اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۹۸

افت شدید شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ترکیه

شاخص اعتماد مصرف‌کننده به اقتصاد ترکیه در ماه اکتبر نسبت به ماه گذشته با 16.7درصد کاهش به 70.89 واحد افت کرد. این پایین‌ترین رقم شاخص اعتماد مصرف‌کننده در اقتصاد ترکیه به شمار می‌آید.

به گزارش ایرنا، موسسه آمار دولتی ترکیه روز سه‌شنبه رقم شاخص اعتماد مصرف‌کننده را در تارنمای رسمی خود منتشر کرد. براساس این گزارش رقم شاخص اعتماد مصرف‌کننده ترکیه‌یی در ماه آگوست گذشته به اقتصاد این کشور 85.14 واحد بود که در ماه سپتامبر جاری با 16.7درصد افت به رقم 70.89 واحد افت کرده است. مرکز پژوهش‌های اجتماعی کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری روز گذشته خط فقر در ترکیه را 4هزار و 434 لیرترک اعلام کرد. این درحالی است که خط فقر در ترکیه در سپتامبر سال 2014میلادی 3هزار و 876 لیر ترک اعلام شده بود. در این پژوهش خط گرسنگی در ترکیه نیز یک هزار و 361 لیرترک محاسبه شده است.


برکناری 15 مقام کویتی به اتهام فساد مالی

دادگاهی در کویت حکم برکناری 15مسوول دولتی ازجمله وزیر برق این کشور را به اتهام فساد مالی صادر کرد. به گزارش رای الیوم، دادگاه کیفری کویت روز دوشنبه 15مسوول دولتی را به فساد متهم کرد و به اخراج آنها رای داد. حکم دادگاه احمد الجسار، وزیر فعلی برق را نیز در برگرفته و این افراد براساس حکم دادگاه به دو سال زندان و پرداخت 20هزار دینار به عنوان خسارت محکوم شده‌اند. ماجرای این پرونده فساد به سال 2007 و زمانی برمی‌گردد که دیوان محاسبات کویت برخی مقام‌های این کشور را به فساد بر سر موضوع ژنراتورهای برق اضطراری و دست‌اندازی به اموال عمومی در جریان قراردادهایی که میان وزارت برق و برخی شرکت‌ها امضا شده بود، متهم کرد.


نوسان قیمت طلا در بازار امارات

قیمت طلا در بازار امارات در ماه سپتامبر با نوسانات اندکی مواجه شد و ارزش یک گرم طلای 24عیار در محدوده 36تا 37دلار در بازار این کشور معامله می‌شد. بهای هر گرم طلای 24عیار در این بازار به 133درهم و 95 فلس (36دلار و47 سنت) رسید. این رقم نسبت به نیمه اول ماه جاری میلادی حدود نیم دلار کاهش و نسبت به اواخر ماه حدود نیم دلار افزایش نشان می‌دهد. منابع بازار طلا در امارات، نوسان کنونی بهای طلا در این بازار را ناشی از تحولات برابری نرخ دلار در برابر یورو ارزیابی کردند. این منابع افزودند: ارزش برابری دلار در برابر یورو عامل مهمی برای نرخ‌گذاری طلاست به ویژه آنکه بهای طلا در امارات و کشورهای دیگر با دلار امریکا ارزش‌گذاری می‌شود. امارات یکی از بزرگ‌ترین صادر‌کنندگان مجدد طلا در خاورمیانه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر