنیم حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار «فرانتیشک بوبلان» رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای چک، حضور امریکا و متحدان غربی‌اش را عامل تشدید بحران در منطقه دانست و گفت: نباید با شعار برقراری دموکراسی در کشوری، گروه‌های تروریستی را به آن کشور گسیل کرد.

تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری- ایلنا نمایندگان مجلس کلیات و جزییات لایحه یک‌فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری را پس از بحث و بررسی، تصویب کردند که به موجب این مصوبه، مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب هفتم آبان۸۶ از تاریخ انقضای آن به مدت ۲سال

تمدید شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر