ماجرای ظریف

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۹۹

حمدجواد ظریف اکنون یکی از شناخته‌شده‌ترین دیپلمات‌ها در سطح جهان به حساب می‌آید که با استفاده از مهارت، فرصت‌شناسی و قدرت چانه‌زنی خود در داخل ایران و در منطقه و جهان توانست 2سال گفت‌وگوهای سخت با گروه‌ کشورهای 1+5 را هدایت کند. این دیپلمات نامدار ایرانی در 2سال سپری‌شده از فعالیت خود در مقام وزیر امور خارجه نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام‌های نمادین، سنت‌شکنی و واقعی قابل توجهی را در کارنامه خود ذخیره کرده است که بررسی مجموعه آنها نیاز به زمان دارد. یکی از رفتارهای به یادماندنی وزیر امور خارجه ایران در 2سال گذشته مجاب کردن مقام‌های غربی درباره همسنگ بودن وی با آنها در گفت‌وگوها بوده و هست.

این همسنگ بودن مقام‌های وزارت خارجه ایران با وزیر امور خارجه امریکا، روسیه، چین و غول‌های اروپایی به مرور شهروندان و سیاست‌ورزان ایرانی را به این نتیجه رساند که برابری در حرف و عمل کار دشواری نیست.

روز دوشنبه پس از پایان سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حال خروج از سالن مجمع عمومی بود که به طور کاملا اتفاقی با باراک اوباما رییس‌جمهوری و جان کری وزیر خارجه امریکا روبه‌رو شد؛ طرفین سلام و احوالپرسی کرده و دست دادند. هم کاخ سفید و هم برخی از خبرگزاری‌های ایرانی صحت این دیدار کوتاه را تایید کرده‌اند. یک منبع مطلع نزدیک به هیات ایرانی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور امریکا گفت: نقل قول‌ها در مورد دیدار از قبل تعیین‌شده به‌هیچ‌وجه درست نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر