اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۷۵

مجتمع تجاری خودرو در تهرانسر ساخته می‌شود

سیدمحمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام ساخت مجتمع تجاری خودرو در تهران گفت: این مرکز تجاری خودرو با همکاری فعالان بخش خصوصی صنعت خودرو در تهرانسر ساخته می‌شود.

پژمان درباره جزییات پروژه مجتمع تجاری خودرو در تهران اظهار کرد: ساخت چنین پروژه‌یی در کشور و منطقه خاورمیانه بی‌سابقه است و تاکنون تنها یک مورد کوچک مشابه این پروژه در ترکیه ساخته شده است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مشاغل هرقدر بیشتر در یک مکان متمرکز شوند و فعالیت خود را به صورت بورسی ادامه دهند، فرصت‌های بیشتری برای مشتری فراهم می‌شود، گفت: این تمرکز مشاغل به راحتی مردم در همه زمینه‌ها از جمله دسترسی آسان به محل پروژه با وسایل نقلیه عمومی، عدم نیاز به مراجعه به نقاط مختلف شهر برای خرید خودرو و کاهش تردد در کلان‌شهر می‌انجامد. ضمن اینکه رقابت در کاهش قیمت کالا و خدمات خودرو را نیز موجب می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است در این پروژه ساختمانی، یک مجموعه مجهز با امکان دسترسی آسان مردم به برندهای خودرویی فراهم شود؛ همچنین امکانات تفریحی و رفاهی مانند پارک بازی کودکان و رستوران نیز در این مجتمع تجاری تعبیه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در مجتمع تجاری تخصصی خودرو تهران خدمات جانبی خرید خودرو، دفاتر شرکت‌های خدمات پس از فروش، مراکز معاینه فنی خودرو و... نیز دایر است که این رقابت به مشتری‌مداری منجر خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات فراوانی که نمایشگاهداران خودرو به خصوص در زمینه محل دپوی خودروها و نیز ورود و خروج اتومبیل‌ها به پارکینگ، نحوه ارائه خودروها به مردم و حمل آن برای مشتری دست به گریبان هستند، اظهار کرد: این مجتمع تجاری تخصصی خودرو، همه این مشکلات را رفع می‌کند و مشتریان به راحتی می‌توانند با مقایسه مدل‌ها، قیمت‌ها و برندهای خودرویی، اتومبیل مورد نظرشان را خریداری کنند.

پژمان با تاکید بر اینکه قرار است در ساخت این پروژه، اتحادیه واردکنندگان خودرو، اتحادیه نمایشگاهداران خودرو، نمایندگی‌های برندهای مشهور تولیدکننده خودرو و سایر تشکل‌های غیردولتی و بخش خصوصی فعال در صنعت خودرو با سازمان ملی زمین و مسکن همکاری کنند، گفت: این پروژه ساختمانی در قالب ۵۵۰ واحد تجاری ـ‌ اداری در تهرانسر (منطقه ۲۱ تهران) ساخته می‌شود.


شرط مجلس برای

ساخت شهرهای جدید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طراحی و ساخت شهرهای جدید را منوط به فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای جداسازی آب شرب و آب بهداشت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز خود و در جریان بررسی طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب، با ماده ۵ این طرح با ۱۴۳ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۵ این طرح، وزارت نیرو مکلف است برای جلوگیری از هزینه‌های بالای تصفیه آب و اتلاف آب شرب در شهرها و روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار با اولویت مواردی که دارای منابع آبی با کیفیت پایین‌تر از آب شرب هستند، نسبت به جداسازی آب شرب از سایر مصارف اقدام کند.

در تبصره این ماده آمده است که طراحی و ساخت شهرهای جدید منوط به فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای جداسازی آب شرب و آب بهداشت است.


کاهش سود سپرده راه خروج مسکن از رکود

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، راه خروج از رکود مسکن را کاهش سود سپرده‌های بانکی عنوان کرد و افزود: فعلا مصوبه‌یی برای افزایش سقف وام مسکن در شورای پول و اعتبار مطرح نشده است. مظاهریان در گفت‌وگو با مهر در خصوص رکود بخش مسکن اظهار کرد: وضعیت کنونی بازار مسکن این است که سرمایه‌گذاران حاشیه سود کمتری را در بخش مسکن به دست می‌آورند، به همین دلیل تمایل کمتری به حضور در این بخش دارند.

وی با اشاره به اینکه الان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نسبت به سپرده‌گذاری در بانک سود کمتری را به سرمایه‌گذار می‌دهد، گفت: باید تغییرات جدی در این بخش انجام گیرد تا سپرده‌گذاری سود کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید نرخ سود سپرده‌گذاری در این بخش کاهش پیدا کند تا افراد وارد چرخه تولید شوند، در غیراین صورت ترجیح می‌دهند با سپرده‌گذاری و تلاش کم همان سود تولید را به دست بیاورند. مظاهریان با تاکید بر اینکه بالابودن نرخ سود سپرده‌های بانکی بازار را به اشتباه می‌اندازد، ادامه داد: بالابودن نرخ سود سپرده‌ها به دلیل سیاست‌های ضدتورمی دولت است. برهمین اساس، دولتمردان قصد دارند تا یک توازنی را بین رکود و تورم برقرار کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر