«حمیدِ هما» روایتگر زوج ماندگار سینما و تئاتر

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۵۱

فیلم مستند «حمیدِ هما» که به زندگی زوج ماندگار سینما و تئاتر ایران می‌پردازد، همزمان با درگذشت هما روستا به نمایش درمی‌آید.

این فیلم، مستند زندگینامه‌یی در مورد زوج هنرمند سینما و تئاتر، حمید سمندریان و هما روستاست. سجادی که از 2سال پیش ساخت فیلم را آغاز کرده بود، در این باره گفت: 2سال پیش برای مراسم نکوداشت او از من تقاضا شد تا فیلمی 8دقیقه‌یی بسازم. به علت علاقه و ارادتی که به این زوج هنرمند داشتم آن فیلم 8دقیقه‌یی تبدیل به فیلمی بلند شد. البته 2نسخه از این فیلم تدوین کرده‌ام. یک نسخه 100دقیقه‌یی و نسخه دیگر آن که 4ساعت است. سجادی درگذشت این هنرمند را ضایعه‌یی جبران‌ناپذیر عنوان می‌کند و می‌گوید: من از بیماری هما روستا خبر داشتم. اما فکر نمی‌کردم به این زودی این اتفاق بیفتد. امیدوار بودم بتواند سلامت خود را به دست بیاورد. فیلم «حمید هما» حالا با درگذشت هما روستا تبدیل به اثری ماندگار شده است که شاید کامل‌ترین و تنها فیلم موجود از زندگی این زوج هنرمند و تاثیرگذار سینما و تئاتر ایران باشد.

به گفته سجادی سینماتک خانه هنرمندان متقاضی به نمایش گذاشتن این فیلم است: به دعوت کیوان کثیریان قرار است دوشنبه هفته آینده در سینماتک خانه هنرمندان آن را به نمایش بگذاریم؛ دوستان علاقه‌مند می‌توانند برای دیدن فیلم به خانه هنرمندان مراجعه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر