بازار حمل‌و‌نقل

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۷۸

47 میلیون تن حمل بار در 6 ماه

ایلنا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس گزارش پیش‌بینی میزان حمل ریلی بار، کل حمل بار در سال93، 39.8میلیون تن و سهم بار معدنی 27.1میلیون تن بود که این رقم در سال94 تاکنون، برای کل حمل بار 47میلیون تن و سهم بار معدنی 32.6میلیون تن است. مهدی کرباسیان درخصوص شرایط حمل‌ونقل ریلی و وضعیت موجود معادن در این حوزه اظهارکرد: حمل‌ونقل ریلی مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش حمل مواد معدنی در داخل کشور برای معدنکاران است، اما برای دسترسی به امکانات سرمایه‌گذاری زیادی لازم است. وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در زمینه حمل‌ونقل ریلی سرمایه‌گذاری نشده است، افزود: مصرف کمتر انرژی، ایمنی بالاتر، سازگاری بیشتر با محیط‌زیست و مناسب بودن برای جابه‌جایی انبوه بار، ازجمله ویژگی‌های حمل‌و‌نقل ریلی محسوب می‌شود. دولت البته برنامه گسترده‌یی دارد و سازمان هم جلسات متعددی با شرکت راه‌آهن برگزار کرده و همکاری‌های نزدیکی دارد. کرباسیان خاطرنشان کرد: چنانچه سهم کل بار را با نرخ رشد سالانه 18درصد و سهم بار معدنی را با نرخ رشد 19.5درصد درنظر بگیریم، برای سال1398 این ارقام به ترتیب 91.1میلیون تن و 68.7میلیون تن خواهد بود. وی با بیان اینکه حمل‌ونقل ریلی کشور پاسخگوی این مقدار بار نیست، گفت: ضرورت دارد سرمایه‌گذاری وسیعی در این زمینه انجام شود که جلب مشارکت بخش ‌خصوصی یا شرکت‌های معدنی می‌تواند یکی از راه‌حل‌ها باشد.


«مهرآباد» پایانه ورود پیکر جانباختگان «منا»

تعادل سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور درباره آخرین وضعیت انجام پرواز فوق‌العاده انتقال پیکر جان‌باختگان فاجعه «منا» گفت: انجام پرواز فوق‌العاده بازگشت پیکر جان‌باختگان همچنان در حال پیگیری است و طبق اعلام استانداری تهران، این پرواز به مقصد فرودگاه‌ مهرآباد انجام می‌شود.

منوچهر سپاسی افزود: همه شرایط برای بازگشت پیکر جان‌باختگان حجاج فراهم است و منتظر دریافت مجوز پرواز از عربستان هستیم. وی با بیان اینکه عملیات انتقال حجاج در قالب ۴۵۵کاروان با ۲۲۳پرواز از اول شهریور آغاز شد و تا ۲۶شهریور ادامه داشت، افزود: پروازهای حج امسال از ۱۹فرودگاه انجام شد. وی با یادآوری اینکه عملیات بازگشت حجاج نیز از ۶مهرماه آغاز شد و تا ۲۵مهرماه ادامه دارد، افزود: در مدت عملیات برگشت حجاج، ۲۱۸پرواز توسط 3شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما)، ماهان و سعودی انجام می‌شود. سپاسی ادامه داد: فرودگاه‌ بین‌المللی امام‌خمینی(ره) به عنوان پرترددترین فرودگاه حج با اعزام حدود ۲۰هزار زائر از طریق ۷۳پرواز پرترافیک‌ترین فرودگاه حج و فرودگاه اردبیل با اعزام ۴۶۰زائر از طریق ۲پرواز به عنوان کم‌ترددترین فرودگاه حج امسال بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر